TUL/NIPT

Angie

Forelsket i forumet
Marshmallows2021
Marsboerne 2023
Ser at mange av dere har fått time til TUL. Man trenger vel henvisningen fra fastlege? Rakk dere allerede å ha time? Her ser jeg at jeg skal vente ganske lenge og kan ikke finne tilbud om privat ultralyd:bored:

Har noen fått henvisning til NIPT samtidig som TUL? Eller er det med NIPT tilbud ikke satt i gang enda?
 
Ser at mange av dere har fått time til TUL. Man trenger vel henvisningen fra fastlege? Rakk dere allerede å ha time? Her ser jeg at jeg skal vente ganske lenge og kan ikke finne tilbud om privat ultralyd:bored:

Har noen fått henvisning til NIPT samtidig som TUL? Eller er det med NIPT tilbud ikke satt i gang enda?
Jeg sendte melding til fastlegen om henvisning, får kun offentlig tidlig UL fordi jeg hadde svangerskap utenfor livmor sist. NIPT har jeg ikke krav på siden jeg er under 35. :)

Alle over 35 har vel krav på NIPT og tidlig UL offentlig mener jeg :)
 
Jeg sendte melding til fastlegen om henvisning, får kun offentlig tidlig UL fordi jeg hadde svangerskap utenfor livmor sist. NIPT har jeg ikke krav på siden jeg er under 35. :)

Alle over 35 har vel krav på NIPT og tidlig UL offentlig mener jeg :)
Takk det var bra å vite. Jeg sendte også melding om det så kanskje det ordner seg.
 
Jeg får TUL i uke 7 siden jeg har hatt ivf. Er også over 35 så får nok TUL i uke 11-14 også, men den har jeg ikke fått enda.
 
Jeg får også TUL pga tidligere historikk med EXU - men ser ut til at jeg ikke får det før uke 10 nå pga ferieavvikling… :rolleyes:
Støtte til NIPT får kun de som er over 35, MEN det er blitt tilgjengelig i Norge for alle under 35 også, det bare koster deg litt;) Jeg og min samboer kommer til å bestille NIPT privat. Har undersøkt en del, og dette ligger på priser mellom 7500kr og 10 000kr.
Man kan også bestille NIPT-kit fra Danmark (de tester fra uke 9+0, til ca 7000kr), men da må man få ordnet blodprøven selv: eks om noen man kjenner er lege/sykepleier, eller at man får fastlegen til å ta prøven for deg. Denne sendes da tilbake til Danmark for svar. Her kan de teste for litt flere ting enn de gjør i Norge + at man får vite barnets kjønn.

Eksempler på noen klinikker i Oslo og deres priser (Nipt + ultralyd 10+0):

Jordmorklinikken.no 7500kr
Oslojordmor.no 7500kr
Volvat 9900 kr
Dr.Dropin 7995kr (ikke ultralyd!)

Klinikken i Danmark:
Ultralydklinikken.dk
:)
 
Jeg får tul siden jeg har hatt ivf. Egentlig i uke 7, men pga ferieavvikling på klinikken blir det i uke 9. I tillegg får jeg tul på sykehuset pga preeklampsi/hellp i forrige svangerskap, rundt uke 11-12. Er 38 år, så får også tilbud om NIPT.
 
Jeg får tul siden jeg har hatt ivf. Egentlig i uke 7, men pga ferieavvikling på klinikken blir det i uke 9. I tillegg får jeg tul på sykehuset pga preeklampsi/hellp i forrige svangerskap, rundt uke 11-12. Er 38 år, så får også tilbud om NIPT.
Jeg skulle også egentlig hatt TUL i uke 7 på grunn av IVF, men klarte akkurat å få time 6+4 før de tar ferie.
 
Bestilt privat TUL uke 7 i tillegg til den jeg får offentlig nå, siden de offentlige ikke hadde noe før uke 10 og jeg ikke klarer å vente så lenge pga tidligere historikk. Føler det er verdt pengene for å ikke unødvendig stresse over det i sommer :)
 
Jeg skal også egentlig få TUL, både pga ivf og MA. Pga ferieavvikling hos ivf-klinikken, får jeg ikke før uti august der, men tenkte å bruke mitt andre "kort" (MA) og få legen til å sende henvisning til TUL på mitt lokale sykehus... :smiley-angelic001
 
Back
Topp