Trommler dere babyklær?

*Håpefull*

Glad i forumet
Vi kjøpte jo egentlig tørketrommel nettopp for å bare kunne hive klærne inni der da det går en del babyklær i tillegg til våre egne..Men føler de kryper en del, særlig H&M og Newbie-klær...Litt dumt at når man først har tørketrommel så kan den ikke brukes:shy: har jaffall blitt litt mer forsiktig med hva jeg hiver inni der...
Hva gjør dere? Henger opp alt eller bruker dere tørketrommel?

Bruker ikke tørketrommel på babyklær eller våres klær. Klærne slites så veldig i tørketrommel. Babyklærne er uansett så små at de tørker på få timer på tørkestativet. Bruker trommelen på håndklær og kosedyrene til barna. Stive håndklær er det verste som finnes, og kosedyrene må bli gjennomtørre så de ikke mugner.
Innimellom går sengetøy i trommelen også, hvis vi må få det tørt fort.

Har brukt det til nå pga vi mangler plass til å tørke klær, samt har det så himla upraktisk med hvor vaskemaskin står. Også greit å få tromla av litt hundehår.

Men planen er å kutte kraftig ned på trommelbruken når vi får mulighet til å tørke ute, nytt praktisk vaskerom etc. For det er ikke bare babyklærne som krymper, fant t-skjorter som passa mannen i lengde. En runde i trommel så var de også for korte. :p

kjøpte tørketrommel sist høst, omtrent på impuls etter en runde med å henge opp truser og sokker.
Bruker den i all hovedsak til undertøy, sengetøy, håndklær og kluter. Er også veldig greit når dyner og puter må vaskes, f.eks ved oppkast. Vanlige klær havner kun i trommelen når det haster med å få de tørre.

Her går alt av klær i trommelen unntatt pentøy, jeans, undertøy og ull. Hadde ikke tørketrommel før vi fikk barn så var spent på slitasje o.l, men synes verken klærne blir mer slitt etter kryper noe særlig. Kryper litt etter første vask, men det skjer i vaskemaskinen og ikke i tørketrommelen.

Brukte trommel fint lite, som regel bare til håndklær. Synes klær blir så rare i passformen når de tromles, og krøllete. Er vel tre år siden trommelen vår røk, de eneste gangene jeg savner den er når vi har hatt oppkastrunder, og dyner/puter har måttet til vask.

Vi kjøpte jo egentlig tørketrommel nettopp for å bare kunne hive klærne inni der da det går en del babyklær i tillegg til våre egne..Men føler de kryper en del, særlig H&M og Newbie-klær...Litt dumt at når man først har tørketrommel så kan den ikke brukes:shy: har jaffall blitt litt mer forsiktig med hva jeg hiver inni der...
Jeg hiver nesten alt i trommelen

kjøpte tørketrommel sist høst, omtrent på impuls etter en runde med å henge opp truser og sokker.
Bruker den i all hovedsak til undertøy, sengetøy, håndklær og kluter. Er også veldig greit når dyner og puter må vaskes, f.eks ved oppkast. Vanlige klær havner kun i trommelen når det haster med å få de tørre.
Det er det vi også bruker tørketrommel til :D

Hos meg går alt som vaskes på 60grader i trommelen, så det blir hovedsakelig undertøy, håndklær og sengetøy. Vanlige klær henges til tørk.

Vi har tørketrommel med varmepumpe teknologi og tørkerommlet absolutt alt! Også ull på eget ullprogram:-) aldri opplevd noe krympe noe særlig:-)

Synes både h&m og newbie krymper litt i vask, vasket newbie på 60° som det sto på vaskelappen, og da krympet det veldig, krympet litt mindre når jeg vasket på 40°, men tør ikke tromle :wideyed:

Nei syns vanlige klær mister fasongen og blir fortere slitt i trommel, så det gjør jeg ikke. Men det kan jo være at det fins mer skånsomme tromler enn de jeg har vært borti. Her henges alt opp av vanlige klær. Tromler håndklær, stretchlaken og bomullsundertøy. Hvis det er krise med tørkeplass hender det jeg tromler ting i 5 min for å få det helt tørt før jeg legger det i skapet...

Her går alt av klær i trommelen unntatt pentøy, jeans, undertøy og ull. Hadde ikke tørketrommel før vi fikk barn så var spent på slitasje o.l, men synes verken klærne blir mer slitt etter kryper noe særlig. Kryper litt etter første vask, men det skjer i vaskemaskinen og ikke i tørketrommelen.

Hm, gjelder det H&M og Newbie også? Så du opplever ikke at det krymper noe særlig etter den første vaskinga? Kanskje jeg skal prøve med et plagg å teste her og, skader ikke å prøve jaffall:laughing002 kanskje det er vaskinga som krymper primært og ikke trommlinga her og...dette må jeg teste ut :)

Synes både h&m og newbie krymper litt i vask, vasket newbie på 60° som det sto på vaskelappen, og da krympet det veldig, krympet litt mindre når jeg vasket på 40°, men tør ikke tromle :wideyed:

Ja, Newbie føler jeg krymper masse, der er jeg ekstra påpasselig..den ene buksa med bæsj på tålte dog 60° utrolig nok, men vanligvis syns jeg de tåler lite..

Tromler kun håndklær, kluter, sengetøy og duker

Og undertøy!

Brukes kun på sengetøy, håndkler og undertøy. Ikke vårt eller lilles tøy.

Back
Topp