TUL uke 7

Hei! Jeg var på TUL på tirsdag fordi jeg var usikker på hvor langt jeg var på vei, og så ville jeg ha en bekreftelse på at alt gikk bra. Jeg fikk innvendig ultralyd, og da viste det seg at jeg var 6+6 med termin 22. Mai :Heartred vi fikk høre hjertelyden og alt var kjempe fint:love7 Jeg har bestilt en ny time når jeg er 14+1, for da får vi vite kjønnet! (man kan se det fra uke 13, men vi tar det fra uke 14 for å være helt sikker:love2 )

Jeg fikk tidlig ultralyd pga medisinske årsaker. Da fikk jeg beskjed av gyn at fostersekk var for liten å dette mest sannsynlig ikke var ett inntakt svangerskap. Mente også HCG va litt for lav. Ved neste ultralyd 5+5 så han akkurat det samme. Ble selvfølgelig kjempe triste over den beskjeden å var innstilt på at det snart kom til å bli en abort. Med tanke på at jeg har 4 barn fra før å kjente på hele kroppen at svangerskapssymptomene økte valgte jeg å ta en privat ul bare for å være sikker å få litt ro. Å dær så alt normalt ut❤️ Et lite nurk med et hjerte som slo, fostersekken så også helt normal ut, så dette har altså vært en følelsesmessig berg og dalbane. Skal på ul igjen til samme gyn som fortalte meg at dette ikke kom til å bli noe, så gleder meg veldig til å se ansiktsutykket hans denne gangen.

Last edited:
Ååååh så deilig å høre! Hvor langt er du på vei?

Eg trudde eg var 8+5, for tok test 8 sept då sto det 2-3 på digital test.. Men han påstår eg berre er 7+1. Men då har eg blitt gravid 1 sept, og skulle vist 1-2uker på digital test. Veit det kan bli feil på digital test, men trur forsatt det er feil. Eg forholde meg til 8+5 til OUL. Eg har også fått mine to barn 14 daga før OUL termin før, så rekna kanskje med det skjer igjen.
Men viktigste er jo at alt står fint til ❤️
Men blei litt paff når han satt meg så langt tilbake, så får ikkje meg til å tru det :woot:

Eg trudde eg var 8+5, for tok test 8 sept då sto det 2-3 på digital test.. Men han påstår eg berre er 7+1. Men då har eg blitt gravid 1 sept, og skulle vist 1-2uker på digital test. Veit det kan bli feil på digital test, men trur forsatt det er feil. Eg forholde meg til 8+5 til OUL. Eg har også fått mine to barn 14 daga før OUL termin før, så rekna kanskje med det skjer igjen.
Men blei litt paff når han satt meg så langt tilbake, så får ikkje meg til å tru det :woot:

Høres jo riktig ut siden du ikke fikk sett noe sist. Men, her var unnfangelse 1.sep og jeg er 7+4 i dag. Hvordan kan du da være kortere enn meg?

Hvordan gikk det? ❤️
En uke senere var det hjerteaktivitet :Heartred og alt så normalt ut. fikk også påvist heterozygot leiden mutasjon (fare for blodpropp, som kan være grunn til at vi ikke har fått det til før), fikk med sprøyter hjem og to dager senere mistet jeg, for 6. gang på 1.5 år..

En uke senere var det hjerteaktivitet :Heartred og alt så normalt ut. fikk også påvist heterozygot leiden mutasjon (fare for blodpropp, som kan være grunn til at vi ikke har fått det til før), fikk med sprøyter hjem og to dager senere mistet jeg, for 6. gang på 1.5 år..

Å nei, så utrolig trist å høre :( kondolerer så mye! Blir dere utredet angående habituell abort? Sender deg en styrkeklem ❤️❤️❤️

Høres jo riktig ut siden du ikke fikk sett noe sist. Men, her var unnfangelse 1.sep og jeg er 7+4 i dag. Hvordan kan du da være kortere enn meg?

Hmm det var veldig rart då ja, eg berre hørte på ka han sa eg o_O men det går jo ikkje nei.
Eg tenkte kanskje vi ikkje såg hjerte sist fordi det var utvendig UL. For vi såg forsterer og fostersekk.

Vi var i går på 10+4, og jeg er glad vi ventet! Nå fikk vi sett er bankende hjerte på en sprellete og livlig hel baby i magen! Glad vi fikk sett såå mye første UL ❤

Jeg ville nok stolt mer på TUL resultat enn digital test, men hvis du tar en ny UL i uke 12/13 er fosteret såpass stort at de kan måle nøyaktig vekst, da vil du få et endelig svar ihvertfall.

Back
Topp