Tul-tull

Ekornmamma

Ønsker oss en liten en
Julikulene 2020
Var på tul idag og det var ikke noe gøy :( vi så en normal fostersekk, men fant ikke noe foster. Legen sa livmora mi var så høyt oppe så det var vanskelig å komme til og se skikkelig. Så hun hadde håp om at det var for tidlig, så jeg skal tilbake om en uke. Både samboeren og jeg syns det så ut som det kunne være noe øverst til høyre. Jeg er 6+5 i dag.

Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Har bare lyst til å sove i en uke. :(

Åh, krysser fingrene for at neste uke viser en fin spire da!
De hadde ikke utvendig for å lete med, hvis spiren var for høyt oppe?

Ånei:/ min største frykt!
Er du helt sikker på du er 6+5? Normalt sett skulle de jo sett noe da! Kunne de ikke ta utvendig da, viss de så noe mer da?
Helt forferdelig at du må gå å vente en uke...<3

Det er forferdelig å gå sånn og ikke vite. Men er jo sikkert som legen sier vanskelig å se noe så tidlig hvis livmora er langt opp. Håper du får se en sprell levende spire neste gang :)

Uff, forferdelig å gå sånn å lure i en uke! :dead: Krysser fingrene for at de ser noe om en uke ❤

Sniker fra desember;) Synes ikke du skal bekymre deg. Samme skjedde ned meg på ca samme tid,og min jordmor sa til meg at det ikke engang er alle som tilbyr så tidlig ul fordi det ofte er vanskelig å se. Var på ny ultralyd et par uker etter og da spratt det rundt en liten klump med bankende hjerte der inne:) Lykke til,alt er helt sikkert helt i orden!

Her har vi en privat klinikk, de tilbyr ikke ul før uke 9. Rett å slett pga så tidlig kan det være vanskelig å se noe. Så de vil helst at man skal kunne se klart å tydelig at det bor noen inni der eller at det ikke gjør det lenger. Men der tar de også bare utvendig ultralyd.

Jeg tror du skal slappe av å tenke at du ser mer neste uke :) evt be om at de tar utvendig ul.

Jeg hadde ultralyd ca på samme tidspunkt forrige svangerskap. Mener de fant også bare plommesekken og lette LENGE, de fannt i alle fall ikke noe hjerte den gangen. Blei ein fin jente av det!!!

Skjønner at det er tøft å gå å vente, men er mange tilfeller der dette har gått bra. Du kan være kortere på vei enn du først har trodd, f eks fordi egget har gått i dvale..
Krysser fingre for dere :Heartred

Nei nei nei så fælt å gå en hel uke! Jeg fikk også en bekymring i dag da jeg kun testet 2-3 på digital, og i den forbindelse lurte jeg på å bestille tul i dag. Surfet litt rundt på nettet og fant ut at mange hadde blitt mer bekymret av å ta så tidlig UL. Det jeg vil frem til: det er ikke sikker det er noe galt!!

Tusen takk for gode ord, alle sammen! ❤ denne uka blir lang, men jeg skal tørre å håpe. Håper jeg :)

Befruktningen er ganske sikker siden vi hadde ivf (icsi). Men den kan jo ha gått litt i dvale som dere sier :)

I dag var ny tul og vi så det nydligste, lille bøllefrøet med et nydelig, blinkende hjerte! ❤ Fikk også høre hjertelyden som nok er noe av det vakreste vi har hørt! Ble målt til 8+1, men holder på 8+0 siden vi hadde ivf. Kunne ikke vært lykkeligere og samtidig så tom i hodet. Det har vært en lang uke, men nå tør jeg endelig være litt aktiv igjen her inne! :D

Back
Topp