Truet av naboen :s

Jeg tviler på at det hjelper å involvere politiet, selv om det sikkert er det du burde gjøre. En sånn type mann som sier sånn, har ingen respekt for kvinner og kommer heller aldri til å få det. De er ødelagt av religionen sin og burde aldri fått lov til å bo i landet vårt. Han er sikkert ikke snill med sin egen kone eller barn. Jeg hadde funnet meg en ny plass å bo.
Er ikke så lett å bare flytte dessverre. Barna trives jo her sånn ellers.

Jeg tviler på at det hjelper å involvere politiet, selv om det sikkert er det du burde gjøre. En sånn type mann som sier sånn, har ingen respekt for kvinner og kommer heller aldri til å få det. De er ødelagt av religionen sin og burde aldri fått lov til å bo i landet vårt. Han er sikkert ikke snill med sin egen kone eller barn. Jeg hadde funnet meg en ny plass å bo.
Var det noe snakk om religion her? Ser ikke det jeg! Hvilken religion er det som ødelegger menn til å ikke ha respekt for kvinner og eventuelt mishandle dem?

Kultur derimot kan ha noe å si! Men jo politiet kan hjelpe! Og man skal absolutt si ifra til politiet! I mange tilfeller trenger de en smikk på fingrene med beskjed om at slik er det ikke her!

Var det noe snakk om religion her? Ser ikke det jeg! Hvilken religion er det som ødelegger menn til å ikke ha respekt for kvinner og eventuelt mishandle dem?

Kultur derimot kan ha noe å si! Men jo politiet kan hjelpe! Og man skal absolutt si ifra til politiet! I mange tilfeller trenger de en smikk på fingrene med beskjed om at slik er det ikke her!
Muslimske menn

Jeg hadde ringt politiet med en gang, og anmeldt for trusler og husbråk.
Jeg bodde i en liten blokk for noen år siden, og en av mine naboer leide ut til en narkoman partyløve som støtt hadde fester til langt på natt.
Jeg bodde i andre enden av blokken, og glassene stod og klirret i skapene på det verste.
DA ringte jeg politiet (alle andre var for redde for å si ifra, da han hadde en veldig truende oppførsel), og de kom med en gang og tok ham med seg.
Så utførte de razzia i leiligheten, og han fikk 10 mnd i fengsel pga funn de gjorde der.
Han ble også kastet ut av leiligheten..

Det er mye bedre at du ringer politiet nå som det er rolig, så du kan forklare hvordan det er/har vært "utenfor" affekt.
Det er lett å bli oppfarende og virke hysterisk når det står på.
Uansett om de gjør noe eller ikke, vil anmeldelsen stå i systemet, og det er lettere å få rask hjelp neste gang det skjer noe.
Når han opptrer truende ovenfor deg og barna dine, er det mye bedre å være føre var.
Han høres jo særdeles ustabil ut...

Ikke for å virke rasistisk eller noe, men jeg ville unnlatt å si hvor han er fra når du ringer, for noen steder er man så redd for å ikke være 110% politisk korrekt, og så livredde for å støte noen, at man unnskylder slike utbrudd med "kulturforskjeller" osv.
(Det spiller jo ingen rolle hvor han er fra; enn drittsekk er en drittsekk uansett.)

Det kan godt hende. Jeg har lurt på om noen blir banket der, men har ikke vært lett å høre hva bråket egentlig er.

Nei, vi har dessverre ikke vaktselskap i sameiet :(

Jeg sitter i styret selv, så kan ikke gjøre annet enn å melde fra til styreleder som av sikkerhetsmessige årsaker ikke går på døren til folk, men tar kontakt med eieren. Styreleder sa hun hadde snakket med eieren av boligen og at han skulle ta det opp med de. Jeg syns bare det er rart at de ikke skjønner selv at de må ta hensyn til andre, og fatter ikke hvorfor de trenger tilsnakk gang på gang.
Be eieren true med oppsigelse hvis dette skulle gjenta seg.da må han si at han har fått klage fra flere naboer og ikke bare deg.ta opp samtalen på mobil hvis denne gutten skulle snakke til deg igjen.i tilfelle han skulle true deg så har du bevis på det.

Jeg hadde ringt politiet med en gang, og anmeldt for trusler og husbråk.
Jeg bodde i en liten blokk for noen år siden, og en av mine naboer leide ut til en narkoman partyløve som støtt hadde fester til langt på natt.
Jeg bodde i andre enden av blokken, og glassene stod og klirret i skapene på det verste.
DA ringte jeg politiet (alle andre var for redde for å si ifra, da han hadde en veldig truende oppførsel), og de kom med en gang og tok ham med seg.
Så utførte de razzia i leiligheten, og han fikk 10 mnd i fengsel pga funn de gjorde der.
Han ble også kastet ut av leiligheten..

Det er mye bedre at du ringer politiet nå som det er rolig, så du kan forklare hvordan det er/har vært "utenfor" affekt.
Det er lett å bli oppfarende og virke hysterisk når det står på.
Uansett om de gjør noe eller ikke, vil anmeldelsen stå i systemet, og det er lettere å få rask hjelp neste gang det skjer noe.
Når han opptrer truende ovenfor deg og barna dine, er det mye bedre å være føre var.
Han høres jo særdeles ustabil ut...

Ikke for å virke rasistisk eller noe, men jeg ville unnlatt å si hvor han er fra når du ringer, for noen steder er man så redd for å ikke være 110% politisk korrekt, og så livredde for å støte noen, at man unnskylder slike utbrudd med "kulturforskjeller" osv.
(Det spiller jo ingen rolle hvor han er fra; enn drittsekk er en drittsekk uansett.)
Wow, så flott at han ble kastet ut og satt i fengsel.

Ok, jeg kjenner jeg er opprørt enda, så tror jeg skal diskutere det med mannen å ringe politiet i morgen.

De leier så jeg vet ikke navn på dem, må kanskje titte på postkassen? Politiet skjønner vel hvor de er i fra ut i fra navn, men det har som sagt ingenting med saken å gjøre. En viktig opplysning er jo at moren ikke forstår norsk så godt og at det var sønnen som var truende og oversatte det jeg sa til moren.

En drittsekk er en drittsekk,ikke slå alle over en kam!det finnes vel norske menn som er voldelige eller som er helt ødelagte? Eller tar jeg feil?
Synes det blir for teit når man skal blande inn religion når man snakker om andres oppførsel
De finnes i alle religioner og ikke-religioner. Var ikke det som var poenget.

Slik går det ikke an å oppføre seg!
Jeg hadde absolutt ringt politiet neste gang ja, for man vet jo aldri hva slike folk kan finne på!

Vi har slike naboer nå, og samboer har blitt truet så vi ringer politiet neste gang. Heldigvis flytter vi i slutten av april

Jeg ville ringt politiet nå, og fortalt hva som hadde skjedd, at mannen kom på døra til deg og var truende. Det er jo langt mer alvorlig enn støy om natta... Om ikke annet skjer, har de i alle fall notert seg ned at du har klagd over truende oppførsel derfra hvis det en gang skulle bli noe mer, og du må ringe pga. bråk eller noe.

Jeg hadde ringt politiet om jeg følte meg truet av dem, og om det hadde blitt kveldsbråk flere ganger ville jeg ringt politiet umiddelbart

Dette synes jeg var på grensen til rasistisk. Drittsekker finnes i alle land og religioner

Det har jeg allerede skrevet! Fint om du leser alt før du kaster deg over tastaturet ;)
For det første, sliter litt med dårlig nett, så denne skrev jeg og postet omtrent rett etter du skrev den jeg siterte til, publiseringen har bare blitt forsinket. Så hadde lest, men det hjalp bare ikke når det jeg svarte tydeligvis brukte så lang tid på å bli lastet opp.
For det andre, jeg kommenterte meningen din, der du skyldte på religion og sa de ikke burde fått bo i landet vårt. Ser ikke at du har skrevet noe motstridende etterpå. Rasistisk, er det fremmedfrykt?

Back
Topp