Triste drømmer

Hybelharen

Elsker forumet
Våknet av at jeg drømte om min døde bestefar. Drømte at han kom på besøk. Det var en veldig rar stemning. Han virket utrolig trist. Av en eller annen grunn hadde vi overtatt huset, der han og bestemor pleide å bo. Alt var forandret. Det eneste han fant som var igjen, var et gammelt ullteppe. Han spurte fint om å få kjøpe det. Jeg sa han selvsagt skulle få det. Så klarte jeg ikke å holde meg mer. Kastet meg rundt halsen hans og bare gråt og hulket. Han gråt og hold rundt meg. Våknet helt våt av tårer. Er fortsatt veldig trist.

Det er over 10 år siden han og bestemor døde. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men var bare så utrolig trist. Kansje det er det at de aldri vil bli oldeforeldre som plutselig dukker opp. Det er lenge siden jeg har grått så mye. Drømte også om min døde katt. Det var ikke trist, men et gledelig gjensyn.

Huff, er vell kanskje det at de ikke opplever å bli oldeforeldre.. Jeg hadde tanker om at min bestefar skulle få mulighet til å få litt ekstra kontakt med det kommende oldebarnet sitt. Men det vil han aldri oppleve ettersom han brått gikk bort i august. Tror tankene tankene våre styrer drømmene våre på underlige måter i blant :p

Våknet av at jeg drømte om min døde bestefar. Drømte at han kom på besøk. Det var en veldig rar stemning. Han virket utrolig trist. Av en eller annen grunn hadde vi overtatt huset, der han og bestemor pleide å bo. Alt var forandret. Det eneste han fant som var igjen, var et gammelt ullteppe. Han spurte fint om å få kjøpe det. Jeg sa han selvsagt skulle få det. Så klarte jeg ikke å holde meg mer. Kastet meg rundt halsen hans og bare gråt og hulket. Han gråt og hold rundt meg. Våknet helt våt av tårer. Er fortsatt veldig trist.

Det er over 10 år siden han og bestemor døde. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men var bare så utrolig trist. Kansje det er det at de aldri vil bli oldeforeldre som plutselig dukker opp. Det er lenge siden jeg har grått så mye. Drømte også om min døde katt. Det var ikke trist, men et gledelig gjensyn.

J tror at hvis man får kontakt med den andre siden så må d være i nettopp drømmer (dyp søvn, narkose e.l.). D som er vanskelig er å vite hva møtet var, for fantasien har også fritt spillerom i drømmene. J hørte en gang at klarsynte "drømmer" i våken tilstand (at de når en form for rem-søvn når de er våkne) og at de har trent på å "fjerne" fantasien slik at d de opplever er ekte..
Så må man tenke over hva man tror på og ikke, men om d er tilfelle så hadde du kanskje besøk av besteforeldrene dine i natt. D triste er kanskje noe du i underbevisstheten tenker en del på, men om den gode klemmen føltes ekte, så var den kanskje d..?

I en vanskelig tid med mye stress fikk j besøk av min avdøde bror. Han sa "d ordner seg" og ga med den beste klemmen. J våknet med en total ro i kroppen og stresset ikke mer. Og som han sa, d ordnet seg;)

Kanskje en ikke skal lese for mye i drømmer.. Men noen drømmer er bare så ekte at d er vanskelig å la være, og hvis man da finner en trøst i at de var hos deg - så hva skader d å tro d da? De ville sikkert bare si hei, og selv om mye var annerledes for dem så mange år etter at de gikk bort - ville de ha en del av deg/følge deg.
En fin drøm d:)

Det er jo bare i drømmene vi kan møte de som er gått bort. Godt og vondt på en gang. Jeg har drømt om han før og. Da var det bare jeg som såg og hørte han. Merkelig greier. Nå er jeg ikke så trist lenger, men det hang godt i. Det er vel litt hormoner som løper tenker jeg :P

Jeg drømmer mye i svangerskapet. Både triste, rare og skumle drømmer. Tenker at det kanskje er pga hormoner og mye mer tanker og føleleser...

Dømmer heilt vanvittig mykje eg og, og ofte er det gamle drømmer med ein fortsettelse eller ein ny vri på. Enkelte ganger vokner eg heilt utkjørt av drømmen.

Men det første eg tenkte når eg leste innlegget ditt var at du hadde nok ein godt forhold til besteforeldra dine :)

Besteforeldre mine var begge veldig snill, gode mennesker. De gav oss alle barnebarna mye. Heldigvis har jeg to igjen , som ikke er så værst de heller :)

Back
Topp