Tror du at sanger

Boblefrua

Forumet er livet
av Prøysen og fortellinger av bla Anne Kath. Vestly og Astrid Lindgren blir borte ved neste generasjon?

Håper virkelig ike det... Men det er vel egentlig opp til oss foreldre det..

Det håper jeg virkelig ikke

Noen er vel allerede på vei ut, men andre tror jeg blir værende når de først har overlevd et par generasjoner.
(Har mindre tro på alle de hurtiglaga og dubba tv-seriene fra de siste tiårene.)

Vi bruker hvertfall samtlige av de som blir nevnt, men ser jo også at enkelte ting forsvinner.

Jeg håper ikke det, vi bruker flere sanger av dem i bhg :-)

Håper ikke det i allefall… Er jo så mange fine, koslige sanger :)

Det er opp til oss foreldre og barnehage (nevner begge for er der barna er mest når de er våkne som regel)
Viktig å videreføre disse sangene og også fortellinger til våre barn :-)

Sist barnehageår hadde vi fokus på Alf Prøysen, og året før der var det Torbjørn Egner som var i fokus ;-)
Husker vi hadde det på skolen. Hver store fikk hvert sitt år. Det er gode minner det:)

Det håper jeg ikke! Har Alf Prøysen sangboken som jeg ofte synger sanger fra. Er så mange koselige sanger:)

Håper virkelig ikke ! Selvom det begynner å bli ganmelt, er det fremdeles like morsomt å se/synge :)

Det er vel gjerne opp til foreldre og bhg.

Hvis man synger dem så husker barna dem og viderefører dem :)

Skal iallfall gjøre mitt beste for at jenta vår skal sette pris på sangene/bøkene :) Har de fleste bøkene av anna cath. vestly og astrid lindgren liggende hjemme hos min mor, de skal høytleses flittig når hun blir gammel nok! Og alf prøysen-sanger nynner jeg på stadig vekk, de får hun inn med morsmelka ;)

Jeg vet ikke. Jeg prøver hvertfall å høre på både sanger av den typen og har mange bøker av feks Anne cath., Egner osv.
Håper de får leve videre :)

Back
Topp