Tror du at du kommer til å få færre barn enn din mor og mormor?

• Trådstarter Trådstarter Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.
  • Opprettet Opprettet
D

Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.

Guest
Norske kvinners fruktbarhet er på vei ned, for tredje år på rad. Nå får hver kvinne i snitt 1,85 barn. Både Island og Sverige er mer produktive enn oss. Les mer her!

Har du fått færre barn enn din mor og mormor?

ender vel på like mange som min mor da vi var 2 søsken og jeg nå venter min andre og mest sannsynlig siste. men helt klart færre enn min mormor som hadde syv :-) (må bare legge til at av de syv var det 3 tvillingpar så hun fikk 7 barn på 6 år hehe)

Niks.. mamma har 5 og mormor fikk 4, og jeg gir meg på 3 (når mini i magen er komt :) )

Tviler på at jeg får like mange som mormor, da hu har fire.. Men jeg har jo snart like mange som min mor, da hun har to og jeg venter nr to :) KAN jo hende jeg slår henne en gang i tiden med en nr tre.... :P Kanskje....

Har som mål å få et barn mer enn min mor, hun fikk to og jeg ønsker meg tre.
Min mormor fikk 5 barn, henne har jeg ikke tenkt å prøve å slå :P Farmor fikk 2 ;)

jeg har som enebarn allerede slått mamma ned i støvlene
for jeg venter jo nr 3 nå.
Svigermor har 4 barn... om vi slår henne gjenstår å se.
gidder ikke avgjøre, ei heller vurdere, om vi skal ha fler enn 3 før svangerskapet, fødselen og barsel/småbarns tid er unna.
vi har ingen spessielle mål, annet enn å forhåpentligvis ta en omgangen(som vi har klart hittil)
men både gubben og jeg er spådd 5... om det blir sant får tida vise :P

Min mormor har to barn, og mamma har bare meg :) så jeg har slått de begge, da jeg venter nr 3 :P

Siden dette blir min første så tror jeg det svaret får komme etter fødsel ;) Hvis det er så fælt som det høres ut så mulig jeg holder statistikken nede, selvom det med tiden ville vært kjekt med en søster/bror:) Min mor har 2. Jeg ønsker 3, men de kommer jo ikke med storken har jeg forstått;)

forresten; vet jeg at jeg ikke kommer til å slå bestemor(mormor) hun fikk 11barn og alle lever fortsatt.
Farmora mi fikk 2 så slår ho om jeg alt går bra denna gangen
Gubbens mormor har 3, så står likt med ho om alt går bra med min nr 3.
gubbens farmor har 3 barn... eller var det 4... blei plutselig usikker nå.

Mormor fikk 6, farmor fikk 2, mamma fikk 3.

Jeg venter min 3. og har slått farmor, i alle fall. Jeg har lyst på flere, men må få mannen med på det da :P Så kanskje jeg slår mamma, men neppe mormor.. :)

Mormor og mamma har tre. Tipper jeg får to eller tre :-)

Svigermor har fire, det synes jeg blir for mange. Farmor har åtte, og det er i alle fall for mange - haha! :-P

Mormor fikk 8, mamma fikk 4,jeg venter nr 2 og har ett håp om nr 3. Gubben er ikke helt enig der :-(

Mamma har tre, mormor har 3 og farmor har 5. Kunne tenkt meg 3 selv, men tiden får vise :)

Mormor fikk 5 barn - 4 av dem ble voksene, mamma har 5 barn (pappa hadde 2 fra før) så vi er faktisk 7 stk!!!!! ;)
Men jeg lurer på om dette blir min første og siste svangerskap :p Vil gjerne adoptere en, så 2 er perfekt :)

Mormor fikk 5 barn - 4 av dem ble voksene, mamma har 5 barn (pappa hadde 2 fra før) så vi er faktisk 7 stk!!!!! ;)
Men jeg lurer på om dette blir min første og siste svangerskap :p Vil gjerne adoptere en, så 2 er perfekt :)

Husker at som unge studiner satt jeg og ei venninne på kjøkkenet og snakket om at barn, nei det ville vi ikke ha. Kanskje adoptere noen, for verden var jo så full av foreldreløse barn.
Nå venter jeg mitt første, men venninna mi har 3 (og hun fikk barn bare året etter samtalen vår...)
Mor fikk 2 og mormor 3 (+ en som ikke overlevde). Tror ikke jeg slår noen av dem, tangerer muligens mor med tid og stunder. Kanskje.

:)

Husker at som unge studiner satt jeg og ei venninne på kjøkkenet og snakket om at barn, nei det ville vi ikke ha. Kanskje adoptere noen, for verden var jo så full av foreldreløse barn.
Nå venter jeg mitt første, men venninna mi har 3 (og hun fikk barn bare året etter samtalen vår...)
Mor fikk 2 og mormor 3 (+ en som ikke overlevde). Tror ikke jeg slår noen av dem, tangerer muligens mor med tid og stunder. Kanskje.

:)

Ja, er mange foreldreløse som trenger ett hjem med kjærlighet :) jeg har alltid villet det, mannen min er ikke like iverig, han vil at alle skal være hans ;) men så langt trives jeg ikke veldig med å være gravid desverre :( så kunne veldig tenke meg å adoptere en :)

Ja, er mange foreldreløse som trenger ett hjem med kjærlighet :) jeg har alltid villet det, mannen min er ikke like iverig, han vil at alle skal være hans ;) men så langt trives jeg ikke veldig med å være gravid desverre :( så kunne veldig tenke meg å adoptere en :)

Ånei! Så trist å høre at du ikke trives med å være gravid :(
Hvilken uke er du i nå? -har du mange plager?
Ønsker deg et fint svangerskap fremover ihvertfall :hug013

Både mormor og mamma har bare ett barn, så med dette første og den andre vi også skal ha, så slår jeg begge.

Både mor, mormor og svigermor fikk 3 :) Jeg venter nr 2, og det blir IKKE fler ;)

Back
Topp