Tror ikke det blir noen baby

Mamima

Glad i forumet
Himmelbarn
Juliknøttene 2022
Junispirene24❤️
Februarhjertene 2025
Var på tul idag. Trodde jeg var 13+3, men ble satt til 12+3. Ble satt frem 4dager rundt uke 8, så det har sikkert ikke så mye å si.
Hjertet slår, å den har 2 hjernehalvdeler å er ellers utvendig anatomisk som den skulle være.

Men.. Jm oppdaget noe hun mente var væske under huden På baby. Hun hentet en kollega som også undersøkte å var enig.

De har henvist meg vidre til Riksen, men ville ikke si noe. Ingenting. De ville ikke spekulere som de sa, selv om jeg at det var bedre de gav meg dårlige nyheter som potensielt var feil, en ingenting.

Nå spinner hodet mitt, å jeg vet ikke hva jeg skal tenke. Googler. Forbereder meg på senabort.
Noen som har noen erfaringer eller tanker rundt dette?

Beklager surrete innlegg. Hodet mitt er litt overalt akkurat nå.

Det er forståelig at dette var en vanskelig beskjed å få, og så utydelig. Fikk du time hos riksen om kort tid slik at du slipper å vente og spekulere i lang tid? Jeg håper det! Jeg har ingen innspill eller erfaring, vil bare sende deg masse støtte og medfølelse. :Heartred

Fort å tenke slik, men er jo ikke sikkert det er noe farlig! :Heartred

Stor klem til deg! Skjønner godt at ventetiden føles uendelig lang. Har du noen å snakke med i mellomtiden? Om det er partner, jordmor, lege eller en god venn er ikke det viktigste. Men så slipper du å bære bekymringen alene :Heartred

Det er forståelig at dette var en vanskelig beskjed å få, og så utydelig. Fikk du time hos riksen om kort tid slik at du slipper å vente og spekulere i lang tid? Jeg håper det! Jeg har ingen innspill eller erfaring, vil bare sende deg masse støtte og medfølelse. :Heartred

Fort å tenke slik, men er jo ikke sikkert det er noe farlig! :Heartred

Jm sendte henvisning med én gang, å mente jeg burde få svar iløpet av en dag eller to. Om jeg ikke hadde hørt noe i slutten av uka skulle jeg ringe henne så hun kunne purre på dem iallefall. Det er skikkelig nervepirrende å ikke vite noe. Jeg aner jo ikke om det var snakk om nakkefold eller et større område heller.

Stor klem til deg! Skjønner godt at ventetiden føles uendelig lang. Har du noen å snakke med i mellomtiden? Om det er partner, jordmor, lege eller en god venn er ikke det viktigste. Men så slipper du å bære bekymringen alene :Heartred

Takk for omtanke:Heartred Jeg har fått luftet tankene mine litt for noen nære. Men der blir lissom aldri nok før jeg får høre hva som foregår fra noen som kan si sikkert:confused:

Takk for omtanke:Heartred Jeg har fått luftet tankene mine litt for noen nære. Men der blir lissom aldri nok før jeg får høre hva som foregår fra noen som kan si sikkert:confused:
Håper du får time fort <3 om ikke har de en organrettet gynekolog på Jessheim som tydeligvis skal være ganske god <3

Håper du får time fort <3 om ikke har de en organrettet gynekolog på Jessheim som tydeligvis skal være ganske god <3

Fikk time på mandag, så må er det bare å vente. Å ikke google så mye. Skulle virkelig ønske jeg visste om det var væske i nakkefolden hun mente, å isåfall hvor tykk den var:(

Fikk time på mandag, så må er det bare å vente. Å ikke google så mye. Skulle virkelig ønske jeg visste om det var væske i nakkefolden hun mente, å isåfall hvor tykk den var:(
Det skjønner jeg godt :/ hold ut fine du ! Forsøk å tenke positive tanker <3 sender deg styrkeklemmer og håper dagene ikke går i sneglefart!!

Så dumt at de ikke kunne si noe.. håper at alt er i orden :Heartred

hvordan gikk det?

Føler skikkelig med deg. Hadde samme opplevelse i juni i år — ble sendt til videre undersøkelser med ultralyd og morkakeundersøkelse på Riksen. Håper de tar godt vare på deg der! Sender mange, varme styrketanker.

hvordan gikk det?

Veldig dårlig..
Baby har en nakkefold på 8mm, å vannansamlingen går helt ned til rompa.

De tenker mest på kromosomfeil og/eller hjertefeil.

Vi skulle ta en morkakeprøve når vi var der, men når han tok ultralyd rett før ingrepet oppdaget de en liten klump de var enige i at har vært en tvilling som hadde gått til grunne tidlig. Så da kunne de ikke ta hverken morkakeprøve eller blodprøve da de ville risikere å vise feil resultat.

Nå må vi vente 2uker på fostervannsprøve isteden, da den kan vise sikkert sa de. Men den kan ikke tas før etter uke 15.

På dette tidspunktet vet vi at den gjenlevende tvillingen er syk, men ikke hvor syk. Mest sannsynlig går dette mot senabort, men jeg får meg ikke til å gjøre det før jeg får bekreftet at den ikke er frisk.

Akkurat nå har jeg skrudd av den biten av hjernen, å prøver å holde hodet over vannet ved å leve så normalt som mulig frem til vi får tatt prøven å vet hva vi har å ta stilling til.

Føler skikkelig med deg. Hadde samme opplevelse i juni i år — ble sendt til videre undersøkelser med ultralyd og morkakeundersøkelse på Riksen. Håper de tar godt vare på deg der! Sender mange, varme styrketanker.

Så trist å høre:sorry:
Ja, de virker veldig flinke å menneskelige der heldigvis:Heartred

Men da ble du gravid ganske fort igjen du da?

Veldig dårlig..

Vi skulle ta en morkakeprøve når vi var der, men når han tok ultralyd rett før ingrepet oppdaget de en liten klump de var enige i at har vært en tvilling som hadde gått til grunne tidlig. Så da kunne de ikke ta hverken morkakeprøve eller blodprøve da de ville risikere å vise feil resultat.

Nå må vi vente 2uker på fostervannsprøve isteden, da den kan vise sikkert sa de. Men den kan ikke tas før etter uke 15.

På dette tidspunktet vet vi at den gjenlevende tvillingen er syk, men ikke hvor syk. Mest sannsynlig går dette mot senabort, men jeg får meg ikke til å gjøre det før jeg får bekreftet at den ikke er frisk.

Akkurat nå har jeg skrudd av den biten av hjernen, å prøver å holde hodet over vannet ved å leve så normalt som mulig frem til vi får tatt prøven å vet hva vi har å ta stilling til.
Stor klem til dere :love022

Veldig dårlig..

Huff, har tenkt så mye på deg/dere. Skjønner at dette er råtøft. Synes det høres veldig fornuftig ut å prøve å holde hodet over vannet og leve normalt til dere vet hva dette faktisk er <3 Mange gode klemmer til deg.

Veldig dårlig..

Takk for at du tok deg tid til å oppdatere oss, her er det mange som har tenkt på deg :Heartred
Og så vanskelig beskjed å få, skjønner det er tøft å stå i akkurat nå, og at du vil vente litt med en definitiv avgjørelse.

Sender deg gode styrkeklemmer :Heartred

Veldig dårlig..

Husk at du har selvsagt lov å kjenne på at dette er tøft, samtidig som jeg gir all ære til deg for at du prøver å tenke at det beste er å leve helt normalt.

Sender mange klemmer og håper på det beste for deg ❤️
Takk for at du tok deg tid til å oppdatere.

Å så trist! Krysser fingre og tær og alt som kan krysses for at det går bra med den lille. Styrkeklem :Heartred

Back
Topp