Triste kommentarer

Bolla88

Flørter med forumet
Jeg venter nå nr 4. Jeg har 3 barn fra før med to forskjellige fedre og så nå får jeg snart 4 med tre forskjellige. Jeg var bare 16 da jeg ble gravid første gang og når jeg var 23 hadde jeg tre. Og jeg har to forhold bak meg som begge varte i fem og halvt år. Jeg er bare seks uker på vei men allerede nå vet alle det for familien min har sladra videre til alle vi kjenner. Vi fikk ikke engang sagt det til våre egne barn selv engang. Vi hadde planlagt og gjøre det spesielt for barna våre og familien vår siden dette er sistemann(vet aldri men). Men det som skuffer meg er at jeg får meldinger og telefoner der folk spør om jeg er gravid og når jeg sier ja så gidder de ikke og gratulere oss engang. Men kommer heller med kommentarer som "har dere ikke nok nå?" herregud,3 forskjellige fedre?" "stakkars søsknene" "skjønner ikke at du må få barn med alle de du er/har vært sammen med". Samboeren min har to fra før så dette bli vår første sammen og vi får da 6 tilsammen. Men etter alle disse kommentarene og at vi ikke fikk sagt det selv så har jeg ikke følt glede for barnet i det siste. Vi var kjempe glade ved positiv test men nå er jeg bare lei meg og gråter hele tiden. Når det har stått på som verst så har jeg faktisk nevnt abort til samboeren for jeg føler meg så nede etter alt. Føler ingen gleder seg med oss. Jeg vet jeg er en god mor. Jeg har vært alenemor to ganger og jeg stiller opp på alt som har med barna og gjøre og elsker det. Derfor jeg ønska meg mange barn. Men gleden er virkelig ødelagt nå kjenner jeg :(
 
Huff så trist at folk er så stygge med dere!
Selv om det er vanskelig må dere rett og slett prøve prøve å heve dere over det og glede dere over den lille I magen.

God klem til deg. Dette skjønner jeg er vanskelig!
 
Hev dere over alt, dere er deres egen familie så gjør det dere ønsker. Eg kjenner ei som har 4 barn med 4 ulike
 
Fryktelig stygge folk kan være!!:( helt utrolig.. Dere må nok bare ignorere det og finne gleden igjen selv om de prøver å gjøre det vanskelig<3 hadde blitt veldig veldig fornærmet og lei meg og usikker selv.
 
:(Dumme folk. Så lenge man tar godt vare på ungene er det ingen som hat noe med hvor mange man har, og uansett om det så er unge nr 20 er det jo en selvfølge å få fortelle det til de fleste selv.
 
Prøver og heve meg over det men når jeg bor på en utrolig liten plass så møter jeg disse omtrent hver dag. Synes jeg kjenner blikkene i ryggen og føler meg skikkelig ukomfortabel. Er både trist for at vi ikke fikk sagt det selv og at folk er så stygge. Håper bare gleden over og være gravid kommer tilbake igjen for dette synes jeg er slitsomt :(
 
Syns det er spesielt trist at familien ikke har klart å holde det for seg selv :( Håper gleden kommer tilbake snart ♡ Enkelte eier ikke vett i hodet når det kommer til sånt dessverre.
 
Så forferdelig trist at noen er så korttenkte og at de skal klare å røve gleden fra dere! Håper du klarer å komme deg gjennom dette med hevet hode; så lenge du vet at du er den beste moren du kan være for barna dine har ikke noe annet noe å si. God klem.
 
Noen folk!!! Jeg blir så sint. Prøv som best du kan og hev deg over det, regner med det ikke er så lett, men når det er vanskelig så snakk med oss her inne, og ignorer bygdadyret :)

Min mor har 4 barn med 3 forskjellige mannfolk, jeg er eldste og er eneste hun har med min far, jeg har aldri Følt at mine søsken har vært mindre verd for at vi ikke er helsøsken eller at Jeg føler folk har behandlet meg eller mine søsken noe annerledes av den grunn :)
 
Så utrolig dårlig gjort! Forstår godt at det sårer og syns det er innmari trist at du har mistet en sånn glede, det er jo helt grusomt!

Har du vært til kontroll hos lege eller jordmor? Hvis ikke bør du ta dette opp i første samtale, fortell at du gråter hele tida. Din psykiske helse er jo også en del av helsesjekken.

Kanskje du kan si til en eller to av de i familien hva du føler, og virkelig forklare hvor skuffet du er? Det er ikke sikkert de forstår, men da går du i alle fall ikke med det alene. Og neste gang noen kommenterer, hvis du tør, si du ble lei deg av den kommentaren, kan jo hende de skjønner det.

Disse folka er sikkert litt gamledagse. Det er blitt vanlig å få barn i flere forhold, jeg kjenner ei som har barn med tre fedre, tror ikke noen her mener det er noe galt i det, i verste fall bare litt morsomt.

Håper gleden kommer tilbake og at du husker hvorfor du vil ha mange barn. Jeg tror du er en kjempebra mamma, og da bør det vel være bare fint at du får mange barn :)
 
Du bærer på et mirkal kjære deg :Heartred Ikke la noen fortelle deg noe annet!!!!!!! Og vist du har folk rundt deg som ikke er glad på dine vegne eller gleder seg over barnet som snart skal komme, så er de ikke værd din tid! Du har snart en familie med 6 barn. Du er priviligert :Heartred
 
Kjære deg, dette synes jeg var helt forferdelig trist å høre, og jeg forstår godt at du synes dette er vanskelig! Om du så hadde hatt 10 barn med forskjellige fedre så skulle ikke det hatt noe å si! Et barn er en gave uansett og at andre ikke kan se dette er deres tap! Ditt liv - dine barn!

Det høres ut som det kunne vært godt for deg å ha noen å snakke med? Kanskje du kan kontakte lege eller jordmor? At du er trist og lei hele tiden synes jeg er kjempeleit og det kan kanskje hjelpe og ha noen å lufte tankene dine for <3

Ta vare på deg selv, og alle de fine barna dere har! Du skal være stolt av den mammaen du er!
 
Tusen takk for alle fine og støttende kommentarer <3 var til første jordmor time i forrige uke da jeg var fem uker på vei så snakka ikke om det siden dette er noe jeg har opplevd siste dagene. Jeg føler meg virkelig priviligert som er så heldig og få de barna jeg vil ha bare synd at ingen kan glede seg med meg. Og jeg er utrolig skuffa over mamman min og søstra mi som har fortalt det til hele familien min og til og med på jobben min. Tror nok jeg må snakke med noen ja,synd at jeg må prate med noen pga at andre ikke kan oppføre seg. Er utrolig lei av grininga mi så fort jeg er alene. Håper bare jeg gleder meg over dette ganske snart :)
 
Har du konfrontert søsteren og moren din med at de fortalte det uten din tillatelse??
 
Det er jo rett og slett mobbing. Håper du og mannen har støtte i hverandre. Det minner meg litt om hvordan det var å bo i et lite bygdesamfunn for noen år siden. Noen må bare ha noe spennende å snakke om, og bryr seg ikke noe om det må tråkke på noen tær for å få underholdningen sin. Håper det roer seg etter hvert, slik at du kan glede deg over resten av svangerskapet. :)
 
Prøver og heve meg over det men når jeg bor på en utrolig liten plass så møter jeg disse omtrent hver dag. Synes jeg kjenner blikkene i ryggen og føler meg skikkelig ukomfortabel. Er både trist for at vi ikke fikk sagt det selv og at folk er så stygge. Håper bare gleden over og være gravid kommer tilbake igjen for dette synes jeg er slitsomt :(
Er fra liten plass selv, må innrømme jeg flyttet av en grunn selv. Men det går over når en ny person gjør noe folk vil snakke om.
 
Fy faen! Ja jeg gidder ikke unnskylde meg ordbruken engang. Dette her er ikke greit! Jeg hadde aldri snakket med familien min igjen hadde de behandlet meg sånn. Jeg tror jeg hadde flyttet på flekken. De som burde skamme seg ikke du ❤️ tenk på alle de flotte barna du har, har vel ingenting å si om de har samme fedre eller ikke. Ting hadde kanskje vært enklere hvis det var slik, men sånn er det ikke og ikke noe feil med det.

Sender deg en god klem ❤️
 
Har ikke konfrontert mamma med det enda men tok for meg søsteren min ihelga med det. For vi måtte skynde oss og bare sende melding til søstra og faren til samboeren min sånn at de ikke skulle få vite det av andre. Var ikke akkurat på melding vi ville dele det men vi såg ingen annen utvei. Jeg er bare 6 uker på vei så hadde lyst til og vente til uke 12 med og dele det. Var ikke akkurat planlagt og ha forskjellige fedre på barna men nå vokser alle barna opp sammen siden begge fedrene til de barna jeg har bor enten rett ved siden av meg eller bare 2 mil unna. Så det at de er halvsøsken tenker verken de eller jeg på. Men folk får bare prate som de vil. For jeg elsker barna mine overalt og ingen skal få hindre meg i det,ikke engang bygdadyret.
 
Jeg føler med deg:hug013Så utrolig respektløst av familien din at de sladret, så du ikke fikk fortelle det selv! Det hadde jeg rett og slett ikke godtatt, hvis det hadde vært meg, hadde jeg tatt det opp med dem og fortalt dem hvordan det har fått deg til å føle deg. Synes ikke det er greit at de oppfører seg sånn uten at de får høre det. Håper du finner tilbake til gleden igjen! Dere er heldige som får mange barn :Heartred
 
folk er så dumme!
tror jeg hadde sagt kraftig ifra, hva dere gjør er deres business!
her er nr 3 med 3 mannen de to første har jeg ikke sett siden de stakk(tidlig i graviditeten)
så en ku...... sitter i namsos å en på island hehe
 
Back
Topp