Tror jammen det..

Lilla-87

Forumet er livet
..at vesla har blitt litt "bortskjemt" etter at pappa har begynt i permisjon.:p Kan ikke gå mange meter unna henne før hun starter å sutre, og nå til kvelden la jeg merke til at pappaen er der med én gang og underholder henne så fort hun lager en sur tone.
Kan si at dette medfører problemer ved legging; jeg kan ikke gå ut av rommet hennes eller stå/sitte slik til at hun ikke kan se meg fra senga si. Og står vi ved senga er det baaare tull på henne, uansett hvor trøtt hun er. Skal bli meg et liv når mamma blir hjemmeværende student til høsten!!:confused:
Har ikke hatt dette som et vedvarende problem før nå. Hvor strenge er dere ved legging?

er ikke streng overhodet her :p
Driver tilknytningsomsorg vi, så om hun sutrer fordi jeg går ut, så går jeg inn igjen og sitter ved senga hennes til hun sovner! ;) Viktigste for oss er at hun føler seg trygg med leggesituasjonen, og ikke blir redd for eller motvillig til å legge seg!

..at vesla har blitt litt "bortskjemt" etter at pappa har begynt i permisjon.:p Kan ikke gå mange meter unna henne før hun starter å sutre, og nå til kvelden la jeg merke til at pappaen er der med én gang og underholder henne så fort hun lager en sur tone.
Kan si at dette medfører problemer ved legging; jeg kan ikke gå ut av rommet hennes eller stå/sitte slik til at hun ikke kan se meg fra senga si. Og står vi ved senga er det baaare tull på henne, uansett hvor trøtt hun er. Skal bli meg et liv når mamma blir hjemmeværende student til høsten!!:confused:
Har ikke hatt dette som et vedvarende problem før nå. Hvor strenge er dere ved legging?

Mange barn har slike faser da, kan være bare det?
Vi er ikke strenge ved legging, vi er der for han helt til kan sovner og holder en hånd på han om han trenger det. Er det behov så bysser vi også, men det er sjelden det trengs :)

Vi er ikke strenge, men hun tuller eller gråter av og til om hun ser oss, så vi går ut og da roer hun seg med en gang. Tror det er veldig forskjellig fra baby til baby. Simone er jo ikke så veldig kosete av seg så det er kanskje derfor hun er så enkel å legge alene. Håpe det bare er en fase med dere :-)

uff disse mannfolka! :P haha.. sånn er det her å.. så fort Liana klager, så tar han henne opp :eek: og hun protesterer alltid når hun skal sove på dagen, og han "gir opp" nesten med engang :P eeeeller om hun ligger fint på gulvet og styrer på for seg selv, og trives med det, så tar han hun opp fordi det er så søtt :P og da vil hun hvertfall ikke ned på gulvet igjen :P også leverer han hun til meg, fordi da er han lei....

Jeg derimot er nok ganske streng.. kommer litt ann på da, hylskriker hun og tar helt av så vet jeg det ikke er noe vits i å legge hun der og da.. men er det bare sånn grining uten tårer og er mest for å få oppmerksomhet/bli tatt opp, så lar jeg hun ligge..bare innom hvis hun mister sutten ;) og hun sovner omtrent alltid :)

Vi er ikke strenge, men hun tuller eller gråter av og til om hun ser oss, så vi går ut og da roer hun seg med en gang. Tror det er veldig forskjellig fra baby til baby. Simone er jo ikke så veldig kosete av seg så det er kanskje derfor hun er så enkel å legge alene. Håpe det bare er en fase med dere :)

Vi har det ganske likt som dere:-)

Mange barn har slike faser da, kan være bare det?
Vi er ikke strenge ved legging, vi er der for han helt til kan sovner og holder en hånd på han om han trenger det. Er det behov så bysser vi også, men det er sjelden det trengs :)
Joda, det kan godt være fase hun er inne i. Har ikke vært spesielt strenge ved legging vi heller, men hun har som regel vært grei å legge da.;)

Vi er ikke strenge, men hun tuller eller gråter av og til om hun ser oss, så vi går ut og da roer hun seg med en gang. Tror det er veldig forskjellig fra baby til baby. Simone er jo ikke så veldig kosete av seg så det er kanskje derfor hun er så enkel å legge alene. Håpe det bare er en fase med dere :-)
Er ikke noe kosete hun her heller, men er derimot ei skikkelig tullejente!! Babler og lar det stå til.. Hehe.:) veldig koselige lyder å våkne til.♡
Hun har blitt vanskeligere og vanskeligere å legge den siste tiden, men når hun først har sovna så sover hun best på eget rom virker det som.:)

uff disse mannfolka! :P haha.. sånn er det her å.. så fort Liana klager, så tar han henne opp :eek: og hun protesterer alltid når hun skal sove på dagen, og han "gir opp" nesten med engang :P eeeeller om hun ligger fint på gulvet og styrer på for seg selv, og trives med det, så tar han hun opp fordi det er så søtt :P og da vil hun hvertfall ikke ned på gulvet igjen :P også leverer han hun til meg, fordi da er han lei....

Jeg derimot er nok ganske streng.. kommer litt ann på da, hylskriker hun og tar helt av så vet jeg det ikke er noe vits i å legge hun der og da.. men er det bare sånn grining uten tårer og er mest for å få oppmerksomhet/bli tatt opp, så lar jeg hun ligge..bare innom hvis hun mister sutten ;) og hun sovner omtrent alltid :)
Hehe.. Ikke sant.;)
Jeg prøver tydelig å skille mellom natt og dag, lek og "alvor" osv, og legger f.eks bort leker når vi skal spise (for da er det mat og ikke lek). Har prøvd å være tydelig i min sak slik at hun ikke misforstår det vi skal gjøre, men nå har det sklidd ut litt. Som sagt, det kan være en fase, men om jeg skal greie å være hjemmeværende student, så håper jeg vi får tilbake en rytme snart.;)

Er ikke noe kosete hun her heller, men er derimot ei skikkelig tullejente!! Babler og lar det stå til.. Hehe.:) veldig koselige lyder å våkne til.♡
Hun har blitt vanskeligere og vanskeligere å legge den siste tiden, men når hun først har sovna så sover hun best på eget rom virker det som.:)

Vi også merka stor forskjell når hun flytta på eget rom. Det virker som om hun våkner av oss for når vi er på tur og sover på samme rom så våkner hun flere ganger iløpet av natta.

Hehe.. Ikke sant.;)
Jeg prøver tydelig å skille mellom natt og dag, lek og "alvor" osv, og legger f.eks bort leker når vi skal spise (for da er det mat og ikke lek). Har prøvd å være tydelig i min sak slik at hun ikke misforstår det vi skal gjøre, men nå har det sklidd ut litt. Som sagt, det kan være en fase, men om jeg skal greie å være hjemmeværende student, så håper jeg vi får tilbake en rytme snart.;)

haha, vi er NØDT til å ta fram leker når hun skal spise...ellers så limer hun munnen igjen å nekter å gape :eek: Har forsøkt å rette fokus mot skjea, og at hun skal ha ei egen skje men neida, sålenge hun ikke er okkupert med noe annet så blånekter hun å spise o_O

Hehe.. Ikke sant.;)

De kommer inn i sånne "test-perioder" de også :P og hvis dere er flinke til å gjenta det samme hvergang hun skal legge seg og spise osv, så går det over :) Liana er ikke så vanskelig å legge lenger, fordi jeg har ikke gitt meg så lett.. før begynte hun å sutre bare hun nærmet seg senga.. hehe.. nå klager hun litt når hun blir lagt ned, men så går det stort sett over til småprat rett før hun sovner :) jeg hører mest på selve klaginga/gråten, og går utifra det :) av og til må jeg stå der litt å stryke hun på kinnet og pannen for at hun skal roe seg.. men det er sjeldent.. da er hun overtrøtt :P Du kommer nok inn i en rytme etterhvert..hvertfall når det blir mest dere to som styrer på :P

Tanten min la nasse for kvelden i går, det er første gang noen andre har lagt henne.
Jeg sa hun kunne forsøke, men trodde aldri i verden det skulle gå bra, men hun lå og sov som en engel når vi kom hjem i går:-)

Tanten min la nasse for kvelden i går, det er første gang noen andre har lagt henne.
Jeg sa hun kunne forsøke, men trodde aldri i verden det skulle gå bra, men hun lå og sov som en engel når vi kom hjem i går:)
Så fantastisk :D

Jeg sa hun kunne forsøke, men trodde aldri i verden det skulle gå bra, men hun lå og sov som en engel når vi kom hjem i går:)

så flott da :D For en lettelse det må ha vært! :)
Her har vi ikke hatt barnevakt på kvelden siden snuppa var 3 måneder...er kanskje på tide å prøve igjen snart! :P Men er så sliten på kveldene at jeg egentlig ikke føler behovet for å dra noen steder o_O

så flott da :D For en lettelse det må ha vært! :)
Her har vi ikke hatt barnevakt på kvelden siden snuppa var 3 måneder...er kanskje på tide å prøve igjen snart! :p Men er så sliten på kveldene at jeg egentlig ikke føler behovet for å dra noen steder o_O

Nei man må nesten føle seg opplagt, så man får utbytte av det:-)

Vi legger han i senga ig han borrer hodet sitt inn i koseklutene og funa si og legger seg til og sove:) vi gåt ut etter vi har lagt han i senga og sagt nattinatt:)

Back
Topp