TUL - priser rundt omkring

Jeg synes ikke bildekvaliteten på Oslo city var så god. Var der en gang i uke 7 i mitt første svangerskap og ultralyden jeg hadde et annet sted i uke 6 viste mye mer detaljer. Ikke får man ekstrating som video og hjertelyd på sendt direkte til mobilen som man får andre steder i byen :)

Jeg fikk både bilde og video denne gangen, men fikk ikke det forrige svangerskap. :) Bildekvaliteten vet jeg ingenting om da. :joyful:

Jeg betalte rundt 1200,- på Kvinneklinikken i Oslo (Majorstua). Var da 6 + 4. Men jeg skal aldri tilbake dit, og anbefaler det heller ikke til noen andre..

Jeg fikk både bilde og video denne gangen, men fikk ikke det forrige svangerskap. :) Bildekvaliteten vet jeg ingenting om da. :joyful:
Så gøy med video, da! Vet heller ingenting om bildekvaliteten, vet bare at jeg fikk svar på det jeg lurte på og at gynekologen var nøye med å vise og forklare. Spesielt i uke 11-12.

Det kan jo hende bildrkvaliten har bedret seg på 3 år. Jeg var på mange ultralyder i første svangerskap siden jeg blødde og testet derfor ut et par klinikker.

Dette er tatt i midten av uke 7 på Oslo city.
B921726E-F8AB-4241-8A2F-F00456DD16DB.jpeg

Bildene nedenfor er tatt 4 dager senere (tidlig uke 8) hos de som regnes som best bildekvalitet i byen. Forskjellen er stor. Nå er fosteret større på siste bildene, men 4 dagers vekst kan ikke utgjøre all forskjell i detaljene:

FC06F709-CC29-475B-893C-391DD4D8554E.jpeg BB34B836-89BD-4EB8-8EDD-0F982A58FCE1.jpeg

Jeg betalte 1590 i Trondheim. Syns det var litt i dyreste laget for å være inn et kvarters tid ja :wideyed:

Jeg var også på Oslo city som er par andre her og betalte 1180 kr + 300 for celleprøve. Fikk både video og bilder rett på mobilen. Var 8+0, så er jo begrenset hva man kan se. Men for min del var det viktigste å se og høre hjerteslag og at lengden var som forventet. Kommer ikke til å bruke de senere i svangerskapet, men synes det gjorde jobben første gang og stort pluss for at de har ledige timer på dagen.

I Kristiansand koster det ca 1200 for alle de plassene jeg sjekket. Ikke noe billigere før uke 12. 1300 der jeg gikk for 3D. Og tror det er der alle ligger her i byen. Har ikke sett noen billigere. :)

Jeg betalte rundt 1200,- på Kvinneklinikken i Oslo (Majorstua). Var da 6 + 4. Men jeg skal aldri tilbake dit, og anbefaler det heller ikke til noen andre..

Ja, utdyp gjerne. Jeg har vurdert å dra dit uke 12 siden jeg har hørt de er veldig gode på fosterdiagnostikk/nakkefold. Hva var dårlig? :)

åj, har du lyst til å utdype?

Ja, det var flere ting. Jeg trodde i utgangspunktet at jeg ikke kunne bli gravid (pga en operasjon jeg hadde for mange år siden + kraftig pcos og hormonforstyrrelser), så jeg skrev det til ham da jeg bestilte time at jeg har en del bekymringer knyttet til svangerskapet og ting jeg trenger å få svar på. Da jeg kom inn så snakket han nesten ikke til meg, begynte ultralyden og så sa han at jeg måtte kle av meg fordi jeg har bakovervendt livmor. Jeg hadde aldri hørt om det før og visste ikke hva det innebar så jeg spurte om det var noe farlig. Da ble han irritert og hysjet på meg og sa «slapp av, du er ikke syk, bare gravid». Så ble det innvendig ultralyd som ble tatt i full fart, han kommenterte ting han så, men forklarte ikke noe av det og jeg fikk ikke svar på spørsmål jeg stilte underveis. Og så begynte jeg å blø og satt der med 1000 spørsmål. Det eneste han sa var til samboeren min at han måtte passe på at jeg ikke leste på internett og at han ikke ville høre om at noen sykeliggjorde seg pga graviditet. Så det hele ble bare en fryktelig ubehagelig opplevelse..

Beklager rotete og lang tekst:facepalm:

Ja, utdyp gjerne. Jeg har vurdert å dra dit uke 12 siden jeg har hørt de er veldig gode på fosterdiagnostikk/nakkefold. Hva var dårlig? :)

Se svar over.. Jeg vet det er fler som jobber der, tror det er én kvinne og én mann. Jeg var altså hos mannen. Kan godt hende han hadde en dårlig dag, men jeg syns besøket der var fryktelig ugreit. Jeg hadde også lest mye positivt om de på forhånd, men det var langt ifra min opplevelse.

Se svar over.. Jeg vet det er fler som jobber der, tror det er én kvinne og én mann. Jeg var altså hos mannen. Kan godt hende han hadde en dårlig dag, men jeg syns besøket der var fryktelig ugreit. Jeg hadde også lest mye positivt om de på forhånd, men det var langt ifra min opplevelse.

Huff, det var virkelig leit å høre!:Heartpink

Det er nok samme person da det er mannen jeg har fått anbefalt. Men jeg fikk litt samme inntrykk som deg gjennom en venninne, nemlig at han ikke var hyggelig eller la opp til noen koselig stemning, men heller at han er svært faglig dyktig spesielt på å oppdage avvik. Men takk for delingen din! Har jo lyst til å gå til noen man kan stille spørsmål og få forståelse hos..

Ja, det var flere ting. Jeg trodde i utgangspunktet at jeg ikke kunne bli gravid (pga en operasjon jeg hadde for mange år siden + kraftig pcos og hormonforstyrrelser), så jeg skrev det til ham da jeg bestilte time at jeg har en del bekymringer knyttet til svangerskapet og ting jeg trenger å få svar på. Da jeg kom inn så snakket han nesten ikke til meg, begynte ultralyden og så sa han at jeg måtte kle av meg fordi jeg har bakovervendt livmor. Jeg hadde aldri hørt om det før og visste ikke hva det innebar så jeg spurte om det var noe farlig. Da ble han irritert og hysjet på meg og sa «slapp av, du er ikke syk, bare gravid». Så ble det innvendig ultralyd som ble tatt i full fart, han kommenterte ting han så, men forklarte ikke noe av det og jeg fikk ikke svar på spørsmål jeg stilte underveis. Og så begynte jeg å blø og satt der med 1000 spørsmål. Det eneste han sa var til samboeren min at han måtte passe på at jeg ikke leste på internett og at han ikke ville høre om at noen sykeliggjorde seg pga graviditet. Så det hele ble bare en fryktelig ubehagelig opplevelse..

Wow! :eek: Skjønner godt at det var kjipt! Er det verste jeg hører når folk anklager en for å sykeliggjøre seg på grunn av graviditet. For det første; det er stort sett ikke tilfellet, og for det andre; hvem andre er det som går på jobb hvis de spyr hver dag eller ikke klarer å gå på grunn av ryggsmerter? Sånne folk as. Han burde finne seg en annen jobb hvis det er sånn han holder på :bored:

Wow! :eek: Skjønner godt at det var kjipt! Er det verste jeg hører når folk anklager en for å sykeliggjøre seg på grunn av graviditet. For det første; det er stort sett ikke tilfellet, og for det andre; hvem andre er det som går på jobb hvis de spyr hver dag eller ikke klarer å gå på grunn av ryggsmerter? Sånne folk as. Han burde finne seg en annen jobb hvis det er sånn han holder på :bored:

Jeg føler absolutt ikke at jeg sykeliggjør meg.. Jeg jobber fortsatt 100% og har ikke vært borte en eneste dag. Problemet er at jeg er bekymret for hvordan graviditeten går på grunn av pcos (har hørt om forhøyet sjanse for abort, også senabort, så jeg hadde blant annet noen spørsmål knyttet til det. Men jeg satt egentlig bare igjen som mer usikker etter timen enn før. Han oppdaget «noe hvitt» under ultralyden, men jeg fikk ikke noe svar på hva det var eller om det var noe som burde sjekkes senere..

Det hørtes ut som en skikkelig kjip episode! :(

Han burde ikke jobbe med gravide i det hele tatt, og har VELDIG tydelig ikke vært gravid selv, for å si det sånn.
Man KAN bli utrolig dårlig i gravidteten. Det handler ikke om å sykeliggjøre seg selv, men at INGEN ville gått på jobb med f.eks konstant oppkast, hemmende hodepine, bekken- og ryggplager som vanskeliggjør bevegelse...

Hadde jeg følt meg konstant som jeg gjør nå, utenom graviditet, så hadde jeg antagelig blitt uføre etterhvert, liksom.

Leger som ikke tar hensyn til pasientene sine.. fysj....!!
Og som i tillegg er frekke, da...!

Back
Topp