Trives du som gravid?

Afro_Head

Betatt av forumet
Sommerfuglene 2017
Sikkert et spørsmål mest rettet mot dere sim har vært gravid flere ganger/har barn fra før.

Er du en av de som stråler og er energisk under svangerskapet?

I så fall er jeg misunnelig på dere...

Jeg er vel en av de som ikke kler å være gravid. Jeg stråler ikke for å si det sånn.
Jeg er vel en av få kvinner som ikke liker å gå gravid. Men resultatet er fantastisk, så det er vel det som gjør det hele verdt det.

Jeg hater å gå gravid. Stråler aldri, er bare syk.. så hvorfor jeg gjør det for 4.gang? Fordi det er verd d :)

Nei, jeg er nok heller ikke den som gløder gjennom hele svangeskapet. Jeg blir ganske fort stor, altså får mage tidlig og blir stor. Så jeg blir fort utålmodig! Termin skulle gjerne ha vært ved 30 uker :p I tillegg har jeg en tendens til å bli veldig tett i nesa, siste gang så ble jeg tett i nesa i uke 10 som varte hele svangerskapet. Det var utrolig slitsomt! Men jeg er i fin form, jobbet hele svangerskapet uten en sykedag, bortsett fra 50% sykmelding de tre siste ukene. Men det er så fint å kjenne spark så det veier opp for mye! Og ikke minst premien på slutten <3

Jeg elsket å gå gravid forrige gang, vel å merke etter at formen kom tilbake i uke 12 ;) så gleder meg til formen blir god igjen denne gangen igsp så jeg bare kan glede meg over resten :)

Jeg trivdes veldig forrige gang, i full jobb og kjempefin form, ingen særlig plager; fram til uke 35 da komplikasjonene begynte. Så jeg er spent på hvordan det blir denne gangen!

Jeg er veldig lite strålende, og forrige gang følte jeg meg bleik og dvask og feit og alt... Skulle veldig ønske at jeg struttet rundt med fin rund mage, og resten av meg var slank og strålende...

Trivdes godt forrige gang:) Minimalt med plager, og fikk et ekstra driv til å holde meg i aktivitet. Da var jeg student og hadde mye fri = mye tid til å nyte graviditeten: innkjøp, sy og strikke, lese, se fødeprogram osv.. Denne gangen jobber jeg 100% i en jobb jeg ikke trives i, og har en trassig snart toåring hjemme. All fritid går til hyttebygging. Føler jeg aldri kommer meg helt ovenpå. Får liksom aldri helt tid til å være gravid, hvis det gir mening :p Må bare pine meg gjennom de neste månedene, til det blir mammaperm :)

Jeg elsket å gå gravid sist når jeg kom litt uti svskapet, formen var flott helt til slutten så d hjalp på:)
Så langt så har jeg vært en del dårlig og energitom, så håper det snur om noen uker:)

Jeg elsker å gå gravid :) Men forrige svangerskapet mitt var veldig ukomplisert bortsett fra kvalme i noen uker, så er nok mye derfor :) Men må si jeg gleder meg veldig til jeg føler meg mer gravid, det gjør jeg nemlig ikke nå :P

Da jeg kom over uke 11 sist gang var formen på topp. Hadde et fint svangerskap med få plager. Jobbet 100% helt til permisjonsstart. Tror det eneste problemet mitt var at jeg hadde så halsbrann på slutten.

Men jeg liker best å ikke være gravid. Og jeg strålet absolutt ikke som gravid :p

Nei. Det er bare noe man må igjennom for å få barnet. Og jeg elsker barna mine, og er sikker på at jeg kommer til å elske dette også :) Så jeg er villig til å gjøre det, ubehagelig men nødvendig.

Trivdes ikke første gang, var 20år følte alle glodde og tenkte sitt. Greide aldri å glede meg over sv.skapet var redd for en ny SA eller en død fødsel(begge tantene mine hadde død fødsel). Men det gikk jo bra. Denne gangen skal jeg prøve å være aktiv,stolt og ikke bry meg hva andre tenker. Jeg er en ung mor og er stolt over hva vi har "skapt". Så ja, jeg skal nokk gløde denne gang ❤

Off nei!! Sist lå jeg i 9 mnd med spy og kvalme. Bekken plager før jeg fant ut av graviditeten. Var så dårlig at jeg så grå ut i fjeset. Hehe!!
Denne gang er jeg så trøtt at jeg går i en komaboble. Skjønner ikke hva jeg skal gjøre. Er en del kvalm og vil helst bare være inne helt for meg selv ;( håper det gir seg når folk begynner å få vite om det. Hadde det ikke vært for valpen hadde jeg nok bodd i sengen hele dagen når sambo er på jobb ;)

Godt å vite at jeg ikke er den eneste. For når man er gravid, forventer verden at man er lykkelig og alt er velvære. Man skal stråle av lykke osv. Men her er det ikke sånt og det har ikke vært det i mine to andre heller. Jeg er dårlig i form, kvalm, trøtt, halsbrann+rap (høres ut som en sau til tider!) og null energi uansett trimester. Jeg teller ned til det hele er over og kan kose meg med det lille.

Ville bare kommentere at det er supert at dette blir snakka litt om! Jeg har ingen erfaring selv, men det virker som om alle skal stråle, og da blir det kanskje ikke et så stort nederlag dersom ikke alle føler det sånn:)

Jeg pleier absolutt ikke være strålende og energisk. Vet ikke om jeg har noen sånne dager ila et svangerskap egentlig, men jeg elsker å være gravid (når jeg bare kommer over denne perioden hvor det er umulig å vite om alt er som det skal..)

Jeg trives ikke i det hele tatt. Ser bleik og sliten ut. Ligger bare på sofaen med kvalme. Drittlei.no

Har ei jente fra før, elsker å gå gravid da ;) kommer til å like det like godt nå :happy:

Back
Topp