TUL MA?

håp88

Betatt av forumet
Julibarna 2019
Jeg var på TUL Idag. Mente jeg var kommet 7+1 men jordmor kunne ikke finne hjertelyd og det var kun 1.9 mm stort. Mente jeg isåfall kun var kommet til uke 5. Fikk ny time neste mandag.
Jeg testet positivt 20.okt. Da sto det 1-2 uker på clear blue test. Husker ikke når jeg hadde første blødningsdag- surrehue som jeg er. Jeg har masse symptomer, ikke hatt noe blødning. Nå er jeg kjemperedd for at jeg har hatt en MA. Noen med erfaring?? Når det står 1-2 uker på test, menes da på vei eller siden unnfangelse?

Jeg var på TUL Idag. Mente jeg var kommet 7+1 men jordmor kunne ikke finne hjertelyd og det var kun 1.9 mm stort. Mente jeg isåfall kun var kommet til uke 5. Fikk ny time neste mandag.
Jeg testet positivt 20.okt. Da sto det 1-2 uker på clear blue test. Husker ikke når jeg hadde første blødningsdag- surrehue som jeg er. Jeg har masse symptomer, ikke hatt noe blødning. Nå er jeg kjemperedd for at jeg har hatt en MA. Noen med erfaring?? Når det står 1-2 uker på test, menes da på vei eller siden unnfangelse?

1-2 uker på test er antall uker siden unnfangelsen...
Skjønner du er engstelig, men prøv å tenke positivt fram til timen på mandag[emoji173]️

1-2 uker siden befruktning.. var fosteret 1.9mm?

Jeg troppet opp på tul 6+0 (pga blødning). Fant ikke noe embryo, bare en tom fostersekk. Ny ul 7+5 viste en 6+3 stor bønne med bankende hjerte. Jeg ble altså korrigert 9 dager.

Jeg vet at det ikke stemmer med dato for befruktning, jeg fikk «gravid 1-2 uker» når jeg testet 3+6. Korrigert etter tul vil det si 2+4.. det går jo ikke.
det er derfor mulig å være kortere på vei enn man har beregnet, ser enkelte skriver at egget kan bruke litt lang tid før det fester seg. Hos meg har det åpenbart gått litt treigt i starten..

Det er mulig å måle HCG med to dagers mellomrom for å se etter stigning, men spørs om du rekker å få svar før mandag uansett. En «nødløsning» hvis du vil ha en hurtig indikasjon er å ta en ny test med ukeindikator for å se om den fortsatt viser 1-2 uker. Dog skaper disse testene ofte unødig bekymring. Det gjorde de for meg når jeg fortsatt «bare» fikk 2-3 når jeg var 6+1. Når jeg i ettertid er blitt korrigert viser det seg jo at det stemte lell..

1-2 uker siden befruktning.. var fosteret 1.9mm?

Nei, hun mente jeg kun isåfall var 5 uker på vei idag, altså ca 3 uker siden befruktning. Men det stemmer jo ikke med når jeg fikk positiv test, så ser jo at dette ikke går veien:'(

Jeg troppet opp på tul 6+0 (pga blødning). Fant ikke noe embryo, bare en tom fostersekk. Ny ul 7+5 viste en 6+3 stor bønne med bankende hjerte. Jeg ble altså korrigert 9 dager.

Jeg vet at det ikke stemmer med dato for befruktning, jeg fikk «gravid 1-2 uker» når jeg testet 3+6. Korrigert etter tul vil det si 2+4.. det går jo ikke.
det er derfor mulig å være kortere på vei enn man har beregnet, ser enkelte skriver at egget kan bruke litt lang tid før det fester seg. Hos meg har det åpenbart gått litt treigt i starten..

Det er mulig å måle HCG med to dagers mellomrom for å se etter stigning, men spørs om du rekker å få svar før mandag uansett. En «nødløsning» hvis du vil ha en hurtig indikasjon er å ta en ny test med ukeindikator for å se om den fortsatt viser 1-2 uker. Dog skaper disse testene ofte unødig bekymring. Det gjorde de for meg når jeg fortsatt «bare» fikk 2-3 når jeg var 6+1. Når jeg i ettertid er blitt korrigert viser det seg jo at det stemte lell..

Takk for svar, fikk et lite håp allikevel. Har tidligere i svangerskap tatt en ny test som viste 2-3 uker.. Føler denne uken kommer til å snegle seg avgårde:(

Takk for svar, fikk et lite håp allikevel. Har tidligere i svangerskap tatt en ny test som viste 2-3 uker.. Føler denne uken kommer til å snegle seg avgårde:(

For min del var de 10 dagene mellom tul1 og tul2 et lite helvete. Var heeelt sikker på at det var en MA, men fikk (et positivt) sjokk når det viste seg å være noe der. Men - det er jo viktig å være forberedt på at det kan være et negativt utfall også. Helst bør en være forberedt på det meste.

Ps: jeg hadde til og med stadfestet EL med el-test, likevel ble det altså 9 dager skeivt...

Håper du får positive nyheter på UL om ei uke og at det bare er litt treig start på utviklinga. Skjønner at du er engstelig, men får håpe på det beste. :Heartred

Krysser fingrene for deg og håper du får se et bankende hjerte <3

Masse lykke til [emoji173]

Eg var på tidleg UL idag! Lege meinte eg var 8+4 på mål og embryoet var 1.9, det var heilt normalt sa ho! [emoji1]

det står jo 1.9.mm i innlegget...

hvordan går deg med deg H.i?
Ja det ser jo eg og :) Eg las innlegget slik at legen hennar meinte at 1.9 mm var lite i forhold til at ho sjølv trudde ho var i veke 7. Men legen mente ho berre var komt i veke 5 sidan ho målte berre 1.9mm. Så då ville eg berre sei at eg var hos legen som målte meg til 8+4 på 1.9mm, altså at det ikkje var lite ! Men det kan godt hende eg misforstod det og då beklager eg :)

Hvordan gikk det på ny UL? :Heartred

Back
Topp