TUL vil de fleste gi svar på kjønn?

JenteMammaS

Betatt av forumet
Marsmagi 2025
TUL er jo mellom 11+0 - 13+6, hører så mye forskjellig av folk og lurer jo nå på: får de fleste svar på kjønn på denne rutine ultralyden dersom man er 12+0 eller mer?
Hva er deres erfaring?
 
Jeg var over 12+x på OTUL og fikk ikke vite kjønn, så måtte smøre meg med tålmodighet til OUL. På Bærum sykehus.

Spørs nok litt på hvem du møter og hvor tydelig kjønnet er kommet frem. Jeg venter jente, så var kanskje noe med at det ikke var tydelig gutt heller. Aner ikke :)
 
Vil tro de fleste ikke får svar. I beste fall en gjetning.
Man vil ofte ikke få et konkret svar, men mange får en pekepinne på hva de antar kjønnet er når man har bikket 12+0 uker. Spørsmålet er heller om de faktisk gjør det i det hele tatt. Tidligere hørt noen som sier de fikk vite det, mens andre har fått et surt "jeg sier ikke noe om kjønnet" i det de her kommet inn døra til timen nærmest.
 
På Haukeland sier de ikke kjønn på den tidlige ultralyden. Sikkert likt noen andre steder også.
 
TUL er jo mellom 11+0 - 13+6, hører så mye forskjellig av folk og lurer jo nå på: får de fleste svar på kjønn på denne rutine ultralyden dersom man er 12+0 eller mer?
Hva er deres erfaring?
Har hørt at offentlig egentlig ikke kan si det pga. faren for abort om noen får "feil" kjønn. Abort grensen er vel 12 uker, så etter dette skulle det i teorien ikke være noe grunn for å ikke sladre :bored:
 
Har hørt at offentlig egentlig ikke kan si det pga. faren for abort om noen får "feil" kjønn. Abort grensen er vel 12 uker, så etter dette skulle det i teorien ikke være noe grunn for å ikke sladre :bored:
Offentlige har ikke lov til å si noe før etter 12+0 ja, derfor jeg skrev konkret "om man er 12+0 eller mer". Men føler at mange ikke ønsker å nevne det uansett, derfor jeg vil høre erfaringer :happy:
 
Var på Rikshospitalet 12+4 og de sa ikke kjønn. Fikk med bilde og et lurt smil. Bildet viste tydelig jentenub. Hadde da vært på privat ultralyd 12+0 og der sa ultralydjordmor at hun med ganske stor sikkerhet kunne si at det var jente. Fikk det bekreftet flere ganger senere og ut kom ei jente også.
 
Var på Rikshospitalet 12+4 og de sa ikke kjønn. Fikk med bilde og et lurt smil. Bildet viste tydelig jentenub. Hadde da vært på privat ultralyd 12+0 og der sa ultralydjordmor at hun med ganske stor sikkerhet kunne si at det var jente. Fikk det bekreftet flere ganger senere og ut kom ei jente også.
Er ganske spent selv, for jeg hadde tidlig ul privat i uke 13+1 med 2020 frøkna. Hu nærmest ropte GUTT, vi hadde ikke en gang nevnt at vi ønsket å vite kjønn. Ordinær viste jente og 3D ul i uke 27 viste jente :hilarious:
Med første så vi ikke kjønnet en gang, men ul teknikkeren sa at hun var 99% sikker mtp barnet fasong/body features, tok det for god fisk og jente var det. Morsomt å tenke på i ettertid :hilarious: Dette er sistemann før sterilisering, så vi er jo veldig spent og vil helst vite kjønn asap! Det kløs etter å starte nesting fasen og skulle det være gutt må vi på alvor starte på navnejakt, for fytti grisen så vanskelig guttenavn er! Jentenavn er klart :hilarious:
 
Vi var 13+noe på TUL, og da sa hun at «jeg skal vel egentlig ikke si noe, men det er jo over 12 - dere kan Google nub theory selv, og her ser jeg en veldig flat strek altså», så hun sa det uten å si det helt liksom :angelic: Ahus, om det har noe å si.
 
Jeg fikk ikke svar, hun ville ikke tro noe engang, venninna mi fikk svar, og de var helt sikker på at det var jente, det var gutt :laughing002
 
Fikk ikke vite noe på TUL i uke 12+0, men spurte heller ikke. Tenkte det var bedre å vente til ordinær, for å være sikker på at vi får vite riktig :smiley-ashamed004
 
I vår innkallelse til tidlig ultralyd står det at de ikke ser etter kjønn.
 
Jeg spurte etter kjønn på slutten av undersøkelsen. Da så hun grundigere etter i «det området» og sa det nokså sikkert var en gutt (noe som stemte).. dette var Haugesund sykehus, uke 13
 
Back
Topp