Trygg neglelakk

Gullfisk

Gift med forumet
Høsthjerter 2017
Nå når vi går inn i sommeren lurte jeg på om noen av dere vet om en trygg neglelakk man kan bruke mens man er gravid?

Jeg er normalt sett en aktiv neglelakk bruker ellers, men har ikke brukt noe under graviditeten så langt.

Er det noe som er trygt eller er det like greit å la være?

Følger denne! Vet det finnes noen barnevennlige, men hadde egentlig vært greit å bruke de gamle.... Bruker sjelden pga maskulint miljø på jobb, men det er litt koselig å pynte seg [emoji4] Tenker kanskje å ta det en dag en kan sitte ute å lakke, antar det er kjemikaliene som en puster inn, er jo ikke akkurat slik at neglene absorberer så masse (og prøve å unngå søl på huden [emoji4] )

Jeg har lest at Essie sine skal være ok, men synes det er vanskelig å vite 100 prosent når man ikke finner noe ingrediensliste. Det viktigste løsemiddelet å holde seg unna som kan finnes i neglelakk er toluen. Jeg har prøvd å spørre på ulike butikker om de vet om neglelakkene de selger er trygge for gravide og om de inneholder toluen, men virker ikke som om noen har peiling :( Jeg har brukt Essie et par ganger, og håper/tror de er greie :)

Jeg har brukt neglelakk... hadde fått meg en blå negl og ville dekke over når jeg gikk med sandaler... tror jeg brukte neglelakk da jeg var gravid med begge gutta også :eek: sikkert derfor de er som de er :hilarious:

Har også hørt at essie er greit å bruke. Det er det jeg bruker til vanlig også så jeg har fortsatt med det :)

Jeg mener også jeg har lest en plass at hvis det står keep away from children, eller noe slikt på neglelakken så skal den ikke brukes av gravide. Det er jo også en ting man kan se etter :)

Jeg har brukt essie sin neglelakk hele svangerskapet:) Nå er jeg i uke 32+5.

Har jeg ikke tenkt på. Jeg har hatt neglelakk en gang ifm eurovision. Glitterneglelakk fra deborah lippmann med essie overlakk og tja sånn liten fra cubus underlakk. Satser på at det gikk greit [emoji23]

La Roche-Posay sine inneholder ikke toluen eller andre kjente skadelige stoffer.

Jeg jobber en del med miljøgifter, men er ikke bekymret for neglelakk fordi jeg bruker det så sjelden og i så små mengder. Lakker negler under kjøkkenvifta uansett :p

Skal godt gjøres at det gjør skade ja, men vet andre klager når eg lakker og det kan jo tyde på at det er noe løsemidler i lufta....Så kjøkkenvifte,ute, ved et vindu kan jo være ok uansett.

Jeg har også holdt meg unna negllakk mens jeg har vært gravid. Liker godt å bruke negllakk særlig om sommeren. Takker derfor for tips på typer som kan brukes av gravide. Skal sjekkes ut slik at det kanskje kan bli litt fargeglade tær i sandaler framover :-)

Back
Topp