Trivselskontroll

Lillemy26

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
8 dager over termin i dag og jeg har vært en tur på føden for å sjekke om alt står bra til! Alt var bra og jeg blir igangsatt førstkommende fredag med ballong om ingenting har skjedd til da.

Jordmor målte baby til å være rundt 4,2 kilo da. (Jente)
Første som jeg fødte veide 3,4 kilo og ble også født 10 dager overtid (ble igangsatt med tabletter)

symfysemålet mitt har ligget ca 10% under hele tiden.

kan det virkelig stemme at lillesøster veier nesten 1 kilo mer?!
 
Det ville ikke være første gang de måler feil... Det er visst ikke så lett å treffe på vekten sent i svangerskapet.

Blir spennende å se! Lykke til!
 
Det kan skje. De kan også ha målt feil. Er veldig vanskelig å få gode mål så sent, når de er blitt store.
 
Hørt mange som har fått mindre enn estimert :)
Hos meg er det derimot motsatt :hilarious:

Har født baby på 4,4 kg og nå 4,7 kg. Siste var en drømmefødsel. Du merker ikke kiloene , bare hodet :hilarious:
Oioi :joyful: hodet var visstnok ikke så stort! Ikke mitt fagfelt, men mååå vel være ganske umulig å måle hvor stor en baby er gjennom ultralyd så sent! Er jo så trangt nå :hilarious:
 
Sniker litt fra mai..
Jeg lå under på sf-målet med nr 3, og han var 5kg.
Enig med kaffebønna, var ikke særlig forskjell fra de to som kom først, på 3.8kg og 3.9kg ;)
Rask og fin fødsel uten smertelindring..
 
Jeg ble starta pga lav vekt. De estimerte ca 2,3kg. Han var 1,9kg....

Så det er ikke så nøyaktig ;)
 
Min var estimert til 3,5 kg da jeg var på kontroll en uke før termin. Fødte 5 dager etter termin og ungen var 3,1 kg. Men har også en venninne hvor de estimerte barnet til 3,5 kg 8 dager etter termin. Ungen veide 5,1 kg - så tror ikke det er så lett å måle.
 
Back
Topp