Trives du som gravid?

Både ja og nei [emoji23][emoji85]

Fysisk liker jeg det (trives med gravidmage osv - selv om jeg har bekkenløsning osv er det helt ok sånn kroppslig), men psykisk synes jeg det kan være veldig utfordrende å være gravid!
 
Både og her også [emoji23]
Liker kroppen bedre nå som det er mer gravidmage, og jeg ikke bare ser tjukkere ut [emoji23] også elsker jeg å kjenne henne sparke [emoji173]️[emoji7]
Da gjør det ikke så mye med litt vondt her og der [emoji4]
 
Egentlig ikkke, siden eg blir så dårleg. Men elsker at eg får gleden av å bære fram barna mine og kjenne at dei veks [emoji4] men sku vært for uten alle bekymringer og smertene og trøtt heten!
 
Litt både og her også. Jeg liker gravidmagen min, og synes det er fantastisk å få kjenne at han sparker og vokser [emoji173]️ Men jeg synes også det kan være litt tøft psykisk. Grudde meg fælt til å føde første gang. Det ble en positiv opplevelse, så trodde ikke jeg skulle grue meg så mye denne gangen. Men nå har jeg begynt å grue meg til det igjen. Irriterende [emoji12] så bekymringer, smerter osv skulle jeg gjerne ha vært foruten..
 
Både og!

Jeg elsker at magen vokser og at det blir synlig. Elsker også følelsen at og kjenne spark!

Jeg er ikke så happy hvis jeg feks sier ‘Jeg er så trøtt i dag’, og får slengt i retur ‘Du er trøtt nå??? Bare vent til du har født!!!’
Selvom man er gravid, så kan man være trøtt når man har hatt en dårlig natt. Så fort jeg sier jeg er litt sliten eller sånne ting, så får jeg slike kommentarer
 
Trives godt nå [emoji38][emoji173]️ men de første 14,15 ukene var det fysisk tøft pga. Spontanabort kort tid før og blødninger, så gikk å venter på at d skulle gå galt [emoji53]
 
Er ikke så glad i å gå gravid [emoji6] Sparkene i magen er en fantastisk følelse, men det er vel kun det [emoji12]
 
Foreløpig ja :D Hatt vært utrolig heldig med minimalt med plager, og var i tillegg prøver i et år før det klaffet, to ting som jeg kjenner har stor betydning for min opplevelse :) unner ingen et vanskelig/tungt svangerskap, masse varme tanker til dem!
 
Både og! Liker gravidmagen og å kjenne spark, samt gleden av å skulle få et barn sammen med personen jeg elsker❤️ Men det er psykisk tungt med alle humørsvingningene og hormonene, samt det å ikke kunne være i jobb pga bekkenløsningssmerter.
Så det er litt sånn 50/50, men vil tro der blir verdt det tilslutt :)
 
Trives godt og har vært heldig med minimalt av plager så langt :) Ganske slitsomt med 200% studier og 25% jobb, mann og hund i tillegg, men med en god innstilling skal dette bli et flott svangerskap :)
 
Hm både og, var nesten 4 mnd før jeg fant ut det og Akuratt ferdig med permisjon og endelig pakka vekk amme bhene men men....
Så nå må alt på vent i godt og vel ett år til... :( mannen er bortreist på jobb så å være alene med sjokk beskjeden, ei lita på snart ett år, hund , ordne ny boplass osv... vært en del kaos ja, og itillegg vært super syk i over ei uke blææææ... tror mer gleden over svangerskapet kommer når sambo kommer hjem om 10 dager:p
 
Både og!

Jeg elsker at magen vokser og at det blir synlig. Elsker også følelsen at og kjenne spark!

Jeg er ikke så happy hvis jeg feks sier ‘Jeg er så trøtt i dag’, og får slengt i retur ‘Du er trøtt nå??? Bare vent til du har født!!!’
Selvom man er gravid, så kan man være trøtt når man har hatt en dårlig natt. Så fort jeg sier jeg er litt sliten eller sånne ting, så får jeg slike kommentarer

Jeg bare elsker sånne kommentarer..
 
Jeg liker egentlig å være gravid. Synes det er fantastisk å kjenne babyen sparke, og å se magen vokse.

Men siden formen min har vært dårlig siden jeg ble gravid, er det også tungt og slitsomt å føle seg så utilstrekkelig.
 
Både og!

Jeg elsker at magen vokser og at det blir synlig. Elsker også følelsen at og kjenne spark!

Jeg er ikke så happy hvis jeg feks sier ‘Jeg er så trøtt i dag’, og får slengt i retur ‘Du er trøtt nå??? Bare vent til du har født!!!’
Selvom man er gravid, så kan man være trøtt når man har hatt en dårlig natt. Så fort jeg sier jeg er litt sliten eller sånne ting, så får jeg slike kommentarer
Hater sånne "bedrevitere". Jeg er mye mer trøtt og sliten som gravid enn som nybakt mor, så det er enda en ting som er forskjellig fra person til person:) Det er slett ikke sikkert du blir mer trøtt når ungen er født. Og uansett skal man få lov å si hvordan man har det, uten å bli møtt med krasshet synes jeg.
 
Synes det har vært tøft å gå gravid, men det verste for meg har definitivt vært kvalmen. Nå når den har begynt å gi seg, så har det blitt bedre. Nå kan det være litt koselig med masse bevegelse fra baby og voksende mage. Men fysisk er formen ræva da, peser av å gå opp trappa og blir fort sliten i bein og bekken. Men det føles litt som småtteri i forhold til premien [emoji4]
 
Jeg trives egentlig veldig veldig godt som gravid! Jeg syns det er herlig og se magen vokse, samt kjenne bevegelser og liv. Ikke minst så elsker jeg alle de små tingene som jeg ser er satt opp på kalenderen i månedene fremover. Alt fra jordmortimer, UL, 3D UL, ikea tur osv.
Men på andre siden igjen syns jeg det er sykt ensomt for tiden da jeg går hjemme i svangerskapspermisjon pga risiko på arb plassen. Så dagene er lange, og går i å vente på at andre skal komme hjem fra jobb. Jeg har lite hobbyer, og dagene går i Netflix , rydde, vaske og lage middag. Og brenne av penger på shoppingsenteret/nettbutikk. Blir glad hver gang jeg har et ærend som jeg vet vil ta noe av formiddagen. Akkurat den biten syns jeg er utrolig kjip!!
 
Trives virkelig ikke[emoji85] kroppen takler det så utrolig dårlig. Så bortsett fra magen som vokser og bevegelsene så hater jeg å gå gravid!!!
 
Jeg trives ikke. Litt mer stas nå som det merkes at det er liv inni der. Men ellers så er mine svangerskap preget at kvalme hele veien. Det tar veldig mye av det koselige fokuset. Skikkelig kjipt.
 
Ja, i grunn. Elsker å kjenne liv! Likevel har de første månedene vært harde med kvalme og lite energi. Men trives mer og mer ;)
 
Back
Topp