TUL uke 7

Mammakanskje3

Flørter med forumet
MayDay2021
Eg har egentlig bestilt meg TUL i uke 10+2.
Men trur ikkje eg klare å vente:arghh:
Hadde vert fint å få sjå hjertet ❤️
Og om det er 1 eller 2 der inne, magen er så stor at mamma har allerede sett på meg at eg er gravid 6+4:facepalm: eller det er vertfall det eg trur, veit ikkje akkurat siden eg ikkje har hatt mensen i det heile tatt på mange år, å slutta på minipillen allerede 10 juli. Og mensen kom aldri:happy:
Noken som har tatt så tidlig TUL?
Ville du venta?

Har blitt gravid gjennom IVF og fikk ultralyd 6+6. Etter to MA på rad, oppdaget på TUL i uke 7, var det helt fantastisk å se den lille bankende prikken som er hjertet, og høre legen si at alt så fint ut. Men du ser på bildet at man ikke akkurat ser så mye annet :joyful:

Vedlegg

• 20200921_092937.jpg
    20200921_092937.jpg
    42,8 KB · Visninger: 92
Så det er ikkje for tidlig å sjå hjerte på ultralyd?
Skal på TUL onsdag då er eg 6+6 etter min beregning:woot:

Vi var på TUL 7+0 og fikk både se og høre hjertet. Så 6+6 er jo bare dagen før... :)

Jeg skal ha time uke 8+0 tilfelle jeg har regnet feil slik at jeg vertfall er i uke 7 og får se et hjerte... eller forhåpentligvis da. Ikke for tidlig mener jeg:-) Og en ny i uke 12 før nyheten går ut:-)

Tar TUL hver uke pga SA-historikk. Det var ikke mye å se i uke 7, men fikk se den lille prikken av et hjerte som banket da. For min del gjør det veldig godt å få bekreftet at alt ser bra ut. Men ville neppe betalt for ukentlige ultralyder om jeg måtte gjøre det privat da, så da hadde jeg vel nøyet meg med et par stk.

Var på UL når jeg var 6+1 (noe usikker beregning), og da målte han fosteret til å være 5+6. Vi fikk sett at det bare er én inni her, og et bankende hjerte :happy:

Ettersom, hvis jeg forstod deg riktig da, at du er såpass usikker på hvor langt du er på vei, og er blitt nokså stor, så ville nok jeg tatt en TUL rimelig snarlig hvis jeg var deg, bare for å forstå hvor langt du er kommet og hvilket nivå av oppfølging du da bør få.

Vi var 7+6, og fikk se bankende hjerte, ville ikke ha før i tilfelle vi hadde regna feil og kom for tidlig til å få se noe. Neste er 10+0, og så blir det en til når de tror de kan se kjønn, skal spørre på 10+0 :)

Ettersom, hvis jeg forstod deg riktig da, at du er såpass usikker på hvor langt du er på vei, og er blitt nokså stor, så ville nok jeg tatt en TUL rimelig snarlig hvis jeg var deg, bare for å forstå hvor langt du er kommet og hvilket nivå av oppfølging du da bør få.

Ja det eg og har tenkt.
Ettersom familien min allerede kan sjå det og seie dei har sett det ei stund :nailbiting:

Jeg var på TUL i dag, da var det ikke noe hjerteaktivitet (er etter min beregning 6+5 i dag). skal på ny ul i neste uke for å se om det er noe bankende hjerte da. Om det ikke er det da, så mente de at det ikke går veien :(

Uff er det som er faren med å gå tidlig @Siljeeo blir en masse bekymring for om at noe er galt når du kanskje bare ikke er så langt på vei som du trodde eller det bare var for tidlig til å se noe.

Jeg skal ha time uke 8+0 tilfelle jeg har regnet feil slik at jeg vertfall er i uke 7 og får se et hjerte... eller forhåpentligvis da. Ikke for tidlig mener jeg:) Og en ny i uke 12 før nyheten går ut:)
Det samme har jeg tenkt:happy:Ble rådet av gyn sist da jeg hadde SA å vente til jeg var 8+0 neste gang. I fall man skulle være kortere på vei.

Har 7+0 TUL neste fredag, er spent allerede. :wideyed:

Jeg var på TUL i dag, da var det ikke noe hjerteaktivitet (er etter min beregning 6+5 i dag). skal på ny ul i neste uke for å se om det er noe bankende hjerte da. Om det ikke er det da, så mente de at det ikke går veien :(
Hvordan gikk det? ❤️

Hvordan gikk det...?

Fekk berre utvendig ultralyd, så fant fosteret, men ikke hjerteslag på den.
Men han meinte eg var komt mindre på vei.
Men han innrømte at viss hadde gjort en innvendig ville vi kanskje funne hjerte lyden osv..
Så eg var kjempe skuffa og redd..
Men må berre holde meg positiv. Ny TUL i morgen ☺️

Fekk berre utvendig ultralyd, så fant fosteret, men ikke hjerteslag på den.
Men han meinte eg var komt mindre på vei.
Men han innrømte at viss hadde gjort en innvendig ville vi kanskje funne hjerte lyden osv..
Så eg var kjempe skuffa og redd..
Men må berre holde meg positiv. Ny TUL i morgen ☺️
Jeg håper en innvendig ul gav deg mer svar :Heartred

Back
Topp