Tror du at du kommer til å få færre barn enn din mor og mormor?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
Norske kvinners fruktbarhet er på vei ned, for tredje år på rad. Nå får hver kvinne i snitt 1,85 barn. Både Island og Sverige er mer produktive enn oss. Les mer her!

Har du fått færre barn enn din mor og mormor?

Min mor hadde fått tre barn da hun var 25, så sånn sett ligger jeg litt bak. 27år og venter mi første. Men tror kanskje det holder med to barn for min del. Min mormor har også fått tre barn.

Vet jeg kommer til å få færre enn de :) Mormor har 6stk og moren min har 5. Jeg skal bare ha den lille som ventes i august :D

Hehe! Jeg har snart dobbelt så mange som min mor ;) så ja, jeg "får" flere enn henne :)
Og snart en mer enn min mormor :)
(Jeg venter barn nr 4)

Mamma fikk 2 stk og mormor 5 stk. Jeg venter til nå nr 3:). Blir flere en mamma men tviler på det blir flere en mormog!:)

Min mormor fikk 5barn, min mor 4barn og jeg venter mitt 3.barn og stopper der :-) Så jeg får færre enn dem, men stopper på 3 som min farmor:laughing002

mormor fikk 5 barn og mamma fikk 3 barn. Vi har 1 barn fra før og får nr 2 nå. Tror ikke vi skal ha noen flere...

Min mormor fikk fire og min mor fikk tre. Selv venter jeg min andre nå, og tror vi kommer til å stoppe på to eller tre her :)

min mormor fikk 8, min mor fikk 3.. kanskje jeg får 3, men mest sannsynlig bare 2..

Min mormor fikk tre, min mor 2 og jeg venter 2. og siste nå :) jeg er dog mer fruktbar enn min mor som slet veldig med å bli gravid. Hun fikk meg når hun var 28 og min søster når hun var 38. Jeg er 28 snart.

både min mor og mormor fikk 3 barn. Min mor hadde fått to stk allerede da hun var 22 år og jeg rekker forhåpentligvis mitt første rett før jeg fyller 28. Ønsker oss 2-3 barn om alt klaffer:)

Mamma fikk bare 1. Og jg skal ha nr 4 nå :) Så her går vi motsatt vei ;)

Min mormor har 2 barn, og min mor har bare meg. Selv venter jeg nr.2, så jeg får i alle fall ikke ferre barn:)

Mormor har tre barn, mens mamma har to barn. Jeg skal ikke ha fler etter min andre (denne), så endringen blir -1 på 50 år ;)

Mormor fikk 3 og mamma 2. Jeg venter min 2 nå, men ønsker meg 3 ;)

Mormor fikk 6 barn og min mor 3, selv venter jeg min tredje og kommer til å stoppe etter denne så ingen nedgang på siste generasjon, men en halvering fra generasjonen før ;)

Ellers startet min mor lenge før meg og fikk sitt andre barn da hun var 21 og avsluttet noen år eldre enn meg med å få meg som 41 åring, selv fikk jeg første da jeg var 29 år og får lille i magen når jeg enda er 33.

Bestemor fikk fem, fire fikk vokse opp. Mamma fikk to, og jeg er nå på vei med nr to. Kanskje jeg slår muttern, men ikke bestemor ;)

Back
Topp