Tror jeg blir sprø..

trico331537

Flørter med forumet
Jeg hadde en SA i februar i år, jeg var da rundt 6uker på vei. Nå er jeg kommet like langt og er livredd for at det samme skal skje igjen.
Bare jeg kjenner noe ubehag så et jeg sikker på at en abort er startet.
slik som nå i nått f.eks , får jeg ikke sove fordi jeg har litt ubehag i magen og dermed har jeg tatt bind på sånn just in case og grubler på alt som kan gå galt...
Jeg blir sprø av bekymringen som henger over meg hele tiden!

Noen flere som har det slik?

Last edited:
Jeg hadde det sånn.
Jeg hadde kjemisk i januar (4+5) og SA i april (6+1). Og er nå gravid igjen.
Jeg har gått og ventet på at det skal gå galt. Men så etter å ha passert 6+1 som jeg mistet sist så er jeg mye roligere. Samtidig har jeg også en bedre følelse på at det skal gå bra denne gangen. :)
Jeg har hele tiden prøvd å fokusere på grunner til at det skal gå bra, enn hvorfor det skal gå dårlig. Det også har hjulpet mye synes jeg. :)

Jeg hadde det sånn.
Jeg hadde kjemisk i januar (4+5) og SA i april (6+1). Og er nå gravid igjen.
Jeg har gått og ventet på at det skal gå galt. Men så etter å ha passert 6+1 som jeg mistet sist så er jeg mye roligere. Samtidig har jeg også en bedre følelse på at det skal gå bra denne gangen. :)
Jeg har hele tiden prøvd å fokusere på grunner til at det skal gå bra, enn hvorfor det skal gå dårlig. Det også har hjulpet mye synes jeg. :)

Så trist å høre om dine tap♡
Jeg prøver selvfølgelig å fokusere på det positive, også jeg sitter med en mer positiv følelse denne gang en i februar.
Men alikavell så er jeg SUPER paranoid,og det begynner å bli sykt slitsomt:confused2

Så trist å høre om dine tap♡
Jeg prøver selvfølgelig å fokusere på det positive, også jeg sitter med en mer positiv følelse denne gang en i februar.
Men alikavell så er jeg SUPER paranoid,og det begynner å bli sykt slitsomt:confused2

Hvor langt er du på vei nå? :) Kunne det hjulpet for deg med en TUL for å se at alt ser bra ut? :)

4+7 fullførte uker, så jeg begynner på uke 6 i morgen, dersom det appene mine sier stemmer.

Ja, du er i din 6. svangerskapsuke da ja :happy: Ville bestilt en time for TUL om et par uker for å finne roen rundt det hele. Jeg tror du kommer til å slappe av litt mer når denne uken har gått og du går inn i din 7. uke :)
Det at du har en bedre følelse denne gangen tenker jeg er godt tegn i seg selv :)

Det høres veldig lurt ut :) Er ikke bra å gå og bekymre seg sånn hele tiden heller ❤️

Det høres veldig lurt ut :) Er ikke bra å gå og bekymre seg sånn hele tiden heller ❤️
Nei kjenner jeg er møkk sliten, og når jeg går på jobb er det forventet at jeg er opplagt og kan være der før brukerene mine. Jeg jobber i psykiatrien så jeg må være "på" hele tiden, det er liksom ikke rom for det private når jeg er på jobb om du skjønner.

Nei kjenner jeg er møkk sliten, og når jeg går på jobb er det forventet at jeg er opplagt og kan være der før brukerene mine. Jeg jobber i psykiatrien så jeg må være "på" hele tiden, det er liksom ikke rom for det private når jeg er på jobb om du skjønner.

Skjønner hva du mener. Det blir ikke noe mindre slitsomt når du må late som ingenting hele dagen.
Jeg pleier egentlig aldri å oppfordre folk til å ta en egenmelding, men kanskje du skulle blitt hjemme et par dager for å få hentet deg litt inn igjen? ❤️

Skjønner hva du mener. Det blir ikke noe mindre slitsomt når du må late som ingenting hele dagen.
Jeg pleier egentlig aldri å oppfordre folk til å ta en egenmelding, men kanskje du skulle blitt hjemme et par dager for å få hentet deg litt inn igjen? ❤️

Hehe har vært inne på tanken, men fordelen med å jobbe i psykiatrien er at jeg har kollegar i faggrupper fra sykepleiere til psykiatere så jeg har muligheten til å prate med dem om det evt.
Jeg har første legetime på fredag, så jeg er super spent på hva legen sier, de andre svangerskapene mine blitt regnrisiko svangerskap og jeg har fått beskjed om "bedrest" de første månedene.. håper jo jeg slipper det da..

Kjenner meg igjen. Mista selv i mars i år i uke 7. Nå er jeg 5+3 og går å kjenner på mye frykt når jeg kjenner vondt i magen osv..samtidig gleder jeg meg skikkelig og tror det skal gå bra når jeg ikke kjenner noe vondt eller lignende. Så store kontraster. Gjør meg litt gal. Men er ikke annet enn å håpe og tro det går bra..jeg klarer ikke la være noe annet hvertfall. Krysser fingrene for deg:Heartred

Jeg fikk litt angst i går faktisk for da hadde jeg sånn mensmage, fikk også kramper og stikninger. Tror det bare er livmor som jobber litt ekstra nå, det er mye som skjer inni der. Men jeg gikk rundt med nerver i hele går og tok på meg truseinnlegg også. Det eneste som kom var masse utflod, så da ble jeg egentlig veldig letta siden det er et vanlig gravid-symptom. :joyful:

Selv om jeg er kommet lengre enn noen gang før kjenner jeg på bekymringene enda. Har mye mer håp for denne runden da, tror og håper det er en terminspire! :Heartpink Må bare puste med magen og tenke positivt. :hello2

Jeg føler med deg, og har det vel akkurat likt. (sniker fra februar forresten, er 4+3 i dag).

Mellom de to barna jeg har så mistet jeg to ganger, begge gangene i uke 9+3. Har bestilt TUL og tilfeldigvis var første ledige time akkurat denne dagen - 9+3... Hah!
Sist svangerskap var skikkelig ille i begynnelsen (men det endte jo bra!) Da var jeg inne og målte HCG flere ganger, samt hadde TRE tidlige ultralyder...

Kunne ønske at jeg kunne gitt deg noen supre tips, men det er jo ingenting du får gjort fra eller til. Hvis du føler at en HCGmåling kan hjelpe deg så kan du jo spørre fastlegen? Jeg synes det hjalp akkurat da jeg fikk svaret da jeg gikk gravid sist, men så var jeg like livredd igjen dagen etter. Derfor forsøker jeg heller å fokusere på hvordan jeg tenker og være litt mer positiv denne gangen... Ikke at det er en suksess bestandig, men det hjelper litt.

Lykke til.

Kjenner den følelsen ja! MA januar 2019 og en MA juli 2019 begge rundt uke 6, endelig gravid nå. Senket ikke skuldrene før jeg så bankende hjerte 7+2 på UL hos privat. Men kjenner jeg ikke klarer å roe meg helt enda da symptomene går opp og ned hver dag. Hadde legetime i dag og ba om innkalling til tidlig UL på sykehuset og satser på å få time rundt uke 12 :shy:

Det er på en måte godt å vite at det ikke bare er jeg som har litt paranoia i disse tider, jeg har bestilt meg time til UL den 18.juni og dersom svangerskapet ikke avsluttes er jeg 9+2 ish i de dager.
Jeg er egentlig rimelig sikker på at smertene jeg hadde var relaterte til luft og forstoppelse (vartfall det jeg trøster meg med)

Back
Topp