TUL-lengdemål

soloprøver2020

Forelsket i forumet
Assistert-jentene
Aprilspirene 2023
Jeg var akkurat på første TUL. Er 7+1 (etter IVF, så ingen usikkerhet om datoene). Alt så bra ut sa legen, det var hjerteslag og alt. Så jeg var letta i sånn ca. 5 min. Så begynte jeg å tenke. Er ikke 7 mm veldig lite for å være 7+1? Kan legen ha tenkt det, men ikke villet si noe for å ikke stresse meg?
 
Aner ikke hva som er normalt, men var selv på TUL i dag (7+4) og den ble målt til 1.31 cm.
 
Jeg var akkurat på første TUL. Er 7+1 (etter IVF, så ingen usikkerhet om datoene). Alt så bra ut sa legen, det var hjerteslag og alt. Så jeg var letta i sånn ca. 5 min. Så begynte jeg å tenke. Er ikke 7 mm veldig lite for å være 7+1? Kan legen ha tenkt det, men ikke villet si noe for å ikke stresse meg?

Hei!

Sniker fra februar.

På min tul var jeg utfra el og mens ca 7+0. Lille målte da 8mm. De satt meg tilbake til 6+3, men det justerte seg igjen på tul i uke 10 og 12:)!
 
Jeg var på TUL for å fastslå hvor langt jeg var på vei fordi det var litt usikkert pga uregelmessig mens :happy: Mini ble målt til 12 mm noe legen mente tilsvarte 8+0 :rolleyes: Velger å stole på at de vet hva som er hva. Når det er sagt har jeg også hørt det er veldig vanskelig å måle så tidlig og det er jo bare millimeter som skiller xsmile3.
 
Jeg var på TUL i dag, 8+1 i følge mens. Ble målt til 10mm og satt tilbake til 7+1
 
Jeg var på TUL for å fastslå hvor langt jeg var på vei fordi det var litt usikkert pga uregelmessig mens :happy: Mini ble målt til 12 mm noe legen mente tilsvarte 8+0 :rolleyes: Velger å stole på at de vet hva som er hva. Når det er sagt har jeg også hørt det er veldig vanskelig å måle så tidlig og det er jo bare millimeter som skiller xsmile3.

Det er så rart hvordan de setter ulik lengde på svangerskap ved samme mål.. her ble CRL målt til 12.9, og han sa det tilsvarte 7+3. Ut fra mens hadde jeg beregnet å være 8+0 da. Men alt så jo bra ut, så har gjerne ikke så stor betydning. Har ny tul om to uker :)
 
Det er så rart hvordan de setter ulik lengde på svangerskap ved samme mål.. her ble CRL målt til 12.9, og han sa det tilsvarte 7+3. Ut fra mens hadde jeg beregnet å være 8+0 da. Men alt så jo bra ut, så har gjerne ikke så stor betydning. Har ny tul om to uker :)
Syns også det er litt rart, men ser jo at det opereres med ulike mål i forhold til uke på de diverse appene jeg har. :bookworm: Skulle tro de var litt nøye med å måle når hensikten med ultralyden var å kunne stadfeste hvor langt jeg var på vei :hilarious: Skal på ny organrettet TUL om 7 dager så blir spennende å se hvor mange uker de setter meg til da :angelic:
 
Da jeg var 7+5 var jeg på tul og mine to ble målt til 10mm og 11mm, noe jordmoren der sa tilsvarte 7+6 og 8+0. Ser stadig at like mål på våre spirer tilsvarer helt ulike svangerskapslengder. Vet ikke hvorfor det er sånn, men vet i alle fall at det ikke er så lett å få til nøyaktige mål og flere får målt spirene til noe helt annet en uke etterpå.
 
Jeg var 7+2 i følge menstermin - ca 6+6 i følge eggløsning, og da ble knøttet målt til 8,5mm. Legen målte flere ganger fordi det skal veldig lite til å bomme på noen mm når alt er zoomet på skjermen.
Hennes kommentar til målingen var at alt så fint ut :)
 
Takk for alle svar. Ser ut til at dette med mm-mål så tidlig ikke er en ekstakt vitenskap i alle fall! Da håper jeg sånn at spira mi har tenkt å fortsette å klore seg fast og vokse!
 
Så tidlig er det bare ca, ikke noe å ta høytidelig. En av grunnene til at man har ordinær ultralyd rundt uke 20, enklere å finne ut mer nøyaktig termin.:Heartred
 
Jeg var på TUL for å fastslå hvor langt jeg var på vei fordi det var litt usikkert pga uregelmessig mens :happy: Mini ble målt til 12 mm noe legen mente tilsvarte 8+0 :rolleyes: Velger å stole på at de vet hva som er hva. Når det er sagt har jeg også hørt det er veldig vanskelig å måle så tidlig og det er jo bare millimeter som skiller xsmile3.

å? jeg var på TUL når jeg etter siste mens skulle vært 8+0 den dagen jeg var på TUL, men gynekologen målte meg til 12 mm så han mente jeg var 7+3 da hva er riktig da?
 
Det er så rart hvordan de setter ulik lengde på svangerskap ved samme mål.. her ble CRL målt til 12.9, og han sa det tilsvarte 7+3. Ut fra mens hadde jeg beregnet å være 8+0 da. Men alt så jo bra ut, så har gjerne ikke så stor betydning. Har ny tul om to uker :)

Det samme sa gynekologen til meg når han målte embryoet til å være 12 mm, og da sa han jeg var 7+3. Jeg skulle egentlig være 8+0 i følge mens den dagen:angelic:
 
å? jeg var på TUL når jeg etter siste mens skulle vært 8+0 den dagen jeg var på TUL, men gynekologen målte meg til 12 mm så han mente jeg var 7+3 da hva er riktig da?
Er ikke godt å si, men så tidlig er det uansett vanskelig å måle nøyaktig. Var på en ny TUL idag 11+4 og spurte om forrige måling var riktig, denne gynekologen mente også det tilsvarte rundt 8+0. Idag nektet bebisen å ligge med noe annet enn rumpe og rygg mot oss så var ikke mulig å foreta en CRL måling, men BPD målet tilsvarte ca. 12+1 :p
 
Så tidlig er det bare ca, ikke noe å ta høytidelig. En av grunnene til at man har ordinær ultralyd rundt uke 20, enklere å finne ut mer nøyaktig termin.:Heartred
Håper det stemmer. Jeg er ikke opptatt av termin (det er IVF, så jeg vet jo nøyaktig når unnfangelsen skjedde). Jeg er bare opptatt av om det er levedyktig, siden det sluttet å utvikle seg omtrent på denne tida sist. Får heldigvis en ny ultralyd om en uke, så da håper jeg det er gode nyheter!
 
Håper det stemmer. Jeg er ikke opptatt av termin (det er IVF, så jeg vet jo nøyaktig når unnfangelsen skjedde). Jeg er bare opptatt av om det er levedyktig, siden det sluttet å utvikle seg omtrent på denne tida sist. Får heldigvis en ny ultralyd om en uke, så da håper jeg det er gode nyheter!

Krysser fingrene for en frisk og rask bebis :Heartred
 
Håper det stemmer. Jeg er ikke opptatt av termin (det er IVF, så jeg vet jo nøyaktig når unnfangelsen skjedde). Jeg er bare opptatt av om det er levedyktig, siden det sluttet å utvikle seg omtrent på denne tida sist. Får heldigvis en ny ultralyd om en uke, så da håper jeg det er gode nyheter!
Hei, håper jeg kan komme med et beroligende svar: vi var på TUL 7+0 og ble målt til 7 mm. Også IVF, så vet helt sikkert hvor langt vi var på vei. Jeg også stresset med at dette så så lite ut mot hva jeg hadde hørt andre ble målt til, men min gynekolog sa rett og slett at det er kjempevanskelig å få nøyaktige mål så tidlig. Har nå en sprell levende sak på 13+3 i magen, og alt var perfekt på forrige UL som var 12+1.

Senk skuldrene og glem lengemålene iallefall i noen uker til, det er for tidlig enda, så sålenge alt annet så bra ut så er det det viktigste:Heartred
 
Hei, håper jeg kan komme med et beroligende svar: vi var på TUL 7+0 og ble målt til 7 mm. Også IVF, så vet helt sikkert hvor langt vi var på vei. Jeg også stresset med at dette så så lite ut mot hva jeg hadde hørt andre ble målt til, men min gynekolog sa rett og slett at det er kjempevanskelig å få nøyaktige mål så tidlig. Har nå en sprell levende sak på 13+3 i magen, og alt var perfekt på forrige UL som var 12+1.

Senk skuldrene og glem lengemålene iallefall i noen uker til, det er for tidlig enda, så sålenge alt annet så bra ut så er det det viktigste:Heartred
Jeg ble også målt til 7mm rundt 7+0, har ikke vært på UL igjen, men skal tilbake på tirsdag :) satser på at alt er like fint som hos deg :)
 
Hei, håper jeg kan komme med et beroligende svar: vi var på TUL 7+0 og ble målt til 7 mm. Også IVF, så vet helt sikkert hvor langt vi var på vei. Jeg også stresset med at dette så så lite ut mot hva jeg hadde hørt andre ble målt til, men min gynekolog sa rett og slett at det er kjempevanskelig å få nøyaktige mål så tidlig. Har nå en sprell levende sak på 13+3 i magen, og alt var perfekt på forrige UL som var 12+1.

Senk skuldrene og glem lengemålene iallefall i noen uker til, det er for tidlig enda, så sålenge alt annet så bra ut så er det det viktigste:Heartred
Tusen takk for beroligende informasjon! Da håper jeg det samme vil gjelde for min spire! :Heartred
 
Back
Topp