Tror du at sanger

Håper ikke det, og synger "de gode gamle" sangene så ofte jeg kan :)

Håper ikke det. Vi gjør i hvertfall vårt for at det ikke skal blir det. Har en Alf prøysen vise bok som var nesten umulig å få tak og CD er men andre gamle barnesanger. Hu har to onkler som er ganske musikalske og de ordner med sånne tid i gaver osv.

Håper ikke det, men når jeg hører og ser hva de synger i barnehagen og på skolen, så er det knapt igjen en sang jeg har hørt.

Ikke her i huset i allefall. Har sunget teddybjørnens vise og blåbærturen til lillemor siden hin ble født. :D

Jobber på Prøysen Huset, håper ikke det blir borte!! Driver å kjøper inn bøker og cd'er med viser og sanger så unga skal få høre :)

Håper ikke det,men jeg skal ihvertfall passe på at det ikke forsvinner hjemme hos oss ;)

Skal iallfall gjøre mitt beste for at jenta vår skal sette pris på sangene/bøkene :) Har de fleste bøkene av anna cath. vestly og astrid lindgren liggende hjemme hos min mor, de skal høytleses flittig når hun blir gammel nok! Og alf prøysen-sanger nynner jeg på stadig vekk, de får hun inn med morsmelka ;)

Signerer denne :) har massevis av de gode gamle bøkene hos min mor. De skal hentes hit og leses mye i etterhvert :) synger allerede mye for vesla. Og de sangene jeg er vokst opp med, sitter i ;) så de synges det flittig av :p

Det håper jeg ikke. Vi bruker sangene her hjemme :)
Har planer om å lese fra bøkene også.

Håper ikke det, men det er jo opp til oss. Mine barn får ihvertfall høre mye Prøysen, lindgren og Vestly
. I fjor feiret de Prøysen i bhg :-) skulle han fyllt 100 tro?

Men nå er det jo så mye rart, mange mener at bl.a Emil er skadelig for barn så. Glad mini går i en litt gammeldags bhg

Tror ikke det forsvinner med neste generasjon, nei. De lærer mye om dem på barneskolen og i barnehagen, og her er datteren svært opptatt av f.eks Pippi og Emil, mens sønnen er veldig glad i Alf Prøysens sanger :) Knerten hadde jo et veldig oppbluss i 2009/2010, så tror ikke den går i glemmeboka akkurat! Favorittlydboka til de eldste her er Ole Aleksander Fillibom, Mormor og de åtte ungene og Knerten :)
Jeg tror det skal mye til før disse som har hatt så stor betydning for barnebokkulturen oppigjennom årene forsvinner. Det er jo opp til oss foreldre å videreføre, men sånn er det jo med alt ;) Glemmer vi å lære barna å lage mat selv, vil jo halvfabrikat bli den nye hjemmelagde også :p

Hører nesten daglig på sånne gamle sanger fra prøysen. og ser på pippi, emil osv. Så her i hus blir det nok ikke borte :)

Back
Topp