Tror ikke det blir noen baby

Dette var trist :(
Vil fremdeles klamre meg i et lite håp på deres vegne :Heartred
Stooor klem :Heartred:Heartred:Heartred

Så trist å høre:sorry:
Ja, de virker veldig flinke å menneskelige der heldigvis:Heartred

Men da ble du gravid ganske fort igjen du da?

Mitt foster hadde trisomi 21 (Downs syndrom) og hadde mest sannsynlig ikke overlevd graviditeten. Væsken rundt fosteret var tegn på tidlig hjertesvikt. Hadde en utskrapning i uke 13, i begynnelsen av juli. Fikk ny, positiv test nå i november. Får nå oppfølging fra medisinsk genetikk og fostermedisin på Rikshospitalet, heldigvis! I uke 12 får jeg NIPT og tidlig ultralyd.

For meg døde dessverre babyen da alt tydet på alvorlig sykdom på ultralyd. Samtidig så håpet jeg jo på et godt svar på morkakeprøven i det lengste, selv om babyen hadde sykdomstegn var den jo også så stor og fin! Men jeg er utrolig glad for at jeg tok valget om å skåne både meg og baby for senabort, eventuelt mange vonde år med dårlig livskvalitet, etter at jeg fikk endelig svar. Er ikke i tvil om at jeg ville tatt det samme valget igjen, men fy søren så vondt det gjør. Så jeg vil bare sende deg en enormt stor klem!!

Forresten, Mamima. Jeg og kjæresten får i denne graviditeten testet kromosomene våre for å undersøke om vi kan være noe som heter «translokasjonsbærere», dvs. om vi bærer på et gen som gjør at fremtidige fostre også har høy sannsynlighet for kromosomfeil.

Hvis jeg kan tillate meg å gi deg et råd med tanke på fremtiden, dersom fostervannsprøven viser sykdom: Spør om de kan teste om sykdommen har oppstått i fosteret, eller om de kan teste for genetisk bærerskap. Det er ganske tungt å gå i den uvissheten nå i nytt svangerskap, og jeg skulle ønske dette ble testet sist. Ikke sikkert du vil eller at det i det hele tatt er mulig, men… Ja. :Heartred

Synes egentlig ikke noe om å gi råd som folk ikke har bedt om, men det er så sjelden dette her, og ja. Håper det kommer godt med, og at du eventuelt bare kan se forbi det, hvis du kjenner det er for mye. God klem igjen!

Forresten, Mamima. Jeg og kjæresten får i denne graviditeten testet kromosomene våre for å undersøke om vi kan være noe som heter «translokasjonsbærere», dvs. om vi bærer på et gen som gjør at fremtidige fostre også har høy sannsynlighet for kromosomfeil.

Hvis jeg kan tillate meg å gi deg et råd med tanke på fremtiden, dersom fostervannsprøven viser sykdom: Spør om de kan teste om sykdommen har oppstått i fosteret, eller om de kan teste for genetisk bærerskap. Det er ganske tungt å gå i den uvissheten nå i nytt svangerskap, og jeg skulle ønske dette ble testet sist. Ikke sikkert du vil eller at det i det hele tatt er mulig, men… Ja. :Heartred

Synes egentlig ikke noe om å gi råd som folk ikke har bedt om, men det er så sjelden dette her, og ja. Håper det kommer godt med, og at du eventuelt bare kan se forbi det, hvis du kjenner det er for mye. God klem igjen!

Takk for tips! Dette bar faktisk noe legen på riksen snakket om da vi var der sist.
Men så ble det glemt tror jeg da de måtte legge om planene om morkakeprøve etter de fant en død tvilling sammen med den syke babyen.

Vi skal ta fostervannsprøve på mandag, så da kan jeg jo høre igjen.
Vi har 2 friske barn sammen fra før, så aner ikke om vi rett og slett bare hadde "uflaks" denne gangen:(:confused005

Back
Topp