Tuja som hekk??

2barnsmamma

Glad i forumet
Vi skal sette opp en slik støttemur..men går det virkelig ann å bruke tuja som hekk?? hvordan ser det ut etter en del år da? d så jo kjempelekkert ut her men som regel blir det ikke like fint når man skal fixe noe slikt selv!

Kommer jo ann på hva slags tuja du kjøper, noen kan jo bli veldig høye mens andre blir bare ca 70cm.. Syns det er kjempefint viss man steller godt med de og kjøper kvalitetsplanter..

Vi har tenkt å lage tuja hekk vi også, men ikke så de står tett om du skjønner

ORIGINAL: pliiingrid

Jeg hørte en gartner si at thujaplantene bør plantes med MINST 4,5 km mellomrom. Jeg må nok si meg enig. [:D]
hehe den var fin[:D]

Ville aldri valgt tujahekk. Aldri sett en fin tujahekk i hele mitt liv. De vokser seg svære og ser skikkelig stussete ut når de blir klipt av eierne, som plutselig skjønner at de faktisk vokser seg ganske svære etterhvert.

ORIGINAL: pliiingrid

Jeg hørte en gartner si at thujaplantene bør plantes med MINST 4,5 km mellomrom. Jeg må nok si meg enig. [:D]

Ha ha, så snorre liker ikke thuja???[:D][:D]

vi har thujahekk og er fornøyd med det.
De holder seg også grønne hele året.

Jeg ville heller ha valgt Blankmispel som hekk jeg[;)] Den er tett, grønn og fin! Samt at den får noen nydelige farger på høsten[:D]

Vi har Thuja o'brandt eller hva den heter..
Vi har enda ikke klippet den enda,skal ikke klippes før den er i den høyden man vil ha den..
Jeg er veldig fornøyd for den skjuler ganske mye..
Men vår er langt ifra lik til den på bildet,men er nok ikke samme type heller..
Også er det en hekk som ikke sikker!!
Er jo så mange hekker som sikker eller skraper enn opp om man kommer inntil..

Back
Topp