TUL

Askeladden

Forelsket i forumet
Vårspirene 2021
MayDay2021
Hei alle sammen :happy:

Hadde tenkt å ta TUL i uke 12, men er usikker på om jeg klarer å vente så lenge...

Alternativt kan jeg ta en tidlig og en i uke 14?

Hva gjør dere?

Jeg er livredd for å vente til uke 12, for å så få beskjed om at alt ikke er bra :nailbiting:

Jeg skal på TUL for å sjekke at lille sitter på rett plass, siden jeg er refertilisert. Da det er bittelitt økt sjans for exu. Har vært gravid 2 ganger etter refertilisering, og da har lille sitti på rett plass. Drar også på UL i uke 14.

Har dratt privat før, men tenkte å be om henvisning fra legen denne gang. I tillegg kommer jeg til å ta noen privat også. Har risikosvangerskap, da livmor var farlig tynn sist, og kunne sprukket om jeg hadde fått en rie. De to siste graviditetene har vært forløst med planlagt ks.

Jeg får velge om jeg vil ha planlagt keisersnitt eller ikke, men usikker på hva jeg skal velge.

Jeg KAN føde vaginalt, men hadde en veldig traumatisk fødsel første gang. Jeg får ikke gå på overtid og vil helst ikke bli satt i gang.

Jeg har jo allerede ett snitt og vil tro det er bedre for kroppen med et planlagt keisersnitt enn ett katastrofesnitt o_O

Jeg får velge om jeg vil ha planlagt keisersnitt eller ikke, men usikker på hva jeg skal velge.

Jeg KAN føde vaginalt, men hadde en veldig traumatisk fødsel første gang. Jeg får ikke gå på overtid og vil helst ikke bli satt i gang.

Jeg har jo allerede ett snitt og vil tro det er bedre for kroppen med et planlagt keisersnitt enn ett katastrofesnitt o_O

Lei meg for å høre du også har opplevd en traumatisk fødsel:(:Heartred
Jeg skal ha planlagt KS igjen denne gang også. Fikk innvilget KS med nr 3 og nr 4, etter en veldig traumatisk fødsel med nr 2, der snuppa holdt på å dø. Revnet noe voldsomt som følge av at to lå leger oppå magen min å dytta, samt to leger som dro i hodet hennes, for det hastet å få henne ut.

Jeg tror jeg vil ha en i uke 12-13 for å sjekke nakkefolden, ellers har jeg hatt sa før så tror kroppen ordner opp selv dersom det ikke er i orden ☺️

Jeg tror jeg vil ha en i uke 12-13 for å sjekke nakkefolden, ellers har jeg hatt sa før så tror kroppen ordner opp selv dersom det ikke er i orden ☺️

Bare så redd for å komme på ultralyd i uke 12-13 for å få beskjed om at hjertet ikke banker eller noe er galt. Kan ikke huske at jeg var så redd sist gang. Kanskje lest litt vel mange skrekkhistorier her inne.

Som oftes går det jo bra. Tenkte bare at man kaster bort tid om man kunne funnet ut at noe var galt tidligere. Men har egentlig slått meg til ro med at det som skjer det skjer, man kan vel ikke gjøre så mye fra eller til...

Lei meg for å høre du også har opplevd en traumatisk fødsel:(:Heartred
Jeg skal ha planlagt KS igjen denne gang også. Fikk innvilget KS med nr 3 og nr 4, etter en veldig traumatisk fødsel med nr 2, der snuppa holdt på å dø. Revnet noe voldsomt som følge av at to lå leger oppå magen min å dytta, samt to leger som dro i hodet hennes, for det hastet å få henne ut.

Hvordan opplevde du de planlagte keisersnittene? Jeg er redd for barnet og ikke meg selv. Velger jeg keisersnitt vet jeg at barnet kommer ut friskt og jeg har jo allerede ett snitt. Selv om tiden etterpå blir litt vondere så vil jeg aldri kunne tilgi meg selv om jeg valgte og føde vaginalt for så at noe skulle gå galt.

Litt trist at jeg aldri får oppleve en «vanlig» fødsel, og at man kunne født vanlig om man ikke valgte keisersnitt, men det vet man jo aldri.

Etter den traumatiske fødselen min har jeg ingen tillit til fødeavdelingen. Det var bare flaks at det gikk så bra som det gikk sist gang. Jeg tror at svangerskapet mitt blir lettere for meg å håndtere om jeg velger keisersnitt.

Bare så redd for å komme på ultralyd i uke 12-13 for å få beskjed om at hjertet ikke banker eller noe er galt. Kan ikke huske at jeg var så redd sist gang. Kanskje lest litt vel mange skrekkhistorier her inne.

Som oftes går det jo bra. Tenkte bare at man kaster bort tid om man kunne funnet ut at noe var galt tidligere. Men har egentlig slått meg til ro med at det som skjer det skjer, man kan vel ikke gjøre så mye fra eller til...
Skjønner det er en stor bekymring, er det for veldig mange. Og det er skummelt de første ukene når mye av tankene ligger på om det går bra ❤️

Med guttungen var jeg inne på to tul fordi vi hadde mistet før før. Men kroppen ordnet opp selv så jeg tenker ikke så mye på det denne gangen ☺️

Det her er vår første, så vi tenker og reise på tul i veke 10. Mest fordi eg er ekstremt utålmodig og ekstremt nyskjerrig + då er spira gammal nok til at man kan sjå at det faktisk er ein liten alien inni der :p

Jeg er utålmodig og har lyst på TUL i uke 8 og 12 :dead: Vet ikke hva jeg ender opp med å gjøre da :confused:

Tror jeg har bestemt meg for en i uke 8 og en i 12 :joyful:

Her blir det en UL i uke 7 (bare for å se hjerte dunke), og en UL i uke 12 for å se at alt er i orden:happy:

Tenker også å ta i uke 8 og uke 12:) Kanskje jeg klarer å drøye den i uke 12 litt så det er større sjanse for å se kjønn. De er gode til å se kjønn tidig her, fikk vite sist i uke 12 :)

Hvordan opplevde du de planlagte keisersnittene? Jeg er redd for barnet og ikke meg selv. Velger jeg keisersnitt vet jeg at barnet kommer ut friskt og jeg har jo allerede ett snitt. Selv om tiden etterpå blir litt vondere så vil jeg aldri kunne tilgi meg selv om jeg valgte og føde vaginalt for så at noe skulle gå galt.

Litt trist at jeg aldri får oppleve en «vanlig» fødsel, og at man kunne født vanlig om man ikke valgte keisersnitt, men det vet man jo aldri.

Etter den traumatiske fødselen min har jeg ingen tillit til fødeavdelingen. Det var bare flaks at det gikk så bra som det gikk sist gang. Jeg tror at svangerskapet mitt blir lettere for meg å håndtere om jeg velger keisersnitt.

Sorry jeg har helt glemt å svare deg:nailbiting:

Jeg har opplevd keisersnitt som utelukkende positivt. Jeg har vært rask oppe på beina igjen, og selv tatt barnet på nattestid på sykehuset. Såret i seg selv har vært litt ømt og slik, men ikke noe problem for min del. Har tatt det litt mer med ro angående bæring og tunge løft, men ellers levd helt som før. Synes selve såret var som å komme til himmelen ifht smertene jeg hadde etter å revnet så mye. Hadde store smerter nedentil i mange mnd etter den andre vaginale fødselen.

Har slitt med tilliten til JM etter min opplevelse også, det skjedde pga de ikke tok min bekymring på alvor, og skulle hatt hastesnitt, noe de innrømte etterpå. Men for noen gode opplevelser jeg har hatt i ettertid med mine planlagte keisersnitt:angel5 Bare gode ord å si om de.

Skal på TUL om 3 uker <3 <3 da er jeg i uke 7. håper at alt ser bra ut da, og at vi kan se et bankende hjerte

Hva priser har dere på TUL i deres område? Min gynekolog har 1500kr frem til uke 11, og 1750 uke 12 og utover :happy:

1500 før uke 12, 1750 kr etter uke 12 mener jeg det er

Back
Topp