"True" med å gi baby is, for moro skyld

E har fått erfare at svigermor mi sir ikke sånt på fleip. Ho dreiv å sa at han skulle få så masse godis og is som han bare ville fra han va ca 2 mnd. Når vi va i konfirmasjon når sønnen min va 4 mnd fikk ho holde han mens e å faren gikk for å forsyne oss me kake å da såge e ho satt å mata han me kake, da tente både e å mannen min på alle plugga, fy kor sint vi va men d va d vist flere rundt ho me så blei.
I ettertid har ho også sakt at ho kan passe han på kvelden sånn at e å mannen min kan få gå ut å kose oss litt, e har sakt nei med engang å begrunna d me at han e vanskeli å legge å få til å sove å at han slite me pustestopp på kvelden og natta. Å at e har fått beskjed me legen på sykehuset at han ikke skulle passes av andre på kvelden og natta. Nåkke som e heilt reelt. Resposen va at d va bare å knuse en sovetablett oppi ei flaske sprit å gi til han, så va probleme løst. Skal love d at svigermor mi aldri har fått passe han å kommer heller aldri til å få gjøre d.
Ja men dette synest eg rett sagt er galskap fra ende til annen!!! Dama er no syk!! No vart det i denne tråden diskutert is, kake osv som var tull og tøys.
Men ja, den dama der hadde ikke fått passet mine..

Utifra at eine broren til mannen min nåkken daga etter tok d oppigjenn å ho sa rett ut at d hadde no gått bra me han. Å at e vet at ho har drukke alkehol i alle 3 svangerskapa å mannen min bare va 5 når han smakte heimebrent første gangen så tar e rett og slett ikke sjansen.
OK. Da skjønner jeg det

Noen tåler ikke å bli fortalt at det de gjør/mener er feil og at du bestemmer og ikke de, så da tar de igjen "makten" over deg på denne måten. Bare hev deg over det og ikke la de få ha ungen alene før de respekterer deg.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg blir litt irritert på svigers for tiden. De synes det et kjempefestlig å "true" med å gi babyen min på 2 mnd krem, is o.l. når vi er på besøk.
Hysterisk morsomt... Jeg har gitt dem beskjed om at jeg ikke ønsker at han skal ha i seg sukker så lenge det kan unngås.
"Bare vent du, når du skal ligge over her skal du få så mye is du orker."
Som om de får ha ham på overnatting når de åpenbart ikke respekterer mine valg for barnet? Hadde det vært noe som var helt på trynet hadde jeg skjønt det, men dette har med barnets sunnhet og helse å gjøre. Og om de synes det er teit av meg så er det en respektløs måte å demonstrere det på.

Bah!
Overtrøtt og hormonell mamma som ikke skjønner humoren deres. Heldigvis har jeg en svigerinne som har vært i familien der mye lengre enn meg, og har lært seg hvordan de er. Vi kan øse ut litt frustrasjoner sammen innimellom.:p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Her er det nesten likt! Har ikke født ennå, men vil ikke at lillegutt skal få saft på flaske, sukkerfri eller ikke! Syns det er en dårlig vane å gi barnet, dette er noe familien tydligvis ikke respekterer! Sa klart ifra til alle om at skal de passe han, skal han ikke få saft, brus, juice osv. Jeg som er mor og da jeg som bestemmer, men da fikk jeg bare høre at om de passet han og han slo seg vrang og bare gråt så må de få lov å gi han noe godt for å roe han, men så lenge han ikke vet hva saft er, så er det jo ikke det han skriker etter heller!! Så frustrerende :/ Men kommer til å ta opp dette enda en gang og hver gang de evt får passe han...

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Herregud,skjerp dere jenter. Ingen barn som dør av is o.l før de har fylt året. Dere må ikke være så hysteriske og redd for alt mulig. Er jo ikke snakk om at de skal spise masse av dette uansett. Senk skuldrene litt og heller vær glad for at dere har besteforeldre til barna deres.

Jeg er ikke redd for at datteren min skal dø av is, og tror ikke hun blir overvektig eller påført dårlige vaner av å smake kaker en eneste gang før fylte 1 år.. Men jeg mener det er fullstendig respektløst av besteforeldre å gjøre stikk i strid med det jeg har sagt! Hos oss var det min far som stappet krem og kake i munn på Vesla og jeg ble fly forbannet. Han forsøkte å skjule det for meg, for han visste jo hva jeg ville si. Hvordan kan han være barnevakt for henne dersom jeg ikke kan stole på han? Han klarer ikke å respektere meg på den lille filletingen som å gi henne kake... hvordan skl jeg da kunne vite at han bryr seg om mine andre prinsipper?

BTW - vesla er HYPER allergisk mot egg og pappa ofret det ikke en tanke. Det viktigste var at bestefar var førstemann til å gi vesla søtsaker :mad:

Back
Topp