Trodde ikke det

Linda31

Forumet er livet
om min venninne [&:] Snakte med en vennionne på tlf nå.. Og plutselig ut av det blå sier hun: utlendinger er respekløse.. Ehh, javel.. Ja, hvis vi er på ferie i et muslimsk land så må vi dekke oss til. Skuldre og knær.. Hvorfor skal vi respektere dem når de bor her i vårt land og heldekker seg til??
Skal de bo i norge og være norske så kan de kle seg deretter også...

Mildt sagt i sjokk over min venninnes utsagn [&:][:o]

Hvis hun virkelig mener det, så har jeg ikke så mye å si...

Må jo være et av de dårligste argumentene jeg har hørt.

Hmmmmm må si jeg blir litt lei meg når jeg hører sånt,,er selv utlending og var faktisk ute i dag til 17 mai jeg vet at det er en NORSK dag men jeg strålte for det og var så happy..
Se på unger gå i tog Norsk musikk blir veldi stolt og skulle ønske jeg kunne dra til mitt hjemmeland å ha det sånt..En ting er sikkert det er ikke lett for oss 17 mai er ja deres dag og jeg serpekterer den på alle måter:)GI OSS EN SJANSE det er alt vi vil ha ikke no mer[:D]

Men vi har da ingen regler om hvordan vi kler oss her i Norge.. Her er jo alt lov.. Og da må de som vil få lov å dekke seg til hvis de vil det..

Blir også lei meg.. Trodde desverre at vi fleste godtok dette nå jeg..
Men i bunn og grunn ble jeg sjokkert over min venninne som aldri har kommet med slike utsagn før..

ORIGINAL: MissOLD!

skjønner tankegangen,hvorfor ikke respekten skal være gjensidig liksom.
Drar jeg til ett av de landa så må jeg kle på meg fra topp til tå,er ikke av min tro å gjøre det.men må fortsatt.

Forskjellen er jo at her i landet er det lovlig å gå i bikini på gata om man vil, men det er det ikke i andre land...

Hadde det vært sånn at du må ha på deg så så mye i Norge, så hadde jo vi reagert om de gikk i mindre klær. Men de må jo få lov å ha på seg så mye klær de vil - det er jo ikke ulovlig.

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

ORIGINAL: MissOLD!

skjønner tankegangen,hvorfor ikke respekten skal være gjensidig liksom.
Drar jeg til ett av de landa så må jeg kle på meg fra topp til tå,er ikke av min tro å gjøre det.men må fortsatt.

Forskjellen er jo at her i landet er det lovlig å gå i bikini på gata om man vil, men det er det ikke i andre land...

Hadde det vært sånn at du må ha på deg så så mye i Norge, så hadde jo vi reagert om de gikk i mindre klær. Men de må jo få lov å ha på seg så mye klær de vil - det er jo ikke ulovlig.
Nettopp.. Var dette jeg ville frem til..

Når jeg ser de som er heldekket opp til ansiktet så tenker jeg kun: stakkars damer.. det må være utrolig varmt [8|]

ORIGINAL: Linda29

Men vi har da ingen regler om hvordan vi kler oss her i Norge.. Her er jo alt lov.. Og da må de som vil få lov å dekke seg til hvis de vil det..

Men i bunn og grunn ble jeg sjokkert over min venninne som aldri har kommet med slike utsagn før..

Nei, det er ingen regler så hvorfor må da de jentene som går feks med burka gjøre det??? Det er vel i stor grad ikke frivillig for mange av de... Respektløst ovenfor de jentene spør du meg. Visst alle skal godta alt, blir det dårlig med menneskerettighetsforkjempere..(puhhh-- langt ord).
Dårlig argument, ja det er det, men skjønner poenget hennes[;)]

ORIGINAL: Mammantjulie

ORIGINAL: Linda29

Nei, det er ingen regler så hvorfor må da de jentene som går feks med burka gjøre det??? Det er vel i stor grad ikke frivillig for mange av de... Respektløst ovenfor de jentene spør du meg. Visst alle skal godta alt, blir det dårlig med menneskerettighetsforkjempere..(puhhh-- langt ord).
Dårlig argument, ja det er det, men skjønner poenget hennes[;)]
Vet ikke mye om hvorfor de må, men vet det er mange som velger det helt selv..

ORIGINAL: Kittekat

I visse tilfeller kan jeg være enig i poenget hennes. Tenker da på de som snakker dritt om norske jenter som ikke dekker seg til på samme måte som i deres hjemland. Har de kommet til Norge bør de respektere at vi som er "innfødt" ikke er like strenge på den daglige kleskoden.
Har selv vært vitne til at jenter fikk slengt "hore" og lignende etter seg fra utenlandske menn kun fordi de gikk i klær som ikke dekket skuldre, knær osv.
Akkurat det er kanskje ikke akkurat det som skjer oftest, men det skjer. Og i de tilfeller er jeg helt enig med din venninne.

Skjer nok oftere enn vi tror!!!Ser ofte at utenlandske menn sender stygge blikk når de ser lettkledde norskedamer...
Men hadde vi slengt noe om damene fra deres hjemland så hadde det blitt bråk!!!!

ORIGINAL: Hege og Dennis

ORIGINAL: Kittekat

I visse tilfeller kan jeg være enig i poenget hennes. Tenker da på de som snakker dritt om norske jenter som ikke dekker seg til på samme måte som i deres hjemland. Har de kommet til Norge bør de respektere at vi som er "innfødt" ikke er like strenge på den daglige kleskoden.
Har selv vært vitne til at jenter fikk slengt "hore" og lignende etter seg fra utenlandske menn kun fordi de gikk i klær som ikke dekket skuldre, knær osv.
Akkurat det er kanskje ikke akkurat det som skjer oftest, men det skjer. Og i de tilfeller er jeg helt enig med din venninne.

Skjer nok oftere enn vi tror!!!Ser ofte at utenlandske menn sender stygge blikk når de ser lettkledde norskedamer...
Men hadde vi slengt noe om damene fra deres hjemland så hadde det blitt bråk!!!!

Men har ihvertfall vårt på det rene da siden det er LOv her i Norge.. De ser vel stygt på oss fordi det er "synd" i dems land.. Og er sikkert ikke lett å bare tenke at vi er ikke hjemme..

Back
Topp