TUL på sykehuset

Happiness36

Forumet er livet
Himmelbarn
♡Junigull 2016♡
Marshmallows2021
Maisløyfene 2024
Junispirene24❤️
Var henvist i sist svangerskap pga medisinbruk. Tror ikke gynekologen var så veldig glad for at jeg ikke hadde ringt å sagt fra at jeg mista. Endra timen fra 13.3 til i dag, ba om i slutten av mnd. Skal etter el være 6+0 så visste at det var veldig risikabelt å ta ul i dag, men man kan ikke endre timen flere ganger for da avslutter de henvisningen.

Gynekologen var helt ærlig piss negativ. At jeg hadde blitt gravid uten en mens mellom var tydeligvis helt feil, og jeg kunne bare belage meg på å miste... jeg vet ikke hvorfor hun sa det- hun så jo fostersekk og en liten plommesekk. Kan jo være noen dager kortere på vei. Hun sjekka innvendig i ca 2 min og målte ikke noe, bare sa at her var det ikke noe liv. Jeg er mildt sagt sjokkert. Ble veldig lei meg fordi hun var så negativ. Hun anbefalte ikke utskrapning da, og sa at det er en sjanse for veldig tidlig graviditet og at el var seinere. Det vet jeg jo at den var. Googla en del og finner at det er veldig vanskelig å se hjerteslag om det er under fullgåtte 6 uker, avhengig av flere faktorer som ul apparat etc.

Det mest interessante var at jeg får komme tilbake om 10-14 dager (håper på før påske), hun så ingen vits å i måle hCG i blodet. Tenkte liksom det er første steg jeg da, å måle det, og så event en ny kontroll.

Det kan jo hende hun har rett i at jeg kommer til å miste, men skjønner ikke helt hva hun baserer dette utsagnet på annet enn at jeg ble gravid uten mens mellom.
 
Forresten har jeg tasta inn feil i kalkulatoren for jeg skreiv dagen for positiv el test som befruktningsdag, men det blir vel 1-2 dager etter? Altså er jeg Max 5+6, og så kan jo egget bruke tid på å feste seg.
 
Håper at det bare var litt tidlig for å kunne se hjerteblink. Jeg var i midten av uke seks forrige graviditet og fikk beskjed om at hjertet mest sannsynlig hadde begynt å slå dagen før. Ikke mist håpet pga en sur gynekolog:Heartred
 
Håper at det bare var litt tidlig for å kunne se hjerteblink. Jeg var i midten av uke seks forrige graviditet og fikk beskjed om at hjertet mest sannsynlig hadde begynt å slå dagen før. Ikke mist håpet pga en sur gynekolog:Heartred
Var på TUL 6+3 i tidligere svangerskap og så da også hjertet slå. Men ble da satt noen dager tilbake. Syns bare det var veldig feil av henne å si det så negativt, og hun sa også «helt ærlig tror jeg ikke dette går bra». Hva baserer hun det utsagnet på?
 
Jeg hadde blitt veldig lei meg ved en slik time! Altså de kan jo anbefale å vente, men hvem sier man MÅ? Å nå er du no gravid, så da er det no ikke mere å diskutere heller :facepalm:

håper det var for tidlig for å se noe! Å at alt står vell til neste ul :happy:
 
Hun høres virkelig overdrevent negativ ut. Det er vanskelig å vite 100% om det vil gå bra eller ikke uansett, men hun burde da kunne forholde seg litt mer positiv og profesjonell i måten hun snakker på. Synes ikke det høres greit ut. Krysser fingrene for deg:hug003
 
Jeg hadde blitt veldig lei meg ved en slik time! Altså de kan jo anbefale å vente, men hvem sier man MÅ? Å nå er du no gravid, så da er det no ikke mere å diskutere heller :facepalm:

håper det var for tidlig for å se noe! Å at alt står vell til neste ul :happy:
Ja, jeg klarte på en måte ikke si noe. Bare satt der og nikka og sa ja og nei mens hun dikterte. Diagnosen var tidlig graviditet. Skjønner jo hun nle tatt litt på senga av at jeg ikke hadde ringt og sagt jeg hadde mista, men jeg fikk time til TUL i uke 15 da henvisning ble sendt i uke 8. Så orka ikke vente så lenge denne gangen.
 
Hun høres virkelig overdrevent negativ ut. Det er vanskelig å vite 100% om det vil gå bra eller ikke uansett, men hun burde da kunne forholde seg litt mer positiv og profesjonell i måten hun snakker på. Synes ikke det høres greit ut. Krysser fingrene for deg:hug003
Ja, det er følelsen jeg fikk også. Hvem er hun til å kunne forutsi hvordan dette vil gå...?
 
Ja, jeg klarte på en måte ikke si noe. Bare satt der og nikka og sa ja og nei mens hun dikterte. Diagnosen var tidlig graviditet. Skjønner jo hun nle tatt litt på senga av at jeg ikke hadde ringt og sagt jeg hadde mista, men jeg fikk time til TUL i uke 15 da henvisning ble sendt i uke 8. Så orka ikke vente så lenge denne gangen.

Skjønner den.. man blir jo satt ut av slike mennesker!
 
Så dårlig behandling!! :/
Skal du til samme neste gang, eller kan det hende det er en annen?
 
Så dårlig behandling!! :/
Skal du til samme neste gang, eller kan det hende det er en annen?
Tror det varierer hvem man kommer til, som på andre poliklinikker. Håper virkelig det!
 
Veldig dumt at du fikk en så kjip opplevelse. Håper selvfølgelig at hun tar feil, at spira sitter og at hjerteslagene er fine ved neste UL. Krysser fingrene for dere ❤️
 
Jeg kan forstå gynekologen i forhold til at du fikk time på annet grunnlag. Det kan jo f.eks. være at du hadde mistet timen på poliklinikken dersom de ikke mente det var absolutt nødvendig pga. korona nå. Vet om mange som har fått avlyst avtaler om tidlig ul på sykehus pga. det. Så det kan jo ha gjort noe med utgangspunkt for timen. Selv om jeg mener man må forholde seg profesjonelt til pasienter uansett! Enten behandle deg med respekt under timen, eller si at du ikke får gjennomføre timen. Jeg kan ikke forstå hvorfor hun er så negativ i forhold til om det er liv eller ikke. Det er som du sier tidlig. Kanskje hun forholdt seg slavisk til menstermin? Håper på det beste om noen uker!
Ang. det å vente en mens eller ikke etter en abort, så har jeg erfaring med begge deler. Jeg ble gravid første pp etter min første MA, det endte med et hematom, en blodansamling som tilslutt endte i en SA. Da hadde vi sett hjerteaktivitet. Etter den aborten ventet vi en mens. Hadde masse koagler og klumper og en skikkelig kraftig mens. Så da skjønte jeg poenget med å få "renset" opp i livmora innen en ny graviditet. Tror man kan ha ulike opplevelser og at det ikke finnes noe fasit på det uansett!
 
Hei. Hadde samme opplevelse da jeg var til undersøkelse etter å ha blitt gravid etter SA. Hun var kjempe sur for at vi ikke hadde ventet med å ha sex til etter første blødning og at kun dumme folk ikke viste hva som skjedde om man hadde sex uten prevensjon. Hun sa rett ut at dette ikke kom til å gå siden det var en graviditet uten menstrasjon først og at det bare var å forberede seg på ny SA for jeg kom garantert til å miste når jeg var så dum å ha sex uten prevensjon etter SA. Hun sa også rett ut «ikke håp, dette dør».
Men hun satt meg opp til ny time to uker etter «hvis det fortsatt er der, slik at vi kan ta en vurdering på hva vi skal gjøre videre».
Både jeg og sykepleieren satt å måpa og klarte ikke å si noe.
Uansett hva jeg prøvde å si så ble jeg avbrutt med negativ og ovenfra og ned holdning. Følte meg som en uskikkelig tenåring som hadde blitt gravid ved et uhell og som var stokk dum som ikke viste hva prevensjon var. Og ikke som en voksen dame som har prøvd å bli gravid i et år med tre tap bak meg. Var så ufattelig lei meg etter den timen og måtte sitte i bilen å gråte i 20 minutter før jeg klarte å kjøre hjem.
Ett ord om den dama: HURPE!
Håper jeg ikke får henne igjen på neste kontroll:angry4:smiley-angry019
 
Sniker fra juli. Jeg er virkelig sjokkert over hvordan du og flere her har blitt behandlet!! Vil også si at jeg ble gravid rett etter en SA, og at jeg nå er 25+5 på vei med ei frisk og din jente. Har heller aldri hørt at det skulle være noe problem å bli gravid igjen etterpå. Kroppen blir ikke gravid igjen om den ikke er klar for det, fikk jeg høre!
 
Hei. Hadde samme opplevelse da jeg var til undersøkelse etter å ha blitt gravid etter SA. Hun var kjempe sur for at vi ikke hadde ventet med å ha sex til etter første blødning og at kun dumme folk ikke viste hva som skjedde om man hadde sex uten prevensjon. Hun sa rett ut at dette ikke kom til å gå siden det var en graviditet uten menstrasjon først og at det bare var å forberede seg på ny SA for jeg kom garantert til å miste når jeg var så dum å ha sex uten prevensjon etter SA. Hun sa også rett ut «ikke håp, dette dør».
Men hun satt meg opp til ny time to uker etter «hvis det fortsatt er der, slik at vi kan ta en vurdering på hva vi skal gjøre videre».
Både jeg og sykepleieren satt å måpa og klarte ikke å si noe.
Uansett hva jeg prøvde å si så ble jeg avbrutt med negativ og ovenfra og ned holdning. Følte meg som en uskikkelig tenåring som hadde blitt gravid ved et uhell og som var stokk dum som ikke viste hva prevensjon var. Og ikke som en voksen dame som har prøvd å bli gravid i et år med tre tap bak meg. Var så ufattelig lei meg etter den timen og måtte sitte i bilen å gråte i 20 minutter før jeg klarte å kjøre hjem.
Ett ord om den dama: HURPE!
Håper jeg ikke får henne igjen på neste kontroll:angry4:smiley-angry019
At det er mulig :eek: Hun jeg var hos i dag var litt eldre, men de skal jo sørge for å være faglig oppdatert til enhver tid. Når skal du på ny kontroll?
 
Jeg kan forstå gynekologen i forhold til at du fikk time på annet grunnlag. Det kan jo f.eks. være at du hadde mistet timen på poliklinikken dersom de ikke mente det var absolutt nødvendig pga. korona nå. Vet om mange som har fått avlyst avtaler om tidlig ul på sykehus pga. det. Så det kan jo ha gjort noe med utgangspunkt for timen. Selv om jeg mener man må forholde seg profesjonelt til pasienter uansett! Enten behandle deg med respekt under timen, eller si at du ikke får gjennomføre timen. Jeg kan ikke forstå hvorfor hun er så negativ i forhold til om det er liv eller ikke. Det er som du sier tidlig. Kanskje hun forholdt seg slavisk til menstermin? Håper på det beste om noen uker!
Ang. det å vente en mens eller ikke etter en abort, så har jeg erfaring med begge deler. Jeg ble gravid første pp etter min første MA, det endte med et hematom, en blodansamling som tilslutt endte i en SA. Da hadde vi sett hjerteaktivitet. Etter den aborten ventet vi en mens. Hadde masse koagler og klumper og en skikkelig kraftig mens. Så da skjønte jeg poenget med å få "renset" opp i livmora innen en ny graviditet. Tror man kan ha ulike opplevelser og at det ikke finnes noe fasit på det uansett!
Er helt enig i at jeg gjorde noe litt på kanten i disse tider. Var ikke med lett hjerte jeg gjorde det, hadde jeg hatt råd akkurat nå ville jeg gått privat neste uke (privat gyn er foreløpig åpen). Men tenker at siden hun satt meg opp på ny kontroll igjen, så var ikke det problemet. Problemet var at jeg hadde blitt gravid uten en mens mellom. Jeg kvitterte alt sist, og kroppen kom i gang med el selv på CD29. De sies jo at man er mer fruktbar første tre mnd etter en SA/MA. Venninna mi mista i sommer og brukte privat lege og gyn, hun hadde fått beskjed at det var bare å kjøre på så fort man selv var klar for det. Ingen vits å vente.
 
Jøss!!
Jeg var hos jordmor og hun henviste meg til tul i det hun mente måtte være i uke 6. Fikk innkalling til sykehuset, der spurte de om jeg var sikker på at jeg var i uke 6 før hun begynte. Jeg sa nei, for mensen er veldig uregelmessig, aner heller ikke når el var. De fant ingenting, men de kunne måle at jeg var 5+4 på vei. Og sjekket at alt annet så bra ut inni der. Fikk beskjed om å komme tilbake, samme beskjed burde du også ha fått synes jeg!!
 
At det er mulig :eek: Hun jeg var hos i dag var litt eldre, men de skal jo sørge for å være faglig oppdatert til enhver tid. Når skal du på ny kontroll?

Når sjokket hadde lagt seg så ble jeg forbanna. Man sier virkelig ikke noe slikt til noen i en så sårbar situasjon som en som nettopp har mistet og blitt gravid igjen. Særlig ikke når man vet at det ikke var første gang man hadde mistet og at man har vært prøvere i ett år!
Dette var en lege på AHUS.

Når jeg mistet i uke 11 fikk jeg beskjed av to av legene at det bare var å prøve igjen så fort jeg selv var psykisk klar for det, så lenge jeg ikke hadde blødd på minst fire dager. Og han ene var overlege og begge er kollegaer av denne legen.

Jeg har ny time 1. April.
 
Back
Topp