TUL

♥veromor♥

Elsker forumet
Aprillykke 2017
Sensommerbarna 2019
Septemberbarna 2019
Hvor mange her har vært på tidlig ultralyd? Og når og hvorfor?

Jeg var selv på tidlig ultralyd etter henvisning fra fastlege pga. noen blødninger i uke 6, og fikk se at alt var vel og hørte hjertet banke (veldig godt!!). Nå er jeg i uke 11, og lurer på om jeg skal bestille en TUL til omkring uke 14 (uten noen spesiell grunn, egentlig), bare for å se om alt fortsatt er bra og fordi det føles ut som en evighet til uke 18..

Hvor mange er det som har gjort dette selv, eller tenkt på å gjøre det? Det hadde vært veldig fint å høre hva dere andre tenker om akkurat dette:) Jeg er gravid for første gang og alt føles nytt og jeg aner ikke hvordan alt skal kjennes ut, og på nettet står det alt mulig rart om alt mulig rart..

Første graviditet fulgte jeg kun de ordinære kontrollene - og visste vel i grunn ikke at man selv kunne bestille mer ;) Hadde et veldig normalt svangerskapsforløp så jeg hadde heller ingen spesielle bekymringer. Andre svangerskap hadde jeg fått med meg dette med ul i uke 12. Da bare måtte jeg - selv om også det svangerskapet forløpte normalt. Denne gang ble jeg henvist uke 6-7 på grunn av smerter. Alt var bra. Skal igjen på fredag som oppfølging pga økt blodproppfare (Leiden mutasjon).

Jeg var på TUL mellom uke 7-8 pga blødninger. Er andregangs gravid og kjenner enda mer på beskymringene i dette svangerskape til tross for at jeg fødte en frisk og perfekt datter sist gang! :-)

Jeg har vurdert å ha enda en UL før OUL bare for å se om alt er bra!
I første svangerskap hadde jeg kun OUL i uke 18. :-P

Du må kjenne på selv om du vill ha en til UL, vis du får slappe av bedre så hvorfor ikke? :-)

Første graviditet fulgte jeg kun de ordinære kontrollene - og visste vel i grunn ikke at man selv kunne bestille mer ;) Hadde et veldig normalt svangerskapsforløp så jeg hadde heller ingen spesielle bekymringer. Andre svangerskap hadde jeg fått med meg dette med ul i uke 12. Da bare måtte jeg - selv om også det svangerskapet forløpte normalt. Denne gang ble jeg henvist uke 6-7 på grunn av smerter. Alt var bra. Skal igjen på fredag som oppfølging pga økt blodproppfare (Leiden mutasjon).
Lykke til på fredag!:)

Jeg har hatt ultralyd 6+3, 7+3, 9+3, 10+3 og skal ha en til 12+1 :) Dette fordi jeg har mistet 3 ganger tidligere og får god oppfølging denne gangen :)
Jeg har også hatt ultralyd hver uke og noen ganger flere ganger i uken pga habituell abort og blødninger.

Jeg er og førstegangs, og var så nervøs for at det ikke skulle være noe inne i magen, så vi gikk privat når jeg var 11+1 :-) Det var kun for at jeg skulle roe meg ned, og ikke være så fryktelig bekymret hele tiden :-) Er 14+3 nå, og skulle gjerne tatt en tur til, men "bare" en måned til oul, så jeg skal holde ut :-)

Var på ul i uke 6, bare for å se at alt var OK og at det faktisk var en spire der. Skal igjen rundt uke 12 :)

Jeg skal i morgen, 9+6, rett og slett for å bekrefte liv før jeg søker om svangerskapspenger til tirsdag:)
Var i forrige svangerskap for å bekrefte liv etter at jeg hadde hatt en SA like før.

Skal 12+0 (nå på fredag). Sjekke at alt er bra med barnet og at svangerskapet foreløper normalt. Har gjort det samme mine to andre svangerskap. Privat på Volvat.

Førstegangs og har ikke hatt noen tul. Jeg har veldig få symptomer (kun ømme pupper og noe mensmurringer) så har vært litt i tvil, men
etter prat med mannen fant vi ut at det ikke er behov for å betale for tidlig ultralyd. Jeg har ikke blødd, føler meg veldig fin og har klart å innfinne meg med at det ikke er noe jeg kan gjøre fra eller til uansett :)

Jeg var i går, 9+4, egentlig bare for å bekrefte liv. Jeg er førstegangs og føler alt er uvirkelig:p
Skal på ny tul om 30 dager, da er jeg 13+6, bare for jeg vil sjekke at alt er bra, det er så lenge å vente til oul i uke 18:)

Er det forresten noen som har erfaringer fra tul på Familieklinikken i Kirkeveien i Oslo?:)

Var på TUL 7+0 og skal igjen 13+6 :) første svangerskap var jeg ikke på TUL.

Jeg har vært på TUL både i uke 7 og i uke 12. Jeg gjorde det for betryggelsen det fører med seg.

Var på TUL i uke 9, pga to SA i forkant av dette svangerskapet. Ble beroliget da, men etter jeg kom til uke 10 og formen ble bedre og symptomene forsvant, begynner selvsagt tankene igjen. Var til jordmor i dag som fant hjertelyd, selv om det gjerne er litt tidlig, og ble da igjen lettet Så det kan jo være et alternativ til TUL

Back
Topp