"Trykk" under navlen

Nelly84

Glad i forumet
Det trykker og presser under navlen og ned til underlivet. For to dager siden fant JM fosterlyden der. Det kjennes ut som om at det ikke er nok plass I magen. Helt merkelig følelse. Ikke vond, men ubehagelig. Kan det være voksende livmor/mage? Har ganske stram og flat mage i utgangspunktet, og sambo har kommentert at jeg har fått "så sykt stor mage" de siste ukene.
Er i uke 17

Noen med erfaring..??

Legen tok symfysemål i går, og livmoren min gikk helt opp til navelen. Har også ganske hard mage...trodde først det var pga forstoppelse, men det er jo fordi jeg er graivd. Det er ikke rart at man får mage, når man tross alt er gravid? Selv om man er godt trent i utgangspunktet, så vil jo magen gi etter, etter hvert. Jeg selv har ikke særlig mye mage ennå, men har merket litt forskjell den siste tiden.

Magemusklene strekkes jo ut til siden, er nok den prosessen. :) Innimellom, når jeg gikk med min sønn så kjentes jeg også sprengt ut, som om ikke det var nok plass. Det kom litt an på hva jeg spiste, andre ganger uten grunn. Ble litt bekymret jeg også men viste seg å ikke være noe galt.. :)

Ja det blir et slags press... Minner meg om når livmoren er hoven og blodfylt rett før/begynnelsen av mensen - bare mer liksom. Med full urinblære og litt forstoppelse i tillegg så er man tilnærmet samme følelsen :p

Back
Topp