Trodde gubben..

Jafseslafsaslappfis

Forumet er livet
VIP
spillte mye før jeg, men nå gir jeg opp! Han er sykemeldt på niende(!) uka pga. brudd i beinet som de ikke fant ut før nå, slik at han har belastet det osv. (annen historie)
men nå sitter han å spiller store deler av dagen, og nesten hele natten!!! I natt la han seg i halv fire tiden, og han sover enda.. (han pleide alltid å være morgenfuglen av oss to, nå er det jeg som må opp om morran) jeg er den eneste som kan kjøre bil å...
Han sier at det ikke er noe annet å finne på uansett, men..
er så leeeei! *blåse ut*

det hadde vært uaktuelt her i huset !! man er ikke 15 år lenger vettu .. spark han i rævva ! 

Myshild Bergsprekken skrev:
det hadde vært uaktuelt her i huset !! man er ikke 15 år lenger vettu .. spark han i rævva ! 

hjelper ikke hva jeg sier! Og han har jo egentlig et poeng når han sier at det ikke er noe annet å gjøre men det er bare så kjeeedelig! blæh..

Jafseslafsaslappfis skrev:

hjelper ikke hva jeg sier! Og han har jo egentlig et poeng når han sier at det ikke er noe annet å gjøre men det er bare så kjeeedelig! blæh..

klokka 4 om natta skal man sove, så han kan jo begynne å gjøre det i stedet ! man blir kokko i hodet av å spille for mye, det er jeg overbevist om.. 

Jafseslafsaslappfis skrev:

klokka 4 om natta skal man sove, så han kan jo begynne å gjøre det i stedet ! man blir kokko i hodet av å spille for mye, det er jeg overbevist om.. 

ja, det tror jeg på! kan godt ha perioder selv da jeg syntes det er moro, men finnes grenser da...Men det er jo sosialt også, siden han spille live med andre folk. Vi har jo ingen å være sammen med ellers, bortsett fra familie da... Jeg aner ikke råd jeg! Kjeder meg ihjel omtrent hver dag, er så lei alt.. gudsjelov at jeg føler meg bedre mtp graviditeten nå iallefall, lå jo rett ut en periode...

bare jeg som har en slik en? hva gjorde dere andre?

Hadde sabotert spillet på mystisk vis ev ødelagt noe for jeg hadde klikka helt om spilling gikk utover meg/barn og dagliglivet..

Greit han er skadet men man må ikke spille til 4 på natta!
Sett opp noen spilleregler om han ikke vil skjønne selv at det ikke er ok, når man er 15 og bor hjemme ja men ikke en voksen mann med familie og ansvar

man bør kunne forvente en normal døgnrytme til en som er pappa! 
få tak i en rullestol til han og gå en tur ut. på cafe eller whatever. kjør han til noen venner (som ikke hat tvspill) og hent han etterpå.

Slik var det her òg før bortsett fra at mannen min ikke var sykemeldt eller noe ting. Han kunne lett finne på å spille 4-5 ganger i uken; i ukedagene til 12-01 selv om han skulle på jobb dagen etter. I helgene var det til 03-04. 

Til slutt så jeg at det påvirket han mtp jobben og oss som familie i helgene (konstant trøtt, forsov seg og manglende energi). Han så ikke problemet selvfølgelig men jeg satt ned foten og sa nok er nok.

Vi kom til enighet at han skulle få spille fast 2 ganger i uken, og dersom jeg er opptatt og/eller vi ikke har noe planer så kan han spille. Han har en fast dag i ukedagene hvor han spiller til senest halv 12 og den andre dagen som er i helgen til senest halv 2. Og de dagene han har spilledager så har jeg mulighet til å gjøre det jeg har lyst til - og ha alenetid.

Mrs Lutz skrev:
man bør kunne forvente en normal døgnrytme til en som er pappa! 
få tak i en rullestol til han og gå en tur ut. på cafe eller whatever. kjør han til noen venner (som ikke hat tvspill) og hent han etterpå.

rullestol nekter han å sitte i, så den saken er jo "grei":p venner har han ikke (ikke som han kan bare komme til uten videre, han har vel 2 omgangsvenner, de jobber)

Men... Stakkars mannen, da! Ja, jeg skjønner godt at det er kjedelig, jeg er ikke noe glad i denne spillingen selv, men hvis jeg hadde sittet på rompa med brukket fot og ikke kunne gjøre noe, så hadde jeg jammen sendt mannen ut for å kjøpe noen spill som jeg syns var morsomme! Det er jo ikke noe bedre med TV-titting, og det er ikke alle som liker å lese.

I tillegg vet jeg av erfaring hvor lett det er å snu døgnet når man er i en sånn situasjon. Det er kjempekjipt å ikke kunne gjøre noe, og dagene drar seg avgårde i snegletempo...

Jeg skriver dette med et smil og full av forståelse for deg, altså, vet godt hvordan det er, men som utenforstående fikk jeg veldig vondt av mannen som sikkert kjeder vettet av seg. Hvis dette er noe som kommer til å gi seg når han blir friskmeldt og skal tilbake på jobb, så hadde jeg latt han spille. :)

Er en grunn til at jeg ikke har begynt å game igjen selv om jeg er sykemeldt..det er såå vanedannende :S
Ta en seriøs prat med han for det kan jo ikke holde på sånn. Det burde vel være flust av andre ting han kan gjøre selv med brukket fot. Det finnes krykker og andre hjelpemidler han kan bruke. Det er jo ikke som om han skal bruke det resten av livet. Litt må han klare å bidra med selv. Gi mannen en bok og be han lese for barnet eller no. Kanskje han til og med kan dra til frivillighetssentralen og bidra med noe. De trenger sikkert litt hjelp til småting evnt dra på biblioteket og lese for unga der.Trenger ikke være store opplegget, bare det er noe :)

Kan dere ikke finne på noe sammen da? Som familie, i hvert fall den tiden du og barnet er hjemme? Så kan han evt spille på dagtid hvis han er alene da? I verste fall, spill et familiespill sammen?

gutt09jente11 skrev:
Hehe, jeg hadde nok kastet hele dritten faktisk :p

Kastet hele dritten? Hadde noen kastet pc-en min, som faktisk koster MASSE penger, og jeg har MASSE annet enn spill på, hadde det blitt månelyst. 

Det er en grunn til at jeg spurte typen før vi ble sammen om han noen gang hadde spilt, om han likte og spille, hva han hadde spilt og hvor mye tid han hadde brukt på det. Hadde jeg fått noe annet svar en "mja, spiller kansje en kveld eller to i ny og ne så er jeg dritt lei, og det er bare xbox spill" Så hadde jeg ikke blitt sammen med han....
Haaaaaaaaater gaming!

Er både du og barnet heime på dagtid, og så ligg far og sover, eller er barnet i barnehagen?
Syns du bør kunne forvente at han både hjelper til med barn og hus fordi om han går på krykker. Det er jo berre tull at han skal sove heile dagen uansett, og viss du er heime er det jo heilt ubrukelig.
Da kan heile familien gjere ting sammen vel? Ikkje kvar dag sjølvsagt, men av og til i allefall.
Det krever jo ikkje akkurat så mykje å leike med sitt eige barn, kle på det, gi det mat osv. Klarar fint alt det med knekt fot altså.

Stram han opp ;o)

Har ingen problem med å forstå han faktisk. Jeg er også sykemeldt nå, pga bekkenet, og det føles virkelig som om det hviler en svart sky over psyken min. Det er beintøft når man er vant til å være yrkesaktiv, jobbe mye og kose seg med jobben, til og omtrent bare bo i sofaen. Det er en lett flukt fra virkeligheten.

dette gjelder ikke bare nå når han er sykemeldt, men selvfølgelig blitt værre etter det...
tok en prat med han i dag, og klart jeg skal ikke nekte han, men det finnes grenser! Man kan ikke "flykte fra virkeligheten" omtrent hele døgnet, når han har andre ting å gjøre også..
Kunne godt tenke meg å flykte fra virkeligheten selv jeg, da jeg han en svart sky over psyken min stort sett hele tiden av andre grunner, men det er ikke alltid en unnskyldning;)
Det finnes en mellomting, uansett hvor synd det måtte være på han..
Men vi får se da, om praten i dag gikk inn det ene øret og ut det andre eller ikke..:)

Sånn var gubben før vi fikk barn... Etterpå kunne han bare prøvd. Her ble han dratt opp 08 etter han hadde lagt seg 03 etter 7-8 øl. Ikke mitt problem gett!! 
Vi har barn og han får dra ræva si opp, om ikke vi har en og annen sove-litt-lenger dag... ca. 1 dag pr uke for oss hver. Spark i ræva og skikkelig oppvask. 

Jada, ser at gubben din kanskje ikke har så mye å gjøre. Men dere har jo barn fra før? Kan jo kanskje være sosial og prate litt med deg og ungen på morgenen og ettermiddagen til middag. Rutiner skal følges syns jeg, om så han bare må sitte i en stol. Om han mener at hans samvær ikke betyr noe fordi han ikke kan gjøre fysiske ting, og derfor heller kan sove enn å være sammen med deg og barnet? Om han virkelig mener det... hadde jeg pakka bag'en for han. OG jeg hadde sagt det høyt og. Om bare jeg om så hadde vært så lavt på rangstigen hadde det vært over og ut her. De trenger gjerne den påminnelsen :). De er litt som små barn.. blir det ikke gjentatt - er det glemt og det gjelder ikke mer :P

Back
Topp