Tromsø

AB

Forumet er livet
Jeg reiser til Tromsø tidlig fredag. Skal i utdrikkningslag til ei venninne på lørdagen. Hun vet ikke at jeg kommer så det blir stas :) ... Men jeg har jo hele fredagen i Tromsø. Tenker å holde meg i sentrum, men er det noe som er spennende å finne på der ? Noen fine kaféer ?
Å er det noen som vet om en plass med obevaringsbokser ? litt kjipt å drasse rundt på masse bagasje... :)

Interessert i treff? Nemi er jo også her nå. =)

Tromsø har masse å by på. Flest serveringssteder i forhold til innbyggertall i Norge. Bra shoppingmuligheter. Vil du på museer, så ligger Polaria ikke langt unna, og det er to kunstmuseumer i sentrum. Vi har naturhistorisk/historisk museum også, men det ligger en liten busstur ut av sentrum. Fjellheisen er absolutt verdt en titt og Ishavskatedralen hvis du vil gjøre typiske "turistting". ;)

ja, tenkte på fjellheisen :) Kan jeg komme tilbake til evt treff ? hadde vært kos :) Må bare sjekke med ei anna som skal oppover når ho kommer og om hun har lagt noen planer for oss. Hvis ikke er jeg kjempeklar :-)

Okidoki. =) Håper finværet kommer tilbake snart, da. :P

I sentrum e det masse kafe'a ja. Vil anbefale deg å gå igjennom gågata. Rett ovenfor domkirken ligger det en liten kafe som heter Knoll og tott. Der har de noen fantastiske bagetter. Ellers burde du prøve Yonas. Berømt deilig pizza som må smakes en gang.

Ellers er det flust med butikker og kafeer overalt i sentrum. Du har jo den meget påkostede kino vår også midt i sentrum. :)

Det er oppbevaringsbokser på Nerstranda (steen og strøm) vet jeg.

I sentrum e det masse kafe'a ja. Vil anbefale deg å gå igjennom gågata. Rett ovenfor domkirken ligger det en liten kafe som heter Knoll og tott. Der har de noen fantastiske bagetter. Ellers burde du prøve Yonas. Berømt deilig pizza som må smakes en gang.

Ellers er det flust med butikker og kafeer overalt i sentrum. Du har jo den meget påkostede kino vår også midt i sentrum. :)

*Nothernstar* skrev:

Yonas er ikke akkurat stedet jeg ville anbefalt, selv om det er unikt for Tromsø. :P

Hehe.. Vi var på Yonas i fjor, og ikke akkurat noe idyllisk sted...
Heller ikke så greit å måtte drasse med barnevogn nedi kjelleren.. 

Men vi spiste kje et eller annet sted, knallgodt! 

Sicily skrev:

*Nothernstar* skrev:

Yonas er ikke akkurat stedet jeg ville anbefalt, selv om det er unikt for Tromsø. :P

Det er jo akkurat det. Kjedekafeer er jo så kjedelige.
Sånn sett hadde vel Aune Gården vært bedre å anbefale.Den er jo også ganske unik og med god mat.
Men nå er jeg en sucker for Tacopizza'en jeg da :p Hehe.

November lykke skrev:

De har flyttet ut av kjelleren til et nyoppusset havnehus. Så lokalene er mye penere og mer praktiske nå, men likevel. Er så mange andre, bedre steder i restaurantbyen Tromsø. =)

November lykke skrev:

Det er flyttet i nye lokaler nå.

Back
Topp