Tula explore eller ergo omni 360

RuskiD

Betatt av forumet
Maiblomstene 2020
Påskeliljene 2022 ❤️
Hei! Noen som har erfaring med noen av disse bæreselene? Hvilken anbefaler dere og hvorfor? xsmile9 Har ei lita på 4 uker som jeg ønsker å bære både inne og ute :Heartred

ønsker en bæresele som er enkel å ta på, behagelig og kan brukes til hun er rundt 2 år!
 
Bæreseler kan være lurt å prøve på, er litt som klær og vi passer og foretrekker forskjellige ting. Har ikke erfaring med de to selene, men hadde gamle type 360 og den hadde ikke passet til 2 årsalderen her. Den begynte å bli knapp i panelet ved 10-11 mnd (kunne fortsatt brukes men ikke mange mnd til). Mulig omni passer lengre. Jeg bytta den ut med Lennyup, som fortsatt passer toåringen. Angrer ikke på det, for lennyup var mykere å bruke, og litt mindre varm pga er er laget i sjalstoff.

Andre seler som er verdt å se på/prøve:
Angelpack
Integra
Kahubaby (ny, fått veldig mye skryt)
Tula free to grow
Lenny Upgrade
Ergobaby adapt (kan justeres litt mer enn omni 360)

Lengst brukstid mener jeg upgraden har, uten at jeg husker målene på selene i hodet. Det er en nyere variant av den jeg har, laget for å passe flere typer bærekropper. Lennyup kan bli stor til smale og små bærere nemlig. Upgrade og up har også tykk padding på skulderstropper og midjebeltet. Jeg liker det, mens andre vil ha lite/ingen padding, som f.eks integra.

Var neppe til stor hjelp, syns bare det er viktig å få frem at det er mange gode seler på markedet, og ikke alle passer alle kropper. Jeg er veldig fan av Lennylamb produkter, da de er så myke og gode. Har vel kun Lennylamb i hus for øyeblikket. :p Instinktsmor forhandler det + har kahubaby. De er veldig hjelpsomme og svarer raskt på spørsmål. Og de bestiller ofte opp andre farger/prints på forespørsel enn det de har i nettbutikk. Dagens reklame. :p
 
Ergobaby omni 360 varte bare til 6 mnd her, lang babyjente :meh: Ellers har jeg ikke noe sammenligningsgrunnlag så kan ikke uttale meg så mye. Den er litt stiv og baby likte ikke den de første 2 mnd av sitt liv, usikker på om det var sittestilling generellt som hun ikke trivdes med eller selve selen. Vurderer en Lenny nå, som toddlersele.
 
Vi kunne ikke bruke ergobaby omni 360 før lille var rundt 3-4 måneder, måtte ut når hun var et par uker for å kjøpe caboo close for å ha noe å bære i så tidlig. Omnien ble mye brukt etter det, men bare til hun var rett over et år da ble den ubehagelig for oss begge (veldig lang jente). Fikk solgt begge deler igjen på finn til et par hundre kroner under det jeg kjøpte de for.
Hadde nok ikke valgt ergobaby omni 360 igjen, men heller noen av de XuperB her anbefaler. Og gjerne byttet sele underveis, da de er lett å selge igjen allikevel.
 
Anbefaler å finne en butikk hvor du kan prøve begge! Har selv mange inne i butikken som har bestemt seg for en på forhånd, for så å gå ut med noe helt annet etter at de fikk prøvd den på selv. :happy:
 
Back
Topp