Trygg trafikk og regler for sikring i bil...

Papillon

Elsker forumet
Denne artikkelen står i adresseavisa på nett: 

http://bil.adressa.no/bil/article4201376.ece

Jeg kom til å lese kommentarfeltet... Hjelp...

Er litt overrasket over flere som hevder å kjøre "en av de største stasjonsvognene på markedet" men som likevel ikke har plass til bakovervendte bilstoler. Kan det være at det skorter mer på viljen enn evnen? 

Den beste var vel: "Så vi kjører med fremover-seter og kjører med vett." 
Da får man vel bare krysse fingrene for at alle som kommer i motsatt kjøreretning gjør det samme?...

Papillon skrev:
Denne artikkelen står i adresseavisa på nett: 

http://bil.adressa.no/bil/article4201376.ece

Jeg kom til å lese kommentarfeltet... Hjelp...

Er litt overrasket over flere som hevder å kjøre "en av de største stasjonsvognene på markedet" men som likevel ikke har plass til bakovervendte bilstoler. Kan det være at det skorter mer på viljen enn evnen? 

Den beste var vel: "Så vi kjører med fremover-seter og kjører med vett." 
Da får man vel bare krysse fingrene for at alle som kommer i motsatt kjøreretning gjør det samme?...

Det er ikke jeg som er farlig på veien, men alle andre jeg ikke har kontroll over...
Men for all del, jeg forstår de som velger å snu barna pga. bilsyke og ubehag. Men ikke bare fordi de syns det virker "gøyere" for barna.

Herregud for en idiot. Greit at han kjører forsiktig, men man vet aldri hvilke idioter som ferdes på veiene. Og at han ikke har plass til bilsete som er bakovervendt er jo bare tull. Jeg kjører kjempe liten bil og har helt fint plass til bakovervendt sete

Jeg har null forståelse for bilproblematikk iallefall.... Selg bilen og kjøp ny da.
Det er da virkelig ikke så vanskelig. Barnets liv i første rekke. Det fins biler i alle prisklasser man får plass til bakovervendte seter i. Jepp... han far i huset her får trang plass foran bakovervendt sete i våre biler om det skal være han som kjøre.. så når vi får 2 bakovervendte samtidig.. .da blir det jeg som kjører :)). Å sitte litt trangt når man ikke kjører ser jeg virkelig ikke problemet med. Og hadde det vært et problem, da hadde vi byttet bil.

Da kjøper man et sete som passer inn i bilen da. Skjønner ikke at det er så vanskelig. Jeg får fint plass til britax multi tech bakovervendt i en golf og det er ikke akkurat det minste setet man får tak i

Blir like flåsete å si "det er vel bare å kjøpe en ny bil" for det er det ikke alle som har mulighet til faktisk. Når det er sagt lurer jeg på om denne mannen har bedt om hjelp til å plassere barnestolene i bilen sin. Vi har en gammel Mazda og får plass til to bakovervendte der. Fireåringen sitter forovervendt i ganske brei beltestol.

Back
Topp