Tror jeg er gravid tross hormonspiral og negative tester...

Kris_28

Betatt av forumet
Jeg har hatt spiralen i over 3år nå og hatt helt vanlig regelmessig mens. Plutselig ble den borte. Mener jeg hadde mens sist i mars. Tenkte at jeg endelig var kvitt mensen:) men så etter litt tid begynte å føle meg uggen og det varte og varte. Og så fikk jeg skikkelig ømme pupper og nippler og syns dem hadde blitt en smule fyldigere. DA slo tanken meg : hjelpes tenk om jeg er gravid da!?. Da var det ca 2 mnd siden jeg hadde mens sist. Tok en test og den berømte sytråd streken kom. Etter 2 sånne og en negativ og ikke noe mens dro jeg til legen. Må også si at jeg hele tiden har trodd at mensen kommer pga liknende smerter. Hos legen ble det også negativ test og han avslo det helt at jeg kunne være gravid. Han var så stresset at det virket ikke som han hørte noe av der jeg sa. Ikke tok han en gu heller for å se om se spiralen osv. Så ble ikke noe klokere da nei. Har også kjent etter spiralen. På tredje forsøket klarte jeg å kjenne den. Livmor tappen min er hard og bakoverbøyd virker det som og høyt opp. Følte meg fortsatt uggen og tok ny test men negativ. Og denne uka har jeg frika helt ut nesten for jeg er 80% sikker på at jeg kjenner noe bevege seg der støtt og stadig og spesielt på kvelden. Hadde eksamen på fredag og klarte pokker ikke lese men det gikk bra heldigvis. Har 2 barn fra før og vi skulle liksom ikke noen fler. Kjente liv tidlig med begge to vel og merke. Hva tror dere?

Jeg tror du "innbiller" deg det fordi du tenker så mye på det at det nok kjennes ut som du er det, men det er jo kun basert på at du stadig vekk tester negativt når testene absolutt burde være positive på dette tidspunktet i et eventuellt svangerskap.

Jeg ville fått meg time til UL, enten privat eller gjennom fastlegen :)

Sikker på at du har kjent liv? Da skal du jo være relativt langt på vei... Ville bedt om en blodprøve, gyn eller ul i morgen hvis jeg var deg!

Ja som jeg sa så er jeg 80% sikker på at det er liv jeg kjenner. Kjente det tidligere enn gjennomsnittet med begge barna. Føler meg skikkelig gravid og har fått litt større mage og syns jeg kjenner livmora litt over skambenet. Men nå har jeg hvertfall bestilt time til ul på privat klinikk i morgen kl 11. Sa da er det bare å vente å se da om jeg har rett eller om kroppen min er helt på tryne.

Høres jo veldig rart ut at testene er negative om du er gravid da.
Men da får du ihvertfall bekreftet/avkreftet det imorgen :)
Lykke til!
Blir spennende å høre fra deg imorgen! :)

Dette blir spennende! Du kjenner ingen som har angelsound eller doppler i nærheten av deg da? Er imponert hvis du har holdt ut så lenge med å ikke ha sjekket det ordentlig :P

Hadde kjent noen som hadde det hadde jeg nølt med å spørre å få låne den he he. Ja utrolig hvor lenge jeg har holdt ut med uvissheten. Når man har en lege som avfeier det hele å er skråsikker i sin sak og at det er så j..... dyrt med privat UL så holder man ut enn viss tid når test å test blir negativ. Blir deilig å få svar imorgen. Kjenner jeg gruer meg litt. Er jo litt redd for at jeg har rett da vi ikke skulle ha flere barn. Kan ikke akkurat si jeg gleder meg til gubbens reaksjon hvis det er en liten krabat der. Men får vel ta det som det kommer.

Dette er spennande! Men er det mulig å være gravid og ikkje få positiv test? Håpar du oppdaterar oss imåra

-Nymphadora- skrev:
OIIIII 

Lykke til imorgen! Håper utfallet blir slik du ønsker.

lykke til i dag..

Lykke til idag :)

Da kommer oppdateringa. For det første syntes hu gyneokologen at det var rart at jeg har hatt regelmessig mens over 3 år med hormonspiralen for så å plutselig forsvinne. Vi så ikke noe stort der MEN hu så ett eller annet i toppen. Så da ble det blodprøve på meg som jeg får svar på onsdag mest sannsynlig. Er det noen som har peiling på om hvis man har bakoverbøyd livmor om fosteret kan gjemme seg så man ikke ser den? Syns det var så rart at hu så ett eller annet i toppen av livmora. Herregud blir gal jeg! Føler så at det er noe der som beveger seg og at det er ubehagelig å lene seg forover med samla ben.

Jeg har slitt med følelse av å være gravid nesten siden jeg fikk satt inn spiralen, og jeg har stadig "bevegelser" i det området, føles skikkelig som babyspark, men er vel bare leamus eller luft eller noe, for jeg har nå hatt spiralen i 3 år og ikke har det kommet noen baby enda. Mens har jeg heller ikke, bare litt spotting en sjelden gang. Så jeg tror det er normalt, men det trenger selvsagt ikke bety at du ikke er gravid. 

Jeg ville nok ha bedt om en ny time for å undersøke spiralen, og evt. tatt blodprøve for å sjekke etter hcg. 

Kris_28 skrev:
Da kommer oppdateringa. For det første syntes hu gyneokologen at det var rart at jeg har hatt regelmessig mens over 3 år med hormonspiralen for så å plutselig forsvinne. Vi så ikke noe stort der MEN hu så ett eller annet i toppen. Så da ble det blodprøve på meg som jeg får svar på onsdag mest sannsynlig. Er det noen som har peiling på om hvis man har bakoverbøyd livmor om fosteret kan gjemme seg så man ikke ser den? Syns det var så rart at hu så ett eller annet i toppen av livmora. Herregud blir gal jeg! Føler så at det er noe der som beveger seg og at det er ubehagelig å lene seg forover med samla ben.

Jeg syns det er veldig rart at ikke gynekologen kunne svare deg på om du er gravid hvis du er rundt 3 måneder på vei (ut i fra hvordan jeg leser det du skriver, så er du vel ca det HVIS du er gravid?) Hvordan "så" hun dette ett eller annet? Ultralyd? Jeg hadde ikke klart å vente til onsadg, jeg hadde garantert bestilt time til tidlig UL med en gang. Koster ikke så mye, jeg betalte 600 kr sist for tidlig UL (koster jo mer med x antall timer hos lege/gynekolog, samt graviditetstester).

Tok innvendig UL. Hu viste meg spiralen og ett eller annet over den i toppen. Hu kunne ikke si om det er en graviditet eller ikke så tok blodprøve. Så er jo bare vente å se. Skulle ringe dit onsdag morgen. Jo er dyrt hos privat gyn uten driftsavtale. Betalte 1200 kr.

Back
Topp