Truende svangerskapsforgiftning??

Johanne95

Flørter med forumet
Noen hær med erfaringer med svangerskapsforgiftning? Har de siste par ukene vært i periodevis dårlig form. Blitt værre siste dagene. Snakker om hodepine, surring for øynene og en følelse av å være utenfor min egen kropp.. Våknet i morges og var helt jævlig i formen, hodepine, kjempesvimmel, kvalm -hele pakka.. Tenkt med en gang at jeg måtte få kontrolert blodtrykket.. Fikk komme inn og hadde først 140/85 to ganger på rad, så lyttet hun selv og konkluderte med 128/75. Hadde 1 på protein og 2 på bakterie(dette var ikke morgenurin, hadde akkurat tisset fra før)
Har tidligere i svangerskapet hatt relativt lavt blodtrykk 110/55 -100/50..
Har kontroll i morgen å får tatt det opp igjen da, for nå etter å ha vasket litt klær er jeg helt jævli i formen igjen :/ flimrer for øynene så fort jeg øker pulsen det minste, og føles ut som jeg har trykk i hodet.
Er det grunn for å være beskymret for svangerskapsforgiftning til tross for at jeg er under "grensa" på blodtrykk? Har ifølge jordmor 2 i ødem, og sliter med smerter i fingrene og under fotbladet pga vann..

hvis du har protein i urinen skal de iallefall følge nøye opp slik jeg har skjønt det.. Prøv å få slappa av, la mannen vaske klær, og ring fødeavd. istedenfor legevakt hvis du føler deg dårlig eller er usikker.. Er mitt råd iallefall :) god bedring.

hvis du har protein i urinen skal de iallefall følge nøye opp slik jeg har skjønt det.. Prøv å få slappa av, la mannen vaske klær, og ring fødeavd. istedenfor legevakt hvis du føler deg dårlig eller er usikker.. Er mitt råd iallefall :) god bedring.
Takk for råd!:) mannen jobber utrolig mye desverre fortiden, så er nok jeg som står for det meste av husarbeid.. heldigvis er alt klart til beibin kommer, alt vasket og redd opp seng osv:) så får bare prøve å.slappe av og håpe det ikke tar alt for lang tid til lillegutt vil hilse på:) vi bor fortiden på ei øy, med 30min hurtigbåt til fastland og fødestue.. Men om det er krise får man ambulansebåt, og legevakta kan sjekke blodtrykk og urin:) selv om.jeg foretrekker jordmor så klart:-)

Om det skulle være slik at det er truende svangerskapsforgiftning så er det viktig at du tar det med ro. Det hjelper ikke at mannen jobber lite da får det heller flyte litt!

Jeg har selv hvert til sjekk på føden pga mistanke om svangerskapsforgiftning for hadde alle symptomer og selv om lillebror har det veldig fint etter masse sjekker og jeg har ikke hørt noe så regner med blodprøvene mine er fine fikk jeg grei beskjed av legen om at jeg må ta det rolig.

Om du ikke føler deg trygg på det svaret du skulle få på neste sjekk går det jo ann å ringe føden for å høre hva de mener. Håper neste kontroll går veldig bra :)

Om det skulle være slik at det er truende svangerskapsforgiftning så er det viktig at du tar det med ro. Det hjelper ikke at mannen jobber lite da får det heller flyte litt!

Jeg har selv hvert til sjekk på føden pga mistanke om svangerskapsforgiftning for hadde alle symptomer og selv om lillebror har det veldig fint etter masse sjekker og jeg har ikke hørt noe så regner med blodprøvene mine er fine fikk jeg grei beskjed av legen om at jeg må ta det rolig.

Om du ikke føler deg trygg på det svaret du skulle få på neste sjekk går det jo ann å ringe føden for å høre hva de mener. Håper neste kontroll går veldig bra :)
Virker egentlig ikke som jordmor er veldig beskymret.. Men selv føler jeg noe er galt når jeg holder på å dette om så fort pulsen stiger, og sliter med skallebank og flimring for øynene.. Har kontroll nå i dag.. Får se va urin og blodtrykket sier da.. Lillegutt er heldigvis aktiv for å være han ( som regel en skikkelig lating, som jeg aldri kjenner noe til, men vært endel dult og spark siste dagene:))

Virker egentlig ikke som jordmor er veldig beskymret.. Men selv føler jeg noe er galt når jeg holder på å dette om så fort pulsen stiger, og sliter med skallebank og flimring for øynene.. Har kontroll nå i dag.. Får se va urin og blodtrykket sier da.. Lillegutt er heldigvis aktiv for å være han ( som regel en skikkelig lating, som jeg aldri kjenner noe til, men vært endel dult og spark siste dagene:))

Det er ikke noe godt å være bekymret så skjønner deg godt. Får håpe du blir beroliget av jm i dag da :)

Back
Topp