Tror noe er galt..

Mikaela89

Elsker forumet
Septemberbarna 2019
Juligull2021
Tror at jeg kommer til å miste, Evnt at det er graviditet utenfor livmoren.. har testet jevnt siden jeg først fikk positiv test, men testene blir ikke noe særlig sterkere. Disse er tatt 17 dpo (øverst) og i dag 19 dpo. Clear blue er tatt på ettermiddagsurin i dag 19 dpo.. burde vært mye sterkere. Sist jeg var gravid var streken kjempesterk nå! :( IMG_20200930_171714.jpg
 
Det er lett å bli gal av bekymring tidlig i graviditeten, men det trenger ikke å bety at noe er galt. Ikke legg for mye vekt på styrken på streken, dra heller til legen og ta blodprøver hvis du er usikker ☺️ Sender masse gode tanker ❤️
 
Enig med Eicul!
Dra heller å ta blodprøve:) vi produserer hcg ulikt så ville ikke lagt så mye i det. Men skjønner for jeg bekymrer meg over mye jeg også.
Klem:Heartred
 
Takk for svar :Heartred

Jeg har ringt legekontoret men får ikke time før over helgen. Tror egentlig det var såvidt jeg fikk time. Følte ikke at hun på telefonen tok meg helt på alvor. Så håper vakthavende lege er hyggelig når jeg er der. Uff.. har vært så rolig og ikke-bekymrende frem til nå i dag, og nå klarer jeg plutselig ikke tenke på annet. :(
 
Sniker.
Jeg dreiv å testet med hjemmetester også, jeg testa i uke 7 og da var ikke streken like sterk som den var da jeg var i uke 5. Jeg holdt på å dette i gulvet av bekymring.
Så en levende bamsemums med hjerteslag på ul hos fastlege uken etterpå ( 8+0).
Nå er jeg 16+5 og h*n er ikke en bamsemums mer, og aktiv som bare det.

Vær så snill å reis til lege å få skjekket hcg (evt ultralyd) for å se stigning osv der. Det er så lett å stole for mye på at hjemmetestene skal stige i samband med det det egentlig har gjordt. Og sitte å bekymre seg over noe som kan vere helt i orden:Heartred

Håper selvsagt alt er flott og at du har fin stigning på blodprøve! :cheers
 
Sniker :Heartpink
Som dei nevner over. Ikke bra å fortsette teste. Kan man bli helt koko av det og man overtenker/overtolker og blir kjempe bekymra. Tro meg. Gjort det jeg også i mitt første og andre svangerskap. Denne gang lot jeg være. Testa kun med ukeindikator.
Min anbefaling er å vente til blodprøver. Eller ta en ukeindikator, med 8-9 dager mellomrom.
Men sånne strimmel/farge tester er ikke bra å fortsette ta.
lykke til med svangerskapet og nyt det :wav
Jeg håper og tror det går helt fint!
 
Dere er jammen snille som tar dere tid til å svare :Heartred Skal prøve å ta det med ro og vente på blodprøver :)
 
Jeg klarte ikke å la være og tok selvsagt en ny test i dag tidlig når jeg våknet. Teststreken var svakere enn i går. Så går egentlig bare å venter på at jeg skal begynne å blø.. veldig lei meg, dette blir min 3. Gang dette skjer :(
 
Jeg klarte ikke å la være og tok selvsagt en ny test i dag tidlig når jeg våknet. Teststreken var svakere enn i går. Så går egentlig bare å venter på at jeg skal begynne å blø.. veldig lei meg, dette blir min 3. Gang dette skjer :(

Huff, det var trist å lese! Har vert gjennom det selv, så eg veit akkurat hvordan du har det :Heartred Klemmepå :Heartred
 
Sniker.
Ein skal ikkje alltid stole på testane, dei tryggaste svara er blodprøver og ul.
Når eg mista i fjor så tok eg ein test nesten ei veke etter at eg hadde mista og fosteret var komt ut, og testen viste framleis positiv.
Krysser fingrene for at det går fint med deg :happy:
 
Nå er testene mer eller mindre negative og jeg har såvidt begynt å blø litt med milde kramper. Så da takker jeg for meg i denne gruppen! Lykke til alle sammen, ønsker dere en haug med herlige, friske juni-barn :Heartred

Jeg tror vi legger den aktive prøvingen på hyllen en stund, frem til ut på våren. Men skjer det så skjer det :)
 
Back
Topp