Trives dere?

MrsMeoh

Gift med forumet
Ja, det lurer jeg litt på... Trives dere med å være gravide?
Sånn rent generelt, tanken på å være gravid, slik som kroppen har vært fram til nå, med forventningene som ligger forran...?

Jeg trives veldig dårlig med kroppen min akkuratt nå, ellers så er jeg veldig glad og stolt over å være gravid:) er både spent og glad og fremtiden.:)

Termin 9. februar med første frøet:)

hadde dagene handlet om noe annet enn å overleve-dagen så ja kanskje..

Nei jeg trives absolutt ikke med å være gravid. Jeg liker å ha kroppen min for meg selv og at den fungerer som den skal ;)

Det er foreløpig ikke blitt sånn som jeg hadde trodd/håpet på. Kjenner ikke meg selv igjen, uopplagt og i konstant dårlig form, energiløs på sofaen. Kroppen min takler det dårlig og jeg synes det er tøft å føle meg så mørbanket 24/7. Når det er sagt, så er jeg så utrolig takknemlig for at jeg har en liten mageboer, så jeg skammer meg litt over all klagingen.

Venter et lite gull i februar 2014!

Føler meg ikke helt topp jeg heller. Slapp mye av tiden. Giddesløs! Og ingenting passer lenger av klær. Har ikke bare lagt på meg på mage men rompa og låra tyter ut. Huff føler og det ikke er rett til å klage men d har vi så absolutt! Men tia skal nytes har jo en mageboer i magen<3 kroppen skal få gjennomgå no knall økter etter graviditeten !:)

Kroppen trives jeg med. Har fått en ganske tydelig gravidmage som mannen mer enn gjerne liker å holde rundt for å kose (det betyr så mye for meg, var ikke helt sånn med eksen). Kroppen funker ellers ok. Har bekkenløsning, men ikke værre enn at jeg klarer meg til daglig. Savner å ikke kunne jogge litt eller ta en skikkelig gåtur så en blir gjennomsvett.

Litt plager hører med, så det gidder jeg ikke bry meg med eller klage over.

Men jeg sliter litt psykisk, ikke mye, men litt. Babyen var en ganske stor overraskelse som egentlig ikke "passet" i den planen og det ståstedet vi er på pr. nå. Nå er det sånn at det "aldri" passer å få barn, men dette kunne ikke skjedd på et mer ugunstig tidspunkt.
Trodde jeg hadde fått kontroll over situasjonen nå, men fikk meg et stort slag i tryne forrige uke. Ring var plutselig mye mer vanskelig enn hva jeg først forestilte meg og hadde trodd.
Men babyen er veldig velkommen altså, gleder meg masse til å få babyen i armene mine. Gleder meg til å bli mamma igjen.

Alt ordner seg vel til slutt? Både barn, skole, omskolering og andre faktorer.

Termin 1.februar 2014

Trives godt jeg! :) Gleder meg til å få en mer fremtredende gravidmage, slik at jeg ikke bare ser smålubben ut. Men jevnt over synes jeg det er fint å tenke på at det vokser et lite menneske inni magen min og jeg gleder meg til utvilklingen videre (ihvertfall foreløpig) ;) Det er også fint å dele gleden med mannen min og fortelle om graviditeten til andre. Må si meg ganske fornøyd ja :)

Trives veldig godt! Gleder meg til magen blir mer tydelig, no ser det bare ut som je har spist mye i sommer ;) Hehe..

23.02.2014

Jeg trives på en måte, men samtidig har jeg ikke før vært så utslitt i et svangerskap. Sliter også endel med kvalme og med at jeg er skrubbsulten, blir mett etter en kvart porsjon, for så å bli skrubbsulten igjen en halvtime senere. Det gjør jo at man må putte noe i munnen hele dagen :( Og selv om vekta bare viser + 2 kg, så ser jeg hvordan lår, rumpe og overarmer eser ut. Når da svangerskapet fortsatt er hemmelig, og jeg var så flink å gå ned så masse i vekt før jeg ble gravid, så føler jeg at alle kikker på meg og tenker at jeg har falt utpå igjen. Og selv om man prøver å ikke bry seg, er det ingen god tanke. Kommer i tillegg fra et veldig lite sted der alle kjenner alle og "ALLE" har stoppet meg i vår for å si hvor flink jeg har vært og hvor fin jeg har blitt. Så selvtilliten har fått en liten knekk. Jeg kunne såklart kommet ut av skapet, men da kommer jeg til det som er vanskeligst i dette sv.skapet. Jeg har ikke klart å få meg noen jobb, og dermed har vi måtte holde det skjult, i håp om at jeg skal få jobb et sted. Innser for hver uke som går at jeg nok må regner med en sparsommelig permisjon, med grunnlag kun i dagpenger. Og det var ikke sånn jeg ville at min siste permisjon skulle bli :( Men jeg gleder meg over barnet og gleder meg til å skulle bli tre-barns mor :) Jeg håper bare at alt det jeg går og bekymrer meg for og tenker på, skal bli lettere når sv.skapet blir offentlig.

Termin 26. februar <3
Taster fra mobil med app'n :)

jeg trives veldig veldig godt. lenge siden jeg har vært så lykkelig som jeg er nå! men har selvfølgelig hatt mine dager i svangerskapet der jeg ikke trivdes :)

Jeg rett og slett elsker det å være gravid!
Voksende mage, spark og bevegelser..ja alt!
Kvalme og bekkenløsning er absolutt verd det! :-)

♥Lars Gunnar 06.02.12♥ lillebrøster ventes 07.02.14 ♥

Jeg har en del angst ellers, men hver gang jeg blir gravid så forsvinner absolutt alle angstanfallene. Det er utrolig behagelig! :)

Men oppkast, kvalme og bekymringer er slitsomt, ikke minst bekkenplager. Sistnevnte plages jeg ikke med enda heldigvis. :)

Vel.. nei.. jeg trives med at magen vokser og at jeg vet at den lille vokser og har det fint.
Men jeg er ganske lei av at jeg er kvalm og kaster opp, samt energinivået og bekkenet som er så himla vondt.. :(

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014

Veldig glad for å være gravid:) det er ikkje akkurat noe som er "lett" for oss å bli... Gleder meg veldig til magen kjem SKIKKELIG :) :D

Men kjenner at denne gang er eg veldig opptatt av vekt og har også vært mykje meir kvalmen enn med førstemann.. Trudde det hadde slept taket no etter nesten ei veke med lite/ingen kvalme.. Men i dag var det på igjen. Men legge jo på meg til tross for kvalme :p

Skal på kontroll i dag så kommer til å ta opp dette med vekt då, og kanskje få hjelp til ein kostholdsplan eller noko. For et ikke alltid til rett tid.. Og gjerne for få måltid. Men treng eit "spark " bak for hjelp :p

Det går litt opp og ned hos meg! Jeg er kjempelykkelig og stolt over å være gravid, men i perioder føler jeg at det ikke bare er magen som blir større, og at jeg har ansiktet fullt av kviser! Samtidig syns jeg ikke at jeg har rett til å klage siden så mange av dere sliter med kvalme og vondter, mens jeg har det stort sett veldig bra! :)

utrolig glad og takknemlig for å være gravid!

Når det er sagt så er jeg veldig stresset pga vekten... jeg strevde med å bli gravid, og etter 6 mnd på hormoner, hadde jeg lagt på meg 10 kg før jeg ble gravid i det hele tatt... lagt på meg ytterligere 5 nå...

Men det går faktsik bedre og bedre, etterhvert som magen blir tydelig gravidmage :)

Trives bra med den voksene magen :) Savner litt energi.. :)

Back
Topp