Tror dere jeg klarer det?!

Machken

Betatt av forumet
Ble forlovet 10.10.10 [;)] Og pga. dåp, og jul og mange andre dårlige unnskyldninger, så har vi ikke fått startet på planlegging før nå. Har så klart mange tanker klare, men ingen ting er KLART-klart.

Vi har veldig lyst til å gifte oss i juni, i ÅR! Det er jo søren meg ikke lenge til! [:o]
Har jeg sjans til å rekke detta?! [8|]
Vi er begge veldig spontane, og liker ikke å drøye og styre med ting i laaaang tid, så det er jo egentlig ganske oss... Men er det mulig, sånn praktisk sett?
Kjenner jo jeg blir litt overvelda av alt som skal ordnes [8D] Spesielt når jeg så en inne på generellt som var stressa over å ikke ha kjøpt kjole ennå, var tross alt bare 6 mnd. til bryluppet[8D] Looovende for min del, tenkte jeg..[X(]

Forloveden min har pappaperm i juni, og jeg har ikke en jobb jeg må ut i, så vi slipper begge å tenke på jobb hvis vi tar det juni, pluss at vi vil ha festen ute, og sjansen er i det minste LITT større for å få fint vær da, enn seinere på året [8D]

Vi har faktisk både hage og stort partytelt klart, har ei tante som gifta seg i -09, så mye pynte ting å få lånt der, og svigermor har sagt hun skal stå for all drikke da, så noooe har vi jo klart [:D] (tenker positivt, enn så lenge![;)])

Ønsk meg lykke til! [:D] hehe

Tja, mye kommer faktisk an på hvor i landet man bor og hvilke planer man egentlig har for den store dagen. Vi gifter oss i juni 2011, og i juni 2010 booket vi de store tingene. Vi måtte velge kirke nummer 5 (!!) på "ønskelisten" vår fordi de andre var fulle, vi fikk ikke fotografen vi ønsket for de var allerede booket, lokalet vårt klarte vi akkurat å ta imellom mange fulle datoer på den tiden, og live-musikken vi ønsker er det ikke 100% sikkert at vi får fordi de har så mange andre jobber. Dette er midt i en storby da, så litt utover på mindre plasser er det kanskje annerledes. Jeg var i brudesalong og prøvde kjoler i september, og fikk beskjed om at jeg måtte bestemme meg for kjole innen et par uker, for de fleste kjolene jeg hadde hatt på meg var det 5-6 mnd leveringstid på. Igjen, der vil det jo variere fra kjole til kjole, MEN sinnsykt kjipt å finne drømmekjolen og få beskjed om at man ikke rekker å få den i tide. [:)]

Lykke til [:D]

Oi, såpass! Tenkte jeg skulle få tatt en ringerunde i morgen [:)] Heldigvis er ikke Askim en storby[8D] *krysser fingrene for at kirka er ledig*
Har en fotograf i familien som jeg regner med stiller opp, samme med resten av familien vår, om det er ting de kan hjelpe til med [:)] Også vil vi gjerne ha et lite, intimt, uhøytidelig, morsomt og koselig brylupp, så det gjør det vel litt mer overkommelig, det også![:)]

Takk for svar, og lykke til med deres store dag! [:D] Du får kose deg med resten av planleggingen [;)]

ja det tror jeg du klarer[:D]

vi gifter oss i juni og det eneste vi har klart er bryllupskjolen og lokalet. alt annet er ikke tatt tak i.

Så sant du får kirken den dagen dere ønsker så går nok det kjempebra[:D]

Så bra folk har trua![:D] Satser på at det blir hva man gjør det til [;)]
Fikk beskjed i dag om at vi fikk kirke i juni, og presten vi ville ha(samme som døpte frøkna vår i okt.), så nå er det bare å stå på å få unna "kose" ting, som kjole osv [:D] uææ, nå ble det plutselig mer virkelig! [8D]
Vi skal gifte oss!! Snart! [:D]

ORIGINAL: frøken plaske

Jess, og så kjolen kan det være greit å få ordna snarest mulig [:)]
..om ikke du bestiller fra JKdress da, der regner man 4ukers produksjonstid mener jeg å ha hørt [:)]

1/2 år skal gå bra ja- vertfall med spontane og positive folk[:)]
finn dato for kirke og lokale og bestill/kjøp kjole- eventuelt flere antrekk til brudefølge ditt. Så ordner resten seg.
Lykke til & meddel oss gjerne underveis. Kjekt å se work in progress[:)]

Takk takk takk! [:D] Datoen er satt! 18. juni gifter vi oss! [:D]
Nå har mine foreldre sagt at de vil stå for mat, noe jeg absolutt ikke hadde forventa, ettersom jeg vet økonomien er sånn "akkurat passe". Så det er jeg meeeget takknemlig for [:D] I tillegg bruker vi hagen dems[:)] (vår er så skrå at maten ville ha sklidd av tallerkenen[:'(]) *krysser fingre og tær for varmt vær* STORT partytelt er uansett klart.
Forlover er informert, og papirer fylt ut (uten dato foreløpig da, er vel bare gyldig 4 mnd[8D])
Har akkurat sendt avgårde en mail til en brudesalong om prøvetime, og har brukt myyye tid på å se/sikle på kjoler på nettet [;)]

Fikk beskjed av en av mine få goode venninner, at fordi sønnen blir 1 år, den 17. så kommer de ikke, med mindre vi bytter dato.... Så det er jo litt nedtur.. Men! Ikke nok til å sette seg ned å grine over, så da går vel også dét bra[;)]

Tenker litt på farge da.. Siden det er sommer, og vi skal være ute, så vil jeg gjerne ha masse blomster i alle mulige forskjellige "sommer-farger", og det er ikke så lett å overføre på en evt. invitasjon, silkebånd til brudepike kjole osv, UTEN at det blir slitsomt og glorete[8D] Tenker å heller plukke ut en av fargene, og bruke den..
Kanskje noen har en annen lur løsning på det? Evt. hvilken farge tenker dere på som en fin sommer-farge? (Jeg er en av de som ikke kler gult, så helst ikke det [8D])

Hvordan går det med dere andre som planlegger? Føler dere at dere er i rute? [:)]

så synd de ikke kan komme pga 1årsdag! må ærlig innrømme at i mine øyne skurrer det, for ettåringen lider ingen nød av å feire dagen sin en annen dag (og han har jo bursdag dagen før så)[:)]

ORIGINAL: Machken

Takk takk takk! [:D] Datoen er satt! 18. juni gifter vi oss! [:D]
Nå har mine foreldre sagt at de vil stå for mat, noe jeg absolutt ikke hadde forventa, ettersom jeg vet økonomien er sånn "akkurat passe". Så det er jeg meeeget takknemlig for [:D] I tillegg bruker vi hagen dems[:)] (vår er så skrå at maten ville ha sklidd av tallerkenen[:'(]) *krysser fingre og tær for varmt vær* STORT partytelt er uansett klart.
Forlover er informert, og papirer fylt ut (uten dato foreløpig da, er vel bare gyldig 4 mnd[8D])
Har akkurat sendt avgårde en mail til en brudesalong om prøvetime, og har brukt myyye tid på å se/sikle på kjoler på nettet [;)]

Fikk beskjed av en av mine få goode venninner, at fordi sønnen blir 1 år, den 17. så kommer de ikke, med mindre vi bytter dato.... Så det er jo litt nedtur.. Men! Ikke nok til å sette seg ned å grine over, så da går vel også dét bra[;)]

Tenker litt på farge da.. Siden det er sommer, og vi skal være ute, så vil jeg gjerne ha masse blomster i alle mulige forskjellige "sommer-farger", og det er ikke så lett å overføre på en evt. invitasjon, silkebånd til brudepike kjole osv, UTEN at det blir slitsomt og glorete[8D] Tenker å heller plukke ut en av fargene, og bruke den..
Kanskje noen har en annen lur løsning på det? Evt. hvilken farge tenker dere på som en fin sommer-farge? (Jeg er en av de som ikke kler gult, så helst ikke det [8D])

Hvordan går det med dere andre som planlegger? Føler dere at dere er i rute? [:)]

[:-]
LILLA!!! hadde vi gifta oss på sommeren istedenfor i september hadde jeg brukt lilla[:D] en litt lys, blålilla

Dumt at de dropper brylluper deres bare pga ettårsdag da...sært[:-]

Ja, det er "litt" sært.. Men jeg er ikke veldig overraska, dessverre..
Lys lilla er fint! [:D]

ORIGINAL: Machken

Ja, det er "litt" sært.. Men jeg er ikke veldig overraska, dessverre.. Vi har fulgt hverandre gjennom prøving, og sv.skap. Og den første reaksjonen hennes når hun ble satt tilbake 2 uker på UL, og da hadde termin 5 uker etter meg, i stedet for 3, var: Ikke faen om hun skulle gå svær og sliten i FEM uker mens hun så på meg kose meg med babyen på utsiden! [8|]
Så ble det til at sønnen hennes kom 10 uker før tida, så da slapp hun jo det. [8D] Men i stedet har det blitt til en konkurranse om vekt, lengde og utvilking.. [&:] Hvis jeg fortalte at hun hadde gått masse på kort tid, fikk jeg kaldt tilbake at han hadde gått opp mer på kortere tid, eller så blir det oversett. Men når hun sier det samme da skryter jeg han opp i skyene, og sier at det er bra at alt har gått så bra, han har jo snart tatt igjen min osv. Enkelt fortalt føler man at uansett hvor mye man gir, så får man mindre enn halvparten tilbake..
Oi, ble langt og klagete i en ellers positiv tråd [8D] Hun irriterer meg nok mer enn jeg vil innse.....

Lys lilla er fint! [:D]

huff, kjedelig med sånne altså[:'(] meeeen.... Hennes tap[:D] Og nå har du jo masse gøy å tenke på om dagen også! Er jo så moro å planlegge[:D][:D][:D]

gratulerer med dato og med superstart på planleggingen !!
lilla er en av mine to sommerfavoritter også !!!!!!!
:D

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

vi gifter oss i juni og det eneste vi har klart er bryllupskjolen og lokalet. alt annet er ikke tatt tak i.

Wow.. At du tør.. Vi giftet oss i oktober og halvannet år før bryllupet måtte vi flytte datoen vår tre uker for at den kirken og lokalet vi ville ha skulle klaffe. Det var på håret vi fikk fotografen vi ville ha, og frisørtime var også med nød og neppe.. Jeg bor ikke i en stor by..

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

Wow.. At du tør.. Vi giftet oss i oktober og halvannet år før bryllupet måtte vi flytte datoen vår tre uker for at den kirken og lokalet vi ville ha skulle klaffe. Det var på håret vi fikk fotografen vi ville ha, og frisørtime var også med nød og neppe.. [&:] Jeg bor ikke i en stor by..

fotgraf har vi skaffet. fikk ikke den vi VILLE ha, men har endt opp med en billig og FLINK (ser det ut til) hobbyfotograf som er i nærheten av å kalles profesjonell[8D]

frisør.. pøsj.. har vært innom og snakket med en frisør, de skulle ringe meg på nyåret[8D]

vært på brudeshow i dag og da ordnet jeg brudebuketten[:D]

og neste show er om to uker, så da håper jeg å ordne musikk! 

Klarer vi det, så klarer dere det.
Jeg og mannen ble sammen mars, ble fort gravid, å vi bestemte oss for å gifte oss slutten av april og giftet oss august. Gikk kjempefint. Vi fikk rabatt på stort sett alt, å alt ordnet seg fint[:)]

ORIGINAL: frøken plaske

Hadde ikke noe bedre tid vi egentlig. Gikk supert[:D]
Sniker litt jeg forresten[8D]

Vil anbefale deg å booke fotograf - som for meg var èn av de viktigste tingene å ha på plass [:)] Dumt å få halvgode bilder.

Back
Topp