Trygg treningsmatte for baby

CT-Bamsemor

Glad i forumet
Snøkrystallene2021❄️
Jeg synes de tykke treningsmattene er digg for baby å ligge på når han er på gulvet.

Men jeg finner liksom ikke ut om de er trygge for baby mtp giftstoffer. Han skal jo ikke spise matta, men det er ikke til å komme unna at han kommer til å slikke på den.

Noen som aner om dette generelt er trygt nå, eller hva jeg skal se etter? Eller om det er noen merker som er bedre enn andre?

Han unge karen på sportsbutikker var bare sånn passe til hjelp. :rolleyes:

Disse "puslemattene" fx synes jeg for øvrig, per nå, er for harde (babyer er jo som kjent laget av porselen :facepalm:).

Har seriøst aldri falt meg inn noen gang at noen matter er tryggere enn andre :p har brukt en vanlig treningsmatte til mine barn. De har smakt og slikka og er friske og fine barn :D ville ikke brukt så mye tid og energi på å bekymre meg for akkurat det

Har seriøst aldri falt meg inn noen gang at noen matter er tryggere enn andre :p har brukt en vanlig treningsmatte til mine barn. De har smakt og slikka og er friske og fine barn :D ville ikke brukt så mye tid og energi på å bekymre meg for akkurat det
Nå føler jeg meg temmelig hysterisk. :facepalm:
Det var helsesykepleieren som først nevnte at en slik matte var fin, men at jeg måtte sjekke at den var trygg mtp giftstoffer. Så egentlig hennes verk, altså. :hilarious:

Ja deter noen som er trygge , alle er ikke det i forhold til giftstoffer.
Barneburikker har noen trygge hvertfall

Vi hadde en som babyen klarte å bite av småbiter av, så nei alle er ikke trygge :p den ble solgt som gymatte til baby, mener den reklamerte for å være giftfri men det hjelper ikke så mye når ungen begynner å ete opp selve matta :hilarious:

Nå har vi denne fra Mimmis og den er veldig god, ikke for hard, lett å vaske og bruke begge veier, og den kan rulles sammen. Men jeg betalte altså ikke fullpris - den er nedsatt med 70% iblant. Synes den er vel dyr fullpris.
Til babyen bruker jeg den med et teppe oppå men 3åringen leker rett på såklart. Bedre for oss voksne (og særlig besteforeldrene) også, slippe å sitte rett på gulvet.
https://www.mimmis.no/skiphop-doubl...1sOd_sTXP5_mpd25H723FRGAG76DuoiBoCZcUQAvD_BwE

Vi hadde en som babyen klarte å bite av småbiter av, så nei alle er ikke trygge :p den ble solgt som gymatte til baby, mener den reklamerte for å være giftfri men det hjelper ikke så mye når ungen begynner å ete opp selve matta :hilarious:

Nå har vi denne fra Mimmis og den er veldig god, ikke for hard, lett å vaske og bruke begge veier, og den kan rulles sammen. Men jeg betalte altså ikke fullpris - den er nedsatt med 70% iblant. Synes den er vel dyr fullpris.
Til babyen bruker jeg den med et teppe oppå men 3åringen leker rett på såklart. Bedre for oss voksne (og særlig besteforeldrene) også, slippe å sitte rett på gulvet.
https://www.mimmis.no/skiphop-doubl...1sOd_sTXP5_mpd25H723FRGAG76DuoiBoCZcUQAvD_BwE
Hehe, nei, begynner de å spise biter er vel kanskje det meste ugreit. :facepalm: (Selv spiste jeg tapet som lita (ikke baby, da), ser ut til å ha berget det også uten varige mén.)

Den matta var både dyyyr på fullpris og uansett veldig stor for nåværende behov og plassering i hvert fall. Men var også veldig fin! Hvor tykk er den?

Ja deter noen som er trygge , alle er ikke det i forhold til giftstoffer.
Barneburikker har noen trygge hvertfall
Det er ftalater som er Det Store Stygge Stoffet sant? Eller er det flere ting man bør være ekstra obs på som du vet av?

Vi har fra nille. Den har blitt solgt i veldig mange år. De fleste ting til barn som inneholder godt stoffer blir tregt tilbake. Alt er tryggere enn når vi var små. Jeg husker selv at fingermaling skulle man ikke spise fordi det var farlig. Men nå er det trygt og står på alle typer at det er det.

Hehe, nei, begynner de å spise biter er vel kanskje det meste ugreit. :facepalm: (Selv spiste jeg tapet som lita (ikke baby, da), ser ut til å ha berget det også uten varige mén.)

Den matta var både dyyyr på fullpris og uansett veldig stor for nåværende behov og plassering i hvert fall. Men var også veldig fin! Hvor tykk er den?

Ja den tar mye plass, vi ville ha en diger matte da :p den er vel 3-4 cm tykk. Ikke noe hard å ligge eller sitte på hvertfall. Men finnes masse matter som er litt mindre også om det er det du trenger :)

Nå føler jeg meg temmelig hysterisk. :facepalm:
Det var helsesykepleieren som først nevnte at en slik matte var fin, men at jeg måtte sjekke at den var trygg mtp giftstoffer. Så egentlig hennes verk, altså. :hilarious:

Haha, skjønner det :) nei altså jeg vet ikke, men det er vel ikke mer giftstoffer i en treningsmatte enn i andre ting vi har i hjemmet. Møbler osv. Er jo mye barn blir utsatt for. Jeg ville blitt sprø om jeg skulle overtenke alt hele tiden:hilarious: jeg ville vært mer opptatt av at de ikke kan bite av biter enn om det er giftstoffer :rolleyes:

Vi har denne fra dwinguler. Er kjempe fornøyd. Brukte først en treningsmatte fra XXL, men denne er så mye bedre å sitte på både for voksne og barn. Samboeren var veldig skeptisk pga prisen, men han ble overbevist så snart den kom. Nå er min jente blitt 3 år, og den er fremdeles på rommet hennes. Når vi flytter kommer den til å være i kjellerstuen som kommer til å bli brukt både som lekematte og treningsmatte.

Back
Topp