Jeg hadde ringt politiet med en gang, og anmeldt for trusler og husbråk.
Jeg bodde i en liten blokk for noen år siden, og en av mine naboer leide ut til en narkoman partyløve som støtt hadde fester til langt på natt.
Jeg bodde i andre enden av blokken, og glassene stod og klirret i skapene på det verste.
DA ringte jeg politiet (alle andre var for redde for å si ifra, da han hadde en veldig truende oppførsel), og de kom med en gang og tok ham med seg.
Så utførte de razzia i leiligheten, og han fikk 10 mnd i fengsel pga funn de gjorde der.
Han ble også kastet ut av leiligheten..
Det er mye bedre at du ringer politiet nå som det er rolig, så du kan forklare hvordan det er/har vært "utenfor" affekt.
Det er lett å bli oppfarende og virke hysterisk når det står på.
Uansett om de gjør noe eller ikke, vil anmeldelsen stå i systemet, og det er lettere å få rask hjelp neste gang det skjer noe.
Når han opptrer truende ovenfor deg og barna dine, er det mye bedre å være føre var.
Han høres jo særdeles ustabil ut...
Ikke for å virke rasistisk eller noe, men jeg ville unnlatt å si hvor han er fra når du ringer, for noen steder er man så redd for å ikke være 110% politisk korrekt, og så livredde for å støte noen, at man unnskylder slike utbrudd med "kulturforskjeller" osv.
(Det spiller jo ingen rolle hvor han er fra; enn drittsekk er en drittsekk uansett.)