TUL

Megogmineto

Glad i forumet
Julikulene 2020
Hei alle! Hva tenker dere rundt TUL? Er det noe dere ønsker eller vil dere vente til OUL? Noen får jo, grunnet ulike årsaker, dette innvilget på sykehus mens andre som ikke har en spesiell risiko må betale selv. I allefall her jeg er fra.

Jeg har tenkt meg på TUL - gjorde det med første barnet også, bare for å se at det står bra til. Allerede bestilt time, men det var mest fordi det havnet midt i romjulen osv. Det var visst stor pågang allerede her :wideyed:
 
Hei alle! Hva tenker dere rundt TUL? Er det noe dere ønsker eller vil dere vente til OUL? Noen får jo, grunnet ulike årsaker, dette innvilget på sykehus mens andre som ikke har en spesiell risiko må betale selv. I allefall her jeg er fra.

Jeg har tenkt meg på TUL - gjorde det med første barnet også, bare for å se at det står bra til. Allerede bestilt time, men det var mest fordi det havnet midt i romjulen osv. Det var visst stor pågang allerede her :wideyed:
Ønsker TUL ja, synes det er veldig fint å se at alt står bra til, selv om det selvfølgelig ikke er noen garanti :happy:
 
Vil ha det før vi forteller det til noen. Vil vite at det er noe der først ;)
 
Ja, tul vil jeg ha. Ca uke 12. Hadde en ca uke 7-8 en gang, det synes jeg var litt bortkastet - så liksom bare at hjertet slo. Vil vente litt denne gangen:Heartred Men jeg er vel 12 uker bra akkurat på julaften, kanskje jeg skal se om de har noe ledig lille julaften.
 
Var fast bestemt på å ha en i uke 8. De siste dagene har jeg endret mening. Hmmmm. Kanskje jeg skal likevel
 
Ble fenget av tråden her, og bestilte time til tul 20. desember:happy::happy: da er jeg vel 11+noe. Så får man bare håpe det er gode nyheter å få like før jul:Heartred
 
Vi har fått time 27 desember :D Håper alt er som det skal der inne med den lille. Er fortsatt helt merkelig at det er noe der inne! Bittelite frø!
 
Førstegangs her og veldig uvitende når det gjelder alt med både graviditet og systemet rundt (lege, jordmor, ultralyd, helsestasjon osv.):bag:

Er det sånn at man bestiller UL gjennom legen, helsestasjon eller jordmor? Eller velger man bare en av dem? Betaler man da for TUL, men ikke OUL?
 
Førstegangs her og veldig uvitende når det gjelder alt med både graviditet og systemet rundt (lege, jordmor, ultralyd, helsestasjon osv.):bag:

Er det sånn at man bestiller UL gjennom legen, helsestasjon eller jordmor? Eller velger man bare en av dem? Betaler man da for TUL, men ikke OUL?
TUL blir tatt privat hvis ikke legen henviser av medisinske grunner. Det er ulike priser og kompetanse blant de som tilbyr det, noen er gynekologer og noen jordmødre. OUL er et tilbud alle gravide får og er gratis :happy:
 
Dere som har bestilt/skal bestille ultralyd, gjør man det gjennom lege eller tar man selv direkte kontakt med gynekolog eller jordmor?
 
Dere som har bestilt/skal bestille ultralyd, gjør man det gjennom lege eller tar man selv direkte kontakt med gynekolog eller jordmor?
Jeg bare søkte opp hvilket sted som var anbefalt her jeg bor, og så bestilte jeg via nettsiden deres :) Hvis ikke du mente de som får det offentlig, det vet jeg ikke noe om
 
Ettersom jeg ble gravid igjen rett etter SA hadde vi tidlig ultralyd i det vi tror var 4+6. Vi skal derfor på ny ultralyd neste uke for forhåpentligvis å se et lite hjerte. Da er jeg rundt 6+4
 
Jeg ønsker TUL av den enkle årsaken at jeg ikke aner nøyaktig hvor langt jeg er på vei, har en uregelmessig syklus og litt forskjellig som kan spille inn .. får se om legen er enig, måtte krangle meg litt til TUL sist svangerskap :confused:
I verste fall bestiller jeg en selv om jeg nå finner ut hvordan :wacky:
 
Kunne tenkt meg TUL, men bor i ei bygd så er ikke så enkelt :p men legen har utstyr og litt erfaring - fikk se baby i uke 14 sist, men det blir jo bare for å se om det er liv og ikke så grundig som profesjonelle
 
Jeg har hatt graviditet utenfor livmor tidligere, så jeg skal til fastlegen til uka for å få henvisning til tidlig ultralyd, bare får å sjekke at det er på rett plass :)
 
Back
Topp