Tromøya

Bakemester Harepus

★Juni12`s jentemamma★Februar2014`s Miss Opptatt★
VIP
Noen som bor i nærheten?

Skal på ferie dit snart, å hadde vært hyggelig å møttes mens gubben er på fisketur ;)

<3 venter på deg 25.02.2014 <3

Vi har nettopp vært der ;)
Utrolig flott sted :)

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥
Mange tur muligheter? Funker det med trilla eller burde vi ha med vogna?

Hvordan kommer vi oss dit :P

♥ Prinsessa kom 03.06.2012 ♥
♥ venter på deg 25.02.2014 /01.03.2014 ♥

Ååå der er det fint :) leide en hytte der når jeg var rundt 9 år.

Når er det du skal dit? Bor ikke så langt unna men skal på ferie selv nå. Vet ikke hvor på Tromøya dere skal bo men dere kommer dit med bil hvis det er det du tenker på ;) Det er fint mulig å gå med trille f.eks på Hove hvor de har fine turstier. Send pm hvis du lurer på noe :)

Vær OBS på flått der!!! En av de verste flåttplassene:( ...dessverre med mye smittebærende flått. Det betyr at når en har vært utenfor asfalt, bør en bruke flåttmkddel der det er åpen hud og ta grundig flåttsjekk å alle mann fra topp til tå morgen og kveld. Klærne bør vaskes på 60 grader.

Vær OBS på flått der!!! En av de verste flåttplassene:( ...dessverre med mye smittebærende flått. Det betyr at når en har vært utenfor asfalt, bør en bruke flåttmkddel der det er åpen hud og ta grundig flåttsjekk å alle mann fra topp til tå morgen og kveld. Klærne bør vaskes på 60 grader.
Kjøpt flåttmiddel alt! Hehe. Er det ikke kun kratt å gress man må passe seg for?

Kjøpt flåttmiddel alt! Hehe. Er det ikke kun kratt å gress man må passe seg for?

njaa, ville nå sjekket ekstra morgen og kveld uansett. Rett og slett fordi der er så mye smittebærende flått på der. Er vel en av de verste plassene i Norge:( ha med en god pinsett til å fjerne evt flått med. Fjernes de innen 24 timer er en oftest trygg ;) jeg er veldig plaget med at flåtten liker meg, dessverre. Mn nekter å la flåtten styre livet mitt! Jeg plukker ikke blåbær i shorts, men bortsett fra det, er jeg rett og slett ekstra obs på å sjekke kroppen morgen og kveld. Kveld for å sjekke de som har bitt seg på ila dagen, morgen for å ta de som har klart å gjemme seg, og ikke ble oppdaget kvelden før. Tror faktisk jeg ar funnet flere om morgenen enn kvelden.

njaa, ville nå sjekket ekstra morgen og kveld uansett. Rett og slett fordi der er så mye smittebærende flått på der. Er vel en av de verste plassene i Norge:( ha med en god pinsett til å fjerne evt flått med. Fjernes de innen 24 timer er en oftest trygg ;) jeg er veldig plaget med at flåtten liker meg, dessverre. Mn nekter å la flåtten styre livet mitt! Jeg plukker ikke blåbær i shorts, men bortsett fra det, er jeg rett og slett ekstra obs på å sjekke kroppen morgen og kveld. Kveld for å sjekke de som har bitt seg på ila dagen, morgen for å ta de som har klart å gjemme seg, og ikke ble oppdaget kvelden før. Tror faktisk jeg ar funnet flere om morgenen enn kvelden.
Takk for fine tips :-) lurt å sjekke vogna til minstemann å?

Absolutt

Absolutt!! Og myggnett er lurt å ha;) bruk helsetepper istedet for ull...da kan du kokvaske de etterpå;) flåtten tåler ikke å bli vasket på 60 grader;)
Har myggnett. Får ha det på hele tiden :-)

Back
Topp