Trygg med baby

Aprilbaby

Forelsket i forumet
Sommerfuglene 2017
Når begynte dere å føle dere "trygg" med babyen? Å tolke signalene, føle at man kjenner babyen. Føler fortsatt at jeg ikke greier å tyde han og jeg blir veldig utrygg og usikker når han plutselig gråter mye...

Babyer blir jeg aldri helt klok på. ;) Jeg vet som regel hvorfor han gråter, men må si det blir gjetting innimellom. Prøver å la amming være siste alternativ dersom det er mindre enn tre timer siden sist, fordi han tar imot puppen uansett og da blir det jo som å skyve problemet under teppet. ;)

Det er vanskeligere med førstemann enn med andremann, syns jeg. Førstemann er liksom prøvekanin.

føler jeg kjenner han godt å klarer å tyde signalene og gråten hans

nå skal det sies at jeg har bodd med mine 3mindre søstre og har 3 ganske små tantebarn som jeg har vært med omtrent hver dag så har lært mye av di ;)

Føler meg ganske trygg med baby nå, det nok vel 4 uker. I og med at vi var innlagt på sykehuset de 2 første ukene følte jeg ikke at han var min, så nå har jeg bare hatt 2 uker alene med han ❤

Men som sagt blir jeg usikker også. Er ikke lett å forstå alltid:)

Føler jeg leser han ganske godt, men samtidig sliter han veldig med ett eller annet som gjør at det er vanskelig å si hva som er galt.

Førstemann var prøvekanin ja :p Det kom på plass det meste den første uka nå :)

Lillegutt er straks 4 uker og jeg merker skuldrene er mere senket nå, og at jeg stort sett forstår hva han vil :) Men er stadig mye spørsmål som dukker opp også, men det vil det vel alltid være :P Hehe!

Back
Topp