TUL - enda en tråd

Maxi4

Forelsket i forumet
MayDay2021
Sikkert allerede et veldig diskutert tema :hilarious: Menmen! :happy:

Har bestemt meg for TUL selv om jeg har sett hjerte i uke syv. Hadde tenkt at kanskje uke 11 var greit, slipper å vente såå lenge, men får samtidig se en del. Etter litt googling ser jeg at mange anbefaler å vente til 12 og 13, men det føles så lenge til. Så vurderer en i uke 10 og så en tidlig uke 13. Er 9+1 i dag.

Er vi flere som trenger så mye betryggelse? Er det noe negativt med å ta flere (utenom kostnaden)?

Jeg var i uke 11+3 sist og skal det samme nå, synes det var helt perfekt! Fikk se en sprellende fin baby som vinket, drakk fostervann, tisset osv!

Men om du føler du har økonomi til flere så er det ikke feil det heller! Kunne egentlig tenkt meg både den i uke 11 og en i sånn 14 for å vite kjønnet. Men føler det blir for dyrt..

Jeg var i uke 11+3 sist og skal det samme nå, synes det var helt perfekt! Fikk se en sprellende fin baby som vinket, drakk fostervann, tisset osv!

Men om du føler du har økonomi til flere så er det ikke feil det heller! Kunne egentlig tenkt meg både den i uke 11 og en i sånn 14 for å vite kjønnet. Men føler det blir for dyrt..

Åå så bra. Ja viss vi går "bare" er sikkert uke 11 fint da :happy: Må snakke litt mer med samboer, men det er forlokkende med to.

Har bestemt meg for TUL selv om jeg har sett hjerte i uke syv. Hadde tenkt at kanskje uke 11 var greit, slipper å vente såå lenge, men får samtidig se en del. Etter litt googling ser jeg at mange anbefaler å vente til 12 og 13, men det føles så lenge til. Så vurderer en i uke 10 og så en tidlig uke 13. Er 9+1 i dag.

Er vi flere som trenger så mye betryggelse? Er det noe negativt med å ta flere (utenom kostnaden)?
Litt of topic men; Hvor mye koster det egentlig pr TUL? Kan man bestille så mye man vil liksom?

Litt of topic men; Hvor mye koster det egentlig pr TUL? Kan man bestille så mye man vil liksom?
Man kan ta så mange man vil, hver gynekolog har hver sin pris tenker jeg :joyful: Søk etter din lokale gynekolog :joyful:

Kan sikkert andre svare bedre på, jeg har bare googlet litt, men jeg tror det ligger på rundt 1500 pluss/minus. I byene er det flere private som gjør det, både Aleris, Medicus og andre.

Jeg vurderer å gå til der hvor jeg fikk ivf-behandling siden de kjenner meg godt og er trygg der, de tar 1500. Siden de ligger litt usentralt vurderer jeg Aleris. Men lurer på om Aleris er den dyreste om jeg skal følge prislisten deres for gynekologi, står "fra kr 1850".

Vi er absolutt flere som trenger så mye betryggelse, og har man råd så er det ikke noe galt i det. De kan være restriktive med å bruke doppler mye før uke 12, fordi det tilfører energi, men ellers skal det ikke være noe galt.
Vi hadde i uke 7+6, 10+1 og skal 13+4. Så håper jeg at jeg klarer å holde meg til OUL :) Og rundt da kjenner man bevegelse, og det hele føles tryggere :)

Jeg skal på tul I uke 10, men det er for utredning siden jeg er i risikogruppe for å få annerledes barn. Fikk tul med førstemann også, i ca uke 10,og det var helt fantastisk!
Fordelen med risikosvangerskap, er jo å slippe å betale for alle ul :dance011

Åå det var greiere pris ja. Må visst gjøre litt grundigere søk. Noen med erfaring fra Bergen? Helst sentrum.
Aleris er nok dyrest på 1900kr
Sentrumslegene skal ha 1600kr ved første konsultasjon og 1200kr ved neste.
ultralydjordmor ved bontlabo skal ha 990kr før uke 10 og 1200kr senere, 1400kr for 3D

Raskt søk på Google så får du opp mange ulike klinikker ;)

Var hos Sentrumslegene uke 6+1, da betalte jeg 1700 kr, fikk også celleprøve inkludert. Dr. Mortensen er en utrolig behagelig type så han anbefales på det sterkeste.

Var hos Ultralydjotdmor uke 8+3, betalte 1090, siden det var etter kl. 15. Prisen er 990 før kl 15. Hun er også veldig flink, og hun tar utvendig UL.

Jeg skal på tul I uke 10, men det er for utredning siden jeg er i risikogruppe for å få annerledes barn. Fikk tul med førstemann også, i ca uke 10,og det var helt fantastisk!
Fordelen med risikosvangerskap, er jo å slippe å betale for alle ul :dance011

Hehe bra du kan se det positive :p Håper det går bra videre :Heartred Får lyst å se i uke 10 jeg og.

Var hos Sentrumslegene uke 6+1, da betalte jeg 1700 kr, fikk også celleprøve inkludert. Dr. Mortensen er en utrolig behagelig type så han anbefales på det sterkeste.

Var hos Ultralydjotdmor uke 8+3, betalte 1090, siden det var etter kl. 15. Prisen er 990 før kl 15. Hun er også veldig flink, og hun tar utvendig UL.

Takk for tips :happy: Ultralydjordmor virker veldig greit, med prisene og åpent lenge. Men tar de ikke innvendig UL? Redd for at med litt ekstra polstring er det vanskelig å se skikkelig :p

Vi er absolutt flere som trenger så mye betryggelse, og har man råd så er det ikke noe galt i det. De kan være restriktive med å bruke doppler mye før uke 12, fordi det tilfører energi, men ellers skal det ikke være noe galt.
Vi hadde i uke 7+6, 10+1 og skal 13+4. Så håper jeg at jeg klarer å holde meg til OUL :) Og rundt da kjenner man bevegelse, og det hele føles tryggere :)

Takk, trengte et slikt svar :):Heartred

Åå det var greiere pris ja. Må visst gjøre litt grundigere søk. Noen med erfaring fra Bergen? Helst sentrum.

Ikke sentrum, men var veldig fornøyd med ultralydklinikken på Landås sist svangerskap. Tror den er flyttet til Paradis nå. Men de har ultralydklinikken i sentrum og mener jeg. Bor ikke i Bergen lenger så vet ikke helt sikkert :)

Takk for tips :happy: Ultralydjordmor virker veldig greit, med prisene og åpent lenge. Men tar de ikke innvendig UL? Redd for at med litt ekstra polstring er det vanskelig å se skikkelig :p

Tror hun tar utelukkende utvendig UL ja. Tror jeg har lest at det ikke skal ha så mye å si, men ta det med en klype salt. Er sikkert best å høre med henne :happy:

Sniker. Hun tar innvendig UL om utvendig ikke gir bra bilder. Men hun har veldig bra utstyr som gjør at utvendig ofte holder. Jeg var hos henne 6+5 om jeg husker rett, og trengte ikke innvendig UL :) Har vært hos henne 1 gang etter det da jeg var 13+5 og skal der til 3D ultralyd i November :) Veldig dyktig og behagelig dame.

Back
Topp