TUL

M-November2017

Andre møte med forumet
Hei alle sammen! [emoji4] har noen fått henvisning til tidlig ultralyd av legen sin? Og i såfall hva var grunnlaget for å få det? Eller har alle som har vært på det, gjort det privat? [emoji4]

Jeg fikk henvisning av lege forrige svangerskap pga blødning. Viste seg å være ma. Har derfor fått komme på tul i uke 6 og uke 10 dette svangerskapet for å være sikker på at ikke det har skjedd igjen.

Pga min alder å slankeoprasjon.

Fikk henvisning av lege pga senabort i fjor.

Jeg gjorde det privat, hadde ingen god grunn til å få henvisning til lege, og ikke samvittighet til å lyge/finne på grunn.

Jeg fikk ikke henvisning fra lege selv om jeg mistet rett før dette svangerskapet og at jeg hadde blødninger tidlig i svangerskapet! Han mente at han kunne se ut i fra blodprøvene at alt var i orden og at fosteret levde! Jeg ringte til min gynekolog og fikk time privat! Bedre å ta det privat om en ikke får via lege om en er bekymret!

Fikk henvisning pga. MA/SA i uke 16 i november. Blir derfor fulgt litt tettere opp for å gi meg litt ro hver gang jeg ser hjertet som fremdeles slår :) Har vært 1 gang på henvisning og 1 gang privat til nå. Skal tilbake til gyn med henvisning i neste uke når jeg er 12+2. Regner med vi betaler for en privat igjen i uke 15/16 for å ta en ny sjekk før OUL.

Last edited:
Fikk henvisning pga BO ifjor. Dro på en ekstra privat da :-)

Fikk tul på grunnlag av tilleggsdiagnoser som kan påvirke fosteret om ikke veldig streng diett blir fulgt. Så mest for å sjekke om fosteret vokser som det skal. Foreløpig gjør det det:) skal på en ultralyd til før den ordinære.

Trodde jeg fikk nå pga usikker termin, men fikk brev fra sykehuset i dag med time til ultralyd i midtwn av juni, så da fikk jeg vel ikke tidlig likevel...

Jeg fikk henvisning av lege siden jeg ikke viste hvor langt jeg var på vei, og hadde MA sist, så har fått 2 TUL på sykehuset, nå skal jeg ikke tilbake før den ordinære i Juni :)

Jeg fikk en gratis i uke 9 pga høy alder, og skal ha en til gratis i uke 13 av samme grunn. Ellers har jeg vært på to private, uke 7 og uke 11.

jeg fikk i uke 6 pga blødning og i uke 9 pga cyste på eggstokken og igjen nå i uke 12 pga cyste på navlestrengen.

skal visst ikke være noe farlig, men veldig takknemlig for å følge så tett på utviklingen til babisen [emoji173]

Fikk i uke 7 pga ivf, og skal igjen i uke 12+ etter sykehusinnleggelse og mye medikamenter. Men satser på alt er bra

Back
Topp