TUL dato for juni2020

Ok, det er ingen slike tilbud her vi bor. Da måtte vi nok reist 25 mil, siden det er bare sykehuset her som gjør det så vidt jeg vet. og det blir for langt å reise syns jeg. Men det går nok fint. Vi får nok høre hjertet etterhvert om alt går som vi håper. :Heartred Kjenner bare at jeg er mere nervøs nå på mine eldre dager:wacky: Hva er duotest?
Blodprøve før vk 10, UL vk 12. UL må takast på et universitetssjukehus. Derfor greit å ta UL på lokalsjukehus litt før. Må ikkje ta denne testen - er frivillig for dei som er blitt 38 til termin.
 
SloppyJane - 23/10. 7+2

Får oppfølging av fertilitetsklinikk pga habituell abort- og leidenmutasjon-diagnose.
 
Duotest er en blodprøve som tas for å utelukke diverse syndromer/sykdommer (typisk trisomi 13, 15 og 21). Det er den norske versjonen av NIPT-testen :) Må tas innen uke 14.
Nitrist at legen min ikke vet om dette. :( Jeg spurte tilogmed om ikke alderen min tilsa at jeg burde ha TUL siden jeg mente å ha lest at man kunne få det etter fyllte 38. Men han var sikker, og det var jo ikke jeg... Da må jeg ta det opp igjen da. :smiley-ashamed005
 
Åhh ett universitetssykehus. Det blir ett stykke herifra men... :rolleyes:
Samme her, men du har rett på det så får dekka det med Pasientreiser. Eg valgte Bergen sist, høyrer til Trondheim men reiseavstanden er lik..

Eg var kjapp med å bestille legetime (hadde onsdag), fekk innkalling til TUL torsdag (om 14 dager), har bestillt legetime for blodprøve på slutten av vk 9. Henvisning til TUL i vk 12 gjør lokalsjukehuset etter første UL. Mulig fastlegen din henviser deg direkte sjølv slik at du slepp den første UL. Ring legen og stå på krava dine :) !
 
Samme her, men du har rett på det så får dekka det med Pasientreiser. Eg valgte Bergen sist, høyrer til Trondheim men reiseavstanden er lik..

Eg var kjapp med å bestille legetime (hadde onsdag), fekk innkalling til TUL torsdag (om 14 dager), har bestillt legetime for blodprøve på slutten av vk 9. Henvisning til TUL i vk 12 gjør lokalsjukehuset etter første UL. Mulig fastlegen din henviser deg direkte sjølv slik at du slepp den første UL. Ring legen og stå på krava dine :) !
Takk skal innom han i dag igjen, så skal si det til han. :rolleyes:
 
Hvis man er 7+1 så har man passer 7 uker og er i sin 8.svangerskapsuke

Hmm OK :) jeg er 6+6 i dag, er jeg 6 snart 7 uker på vei da, eller er jeg 7 uker på vei snart 8?

Må bare spørre, ble litt forvirra nå :) :)
 
Hmm OK :) jeg er 6+6 i dag, er jeg 6 snart 7 uker på vei da, eller er jeg 7 uker på vei snart 8?

Må bare spørre, ble litt forvirra nå :) :)
Da har du fullført uke 6 og er i uke 7. Det vil si uke 7(6+6). Imorgen fullfører du uke 7 og begynner med uke 8 :) da blir du 8 (7+0)
 
Er det noe nytt dette med tidlig ul? Jeg har to barn fra før men aldri fått tilbud om det. Eller er det slik dere har bestilt privat :rolleyes:
 
Er det noe nytt dette med tidlig ul? Jeg har to barn fra før men aldri fått tilbud om det. Eller er det slik dere har bestilt privat :rolleyes:
Du får vel ikke tilbud om tul hvis du ikke har et risikosvangerskap eller noe, de fleste bestiller dette privat
 
Nå bare venter jeg på å få innkallingen i posten. Henvisning er sendt fra legen, så håper jeg får time iløpet av neste uke, senest om 2 uker
 
SloppyJane - 23/10. 7+2

Får oppfølging av fertilitetsklinikk pga habituell abort- og leidenmutasjon-diagnose.
Hei leidens-venn! Har du heterozygot eller homozygot? jeg har hetero, og fikk veldig lite oppfølging på det selv om søsteren min har hatt blodpropp.
 
Back
Topp