TUL i dag.

Han har bra utstyr, og gyn er superdyktig (har sammenlign amed andre tidligere) men embryo vokser jo i rykk og napp. Sånn var det med første barnet også, ble satt tilbake noen dager på tul, men en hel uke frem på OUL.
Min lege har dårlig utstyr mente jeg:)
 
Min lege har dårlig utstyr mente jeg:)

Da skjønner jeg, blir litt sneversynt oppi dette. Hvordan var hjerteslag da? Det trenger ikke være noe galt. Har jo sett her inne at toegga tvillinger kan ha ganske stort avvik i vekst.
 
:) så tydelig hjerteslag, men de ble ikke målt og vi hørte heller ikke på de.
Får oppfølging av min faste gynekolog, men timen var veldig kjapp. Jeg spurte om det var skummelt at det var mindre enn forventet, men hun sa at det så fint ut. Tror det blir en privat time neste uke for å få mer informasjon, for er ganske bekymret.

Vi hørte dem heller ikke, tror ikke man gjør det før en del senere uansett :) Om du bor i Oslo kan jeg tipse om han jeg går til.
 
Lille spiren vår er ca 1cm stor nå og har et bankende hjerte :Heartred jeg var på oppfølgings TUL i dag å er 7+2 nå, var heldigvis bare en der inne selv om de trodde det kunne være fler før 2 uker siden ettersom jeg har såpass stor fostersekk, så lille spiren vår har kjempegod plass å boltre seg på, legger ved to bilder fra i dag som jeg har satt sammen av spiren vår.

Screenshot_20181005-112700_Gallery.jpg
 
Legen målte bare 0,1 mm på 6+0, men vi så et bankende hjerte. Synes det hørtes litt merkelig ut at den lille virkelig var så liten men fortsatt hadde hjerteslag, så mistenker målefeil. Var skikkelig bekymra så var på ny TUL 8+2, og da var lille klumpen 18 mm og tilsynelatende helt perfekt! Så de vokser i rykk og napp.
 
:) så tydelig hjerteslag, men de ble ikke målt og vi hørte heller ikke på de.
Får oppfølging av min faste gynekolog, men timen var veldig kjapp. Jeg spurte om det var skummelt at det var mindre enn forventet, men hun sa at det så fint ut. Tror det blir en privat time neste uke for å få mer informasjon, for er ganske bekymret.

De unngår helst å bruke doppler-effekten på apparatet så tidlig, da det ikke er bra for embryoet/fosteret. Det sier de hvert fall her. De er ganske trente i å vurdere normal hjerterytme hos de minste da, så om den som undersøker er fornøyd er det nok greit.

Hvert embryo/foster vokser individuelt, helt fra start. I tillegg til at det er lett å måle feil, det er jo avhengig av bilde de velger å måle på og hvor de setter markørene, det er jo kun mm det er snakk om. Så lenge det ikke er men enn én uke avvik fra befruktning (gitt at man er helt sikker på eggløsning/befrukting) så regnes det å være bra det altså. :)
 
De unngår helst å bruke doppler-effekten på apparatet så tidlig, da det ikke er bra for embryoet/fosteret. Det sier de hvert fall her. De er ganske trente i å vurdere normal hjerterytme hos de minste da, så om den som undersøker er fornøyd er det nok greit.

Hvert embryo/foster vokser individuelt, helt fra start. I tillegg til at det er lett å måle feil, det er jo avhengig av bilde de velger å måle på og hvor de setter markørene, det er jo kun mm det er snakk om. Så lenge det ikke er men enn én uke avvik fra befruktning (gitt at man er helt sikker på eggløsning/befrukting) så regnes det å være bra det altså. :)

Takk for betryggende svar! Må bare bestemme meg for å beholde roen☺️
 
Legen målte bare 0,1 mm på 6+0, men vi så et bankende hjerte. Synes det hørtes litt merkelig ut at den lille virkelig var så liten men fortsatt hadde hjerteslag, så mistenker målefeil. Var skikkelig bekymra så var på ny TUL 8+2, og da var lille klumpen 18 mm og tilsynelatende helt perfekt! Så de vokser i rykk og napp.
Så fint det har vokst seg til :)
 
Back
Topp