TUL..?

KEGS93

Andre møte med forumet
Hei, jeg er for først gang gravid. Og jeg er 5+3 ppd. Veldig lykkelig, men veldig redd for at det faktisk ikke er noe liv der. Alt jeg går å tenker på, og legen min sier jeg ikke får ultralyd før uke 18-10..... DET ER KJEMPE LENGE TIL, dette stresset kan umulig være bra for bebis? Hva kan jeg gjøre for å få innvilget tidlig ultralyd?
 
Hei, jeg er for først gang gravid. Og jeg er 5+3 ppd. Veldig lykkelig, men veldig redd for at det faktisk ikke er noe liv der. Alt jeg går å tenker på, og legen min sier jeg ikke får ultralyd før uke 18-10..... DET ER KJEMPE LENGE TIL, dette stresset kan umulig være bra for bebis? Hva kan jeg gjøre for å få innvilget tidlig ultralyd?
Nå vet jeg ikke hvordan økonomien din er, men for rundt 1000-1500 kroner får man privat tidlig ultralyd mange steder :happy:
 
Jeg skal også ta privat Det må vel være en medisinsk grunn til ar du får innvilget tul i det offentlige.
 
Det er kun OUL i ca uke 18 man får dekket. Det skal være en spesiell grunn for At man skal få innvilget UL før dette. De fleste er nok litt redde og bekymret før mAn får det bekreftet. Jeg skal også på privat UL i uke 7 og i uke 12 før OUL i uke 18. Forrige gang var jeg på 3 private før OUL. Blir jo litt penger , men jeg var så stresset så var godt for meg å få det bekreftet litt innimellom
 
Vi betaler selv på volvat rundt uke 10 denne gangen også :) veldig god bekreftelse på at det faktisk er noe inni der!
 
Skal også på privat i uke 6 og 10, hadde heller aldri klart meg til uke 19!!
 
Okei, får kanskje tenke på privat da. Orker ikke vente jeg, syntes det er grusomt. Klarer lissom ikke helt tro på det før det blir bekreftet.
 
Tror det er veldig vanlig å ta privat i uke 7 og uke 12.. Sist gang tok jeg bare i uke 7, for å se at hjertet slo.. og så ventet jeg til uke 18 på fødesykehuset. Men denne gangen tror jeg at jeg skal gå for en i uke 7/8 for å se om det er liv.. og så en til i uke 12 for å sjekke nakkefolf. Har blitt mer nervøs med alderen tror jeg
 
Tror det er veldig vanlig å ta privat i uke 7 og uke 12.. Sist gang tok jeg bare i uke 7, for å se at hjertet slo.. og så ventet jeg til uke 18 på fødesykehuset. Men denne gangen tror jeg at jeg skal gå for en i uke 7/8 for å se om det er liv.. og så en til i uke 12 for å sjekke nakkefolf. Har blitt mer nervøs med alderen tror jeg

Jeg tror jeg gjør noe i samme duren. Første TUL i uke 8/9 og neste i uke 12/13. Sistnevnte ønsker av to grunner: for å se mer tydelig at det faktisk er en baby der inne OG for å ha et oppdatert bilde å vise fram når vi forteller familie og venner om graviditeten [emoji173]️
 
Back
Topp