TUL/ Abort

Babydrøm94

Betatt av forumet
JuniJubel2021
Hei,
Vi skal på tidlig ultralyd i uke 11 (10+3). Vet at sjansen for spontanabort er til og med uke 12 (??) men hvordan er det hvis alt er ok på tidlig ultralyd? Er det fortsatt sjanse? Eller er det mer sikkert da? Førstegangsgravid og er veldig bekymret
 
Var på ul i uke 9 med andremann, og da sa jordmor at når alt så bra ut da, gikk det nesten helt sikkert bra. Så da gjelder det jo i alle fall i uke 10 :) Men heeelt sikker kan man jo dessverre aldri være da.
 
Vi har mistet 3 ganger og de 2 siste gangene har vi vært på TUL hvor hjerte slo, men som dessverre endte i SA. Nå vet jeg ikke hvor vanlig det er, da de ikke finner noen grunn.
Men de sa jo begge gangene at når alt ser fint ut nå så kan vi slappe litt mer av.
 
Vil påstå at hvis du er 10+3 og alt ser bra ut, er sjansen for spontanabort veldig liten. På det tidspunktet er grunnformen til organene ferdige, morkaken har begynt å ta over fra plommesekken og embryoet har blitt et foster. Man kan aldri være helt sikker, men hvis alt ser fint ut for dere, ville jeg lagt bekymringene på hylla :) ❤️
 
Vi har mistet 3 ganger og de 2 siste gangene har vi vært på TUL hvor hjerte slo, men som dessverre endte i SA. Nå vet jeg ikke hvor vanlig det er, da de ikke finner noen grunn.
Men de sa jo begge gangene at når alt ser fint ut nå så kan vi slappe litt mer av.

Hvilken uke var dere på tidlig ultralyd? Hvis du husker det?
 
Hvilken uke var dere på tidlig ultralyd? Hvis du husker det?
Første graviditeten var vi ikke på TUL før vi mistet. Rundt uke 6 (mener jeg) og uke 10. Den i uke 10 var fordi jeg begynte å blø en del, men da så vi hjerte slå. Det er mulig det er uvanlig så ville ikke skremt meg selv opp. De har sagt til oss at vi har vært maks uheldig. Men pga våre opplevelser så sliter jeg veldig med å slå meg til ro denne gangen. Mine venner med barn som har vært på TUL og sett hjerte slå har alle sine barn nå:)
 
Det kan alltid på wt tidspunkt gå galt men for de fleste går det bra:)
 
Hei,
Vi skal på tidlig ultralyd i uke 11 (10+3). Vet at sjansen for spontanabort er til og med uke 12 (??) men hvordan er det hvis alt er ok på tidlig ultralyd? Er det fortsatt sjanse? Eller er det mer sikkert da? Førstegangsgravid og er veldig bekymret


Er bare ca 1% som skiller faren for abort uke 10 og 12.
 
Back
Topp